externe harde schijf die leeg aangeeft en het kennelijk niet is

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Hallo mensen ik heb weer een vraagje. Ik heb een externe harde schijf F. Zoals jullie aan onderstaande kunnen zien staat daar wat op. Wat weet ik niet want als ik de schijf open, wat ik op verschillende manieren kan doen, dat krijg ik op mijn scherm te zien dat die schijf leeg zou zijn. Enig idee hoe dit kan? want ik wil die graag leeg maken en dan zou er toch geen blauw balkje meer te zien mogen zijn. Er zit kennelijk 0,47 TB aan opslag op maar wat weet ik niet want ik kan daar niet bijkomen.

Schirmfoto_2015-03-26_062850.jpg
Schirmfoto_2015-03-25_080920.jpg

vriendelijke groet
Crimpak
 
een dubbel klik op de F levert dan niets op veronderstel ik dan
open de tap " beveiliging " eens en wijs u vervolgens het volledig beheer toe over deze externe schijf F

**vraagje werd deze enkel door u gebruikt !
 
Goedenavond Qtex, bedankt voor je snelle reactie.
De dubbelklik levert niets op
Ik ben de enige gebruiker van deze schijf en laptop.
Volgens mij het ik het volledig beheer (zie onderstaande afbeelding)
Schirmfoto_2015-03-26_065359.jpg
groetjes
Crimpak
 
Hallo Lana er staat kennelijk 0,47 TB op en formateren heb ik nog nooit gedaan. Als ik dat al zou doen kan ik die schijf dan nog gebruiken of heb ik dan weer een installatieprogramma nodig?
groetjes
Crimpak
 
je dient bij "maker eigenaar " en bij " system" ook eens te checken op volledig beheer ..

het formateren kan in feite geen kwaad aan je schijf ...de bestanden ben je dan wel kwijt ..
maar zolang je niets neerschrijft naar deze externe schijf kun je deze ook recoveren ...maar ook hier dien je dan weer rekening mee te houden dat je de terug gevonden bestanden naar een andere schijf dient te laten schrijven ..en aangezien het om 500gb gaat !
 
Hoi Qtex,
bij eigenaar en system ben ik volledig beheerder want alle vinkjes staan daar hetzelfde dus het zal op formateren uitdraaien want ik zou niet weten als het al bestanden zijn die op die F schijf staan, waar ik 0,47TB moet laten of opslaan. Ik heb er in elk geval nooit wat op opgeslagen dat ik niet missen kan, hooguit verouderde kopie opslag van wat op andere schijven heeft gestaan en bovendien nu kan ik er ook niets van gebruiken omdat ik er toch niet bij kan en dan heb ik ook weer geleerd hoe je moet formateren want dat weet ik ook niet want dat heb ik nog nooit met een externe schijf gedaan.
groetjes
Crimpak
 
In de verkenner met rechtermuisklik op station F gaan staan en dan zie je Formatteren.
Kies als dit nog niet ingevuld is voor NTFS en klik op starten.

Geen installatieprogramma nodig, het is een externe harde schijf.
 
rechtsklik op de F schijf dan en hier kies je dan voor formateren ...
dit kan toch een ruime tijd in beslag nemen ..

*je zegt dat je niet weet waar je de bestanden kunt neer zetten bij een " recovery "van de geformateerde schijf F ...
je bent toch ook in het bezit van schijf E !
 
Hoi Qtex, formateren zal me dan wel lukken zie ik aan je tip, dus ik ga eerst proberen om de inhoud van F naar E over te zetten om daarna te formateren.
 
Hoi Qtex,
Hij is bezig. Ik zie nu dat er op de F schijf 349 items zouden staan ter grootte van 2,98 GB dus direct even kijken of ze via de E schijf wel te zien zijn
 
Hoi Qtex
naar E over zetten gaat niet dan krijg ik een scherm dat ik daarvoor niet gemachtigd ben
Schirmfoto_2015-03-26_082418.jpg
dus het zal toch formateren worden denk ik
 
indien het dus afzonderlijke bestanden zijn van bijna 3gb groot dan denk ik eerder aan film bestanden
als er 1 map overgezet is dan kun je deze normalerwijze ook openen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan