Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb al een tijdje dat de computer niet verder komt dan de bios als ik de externe harde schijf erin laat zitten.
Zonder ex hd start tie zonder problemen op,het gaat om een westeren digital van 3 tb.
Nu zijn er meer mensen met dit probleem maar kom niet verder dan in de bios alles goed zetten en dat helpt niet.
Nu vroeg ik me af of er geen updates of iets dergelijks zijn die de ex hd helpen.
Natuurlijk alle andere suggesties zijn van harte welkom.

alvast bedankt voor de tijd en moeite
 
wellicht dat je boot formatie verkeerd staat ingesteld in de bios en deze dan de externe schijf ziet als een opstartmedia ...
ga je bios in en zet de HD als eerste in de boot volgorde.
best dat je effe de externe niet aansluit.
( indien je een bewerking dient te doen om de HD als eerste te zetten dien je dit ook te bevestigen met F10 en Enter)
 
wellicht dat je boot formatie verkeerd staat ingesteld in de bios en deze dan de externe schijf ziet als een opstartmedia ...

Dan zoekt het Bios automatisch verder naar een opstartmedium waar een OS op geïnstalleerd staat. Zoals qtex citeert is het best de computer te starten zonder aangesloten externe HD. De externe HD kan zo wel eens onherstelbaar beschadigd raken.
 
Ik heb hier ook 1 van mijn pc's met hetzelfde probleem. Ik heb daar al uren ingestoken zonder resultaat. USB device staat als laatste in de bootvolgorde.

Ik heb er mee leren leven. Gelukkig start ik deze pc niet zo vaak op en dan moet ik zorgen dat alle externe USB schijven en sticks verwijderd zijn.
 
tja in mijn situatie heb ik hier géén problemen mee ..
er zijn hier constant de externe apparaten aangesloten ..
gaande van 2 externe schijven , 4 usb sticks , een usb plaaten speler , een usb cassetten speler , een usb cam/microfoon en de hp printer.
 
tja in mijn situatie heb ik hier géén problemen mee ..
er zijn hier constant de externe apparaten aangesloten ..
gaande van 2 externe schijven , 4 usb sticks , een usb plaaten speler , een usb cassetten speler , een usb cam/microfoon en de hp printer.

In mijn geval denk ik dat het een BIOS probleempje is.
Het is al een heel oud moederbord en deze heeft de laatste bios versie die hiervoor te verkrijgen is.
 
wat noem je oud ?
mijn moederbord is de Asus m2n-cm-dvi ( denk 7jaar oud ) hier voor werden na vista niets meer uitgebracht ..
de laatste bios update is van 9/1/2009
 
ik heb boot volgorde aangepast maar mocht niks helpen.

@swake Met xp zou het weleens kunnen zijn,maar ik heb er heel ff win 7 erop gehad en daar deed tie het ook niet op(wacht op mn bestelde cd rom`s om een goede win 7 erop te zetten)

En dan de bios ik heb asrock v3 p1.9 11-07-2003 en als ik goed heb gekeken zijn hiervoor wel update`s,maar durf het niet goed aan(ben nog beginner)
en uit forum`s heb ik begrepen dat het niks uit haalt met deze type ex hd`s.
Nu miss nog downloads van de fabrikant site halen maarja welke?
 
ik heb boot volgorde aangepast maar mocht niks helpen.

@swake Met xp zou het weleens kunnen zijn,maar ik heb er heel ff win 7 erop gehad en daar deed tie het ook niet op(wacht op mn bestelde cd rom`s om een goede win 7 erop te zetten)

En dan de bios ik heb asrock v3 p1.9 11-07-2003 en als ik goed heb gekeken zijn hiervoor wel update`s,maar durf het niet goed aan(ben nog beginner)
en uit forum`s heb ik begrepen dat het niks uit haalt met deze type ex hd`s.
Nu miss nog downloads van de fabrikant site halen maarja welke?

Ik vrees dat het dan toch een BIOS probleempje is, net zoals bij mij. Zeker omdat het een bios uit 2003 betreft. Een update, als deze bestaat, zou het probleem kunnen verhelpen.

Als je met het Flashen van een BIOS niet bekend bent, raad ik je af om dit zelf te doen.
1 foutje of een verkeerde update versie van het bios en het moederbord / bios chip is definitief onbruikbaar.
 
Dat zal dan het laatste red middel zijn mn bios flashen,alles werkt gewoon nog goed alleen een eerdere post dat mn usb uitgangen raar doen(kan er maar 1 gebruiken van de 6 terwijl alles goed staat)en dit dan.
Zou je bijna zeggen dat mn voeding naar zn grootje is og in ieder geval een heel eind.
Kan ik daar niet op de 1 of andere manier achterkomen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan