Status
Niet open voor verdere reacties.
F

FredKause

Gast
Ik heb een externe harde schijf van 5oo Gb opgedeeld in twee partities.
Nu probeer ik van een van dezer partities gegevens te kopiëren naar een andere harddisk.
Ik krijg de mededeling " Kan opdracht niet uitvoeren door fout in een I/O apparaat. "
Kan iemand mij helpen, er staan redelijk belangrijke gegevens op deze schijf?
 
Fred,
Al eens geprobeerd de twee hard-disks 'veilig' te verwijderen > PC afsluiten > terug opstarten en de twee schijven terug aansluiten. Dit heeft bij mij gewerkt met twee USB-schijven. Is één ervan eSata, dan eerst de disk aansluiten en dan pas opstarten. Er kan niets mis gaan, zolang je het 'veilig' verwijderen (rechts onder) éérst aanklikt en dan verwijderen. Nooit zomaar uittrekken. Best kopiëren met twee keer verkenner te openen Winkey+E). Eén links (Winkey+←) en de andere rechts (Winkey+→). Zo gaat het kopiëren vlot en overzichtelijk.
SUC6!
WW
 
Probeer ook eens vanaf de opdracht prompt deze opdracht CHKDSK Z: /F /R waabij Z de schijfletter is van jouw externe schijf, dus is dat bijvoorbeeld schijf D, dan verander je Z in D
 
Hoi WaWa,
Dit heb ik een aantal malen geprobeerd zonder resultaat.
Ik heb inmiddels de behuizing van de harde schijf er af gehaald en de schijf rechtstreeks op het moederbord aangesloten, het is een SATA.
Ik zie in de verkenner wel alle bestande, maar ik kan ze niet bereiken, steeds de mededeling fout i/o
 
Hoi WaWa,
dat heeft niets opgeleverd. het blijft zo dat er een paar bestanden zijn die te benaderen zijn, maar de meeste niet.
Bij chkdsk wordt gemeld,"Bestands record segment ( wissellend nummer ) is onleesbaar".
 
de 2 partities worden weer gegeven veronderstel ik ...?
het is dus niet zo dat 1 van de 2 partities niet benaderbaar is ....?
ook word de externe schijf gezien in computer en in schijfbeheer ....?

klik de betreffende partitie aan met rechts en kies eigenschappen ....
neem de tap beveiliging ....
je zie nu de namen van groepen en gebruikers...
Bekijk bijlage 8462
wel je klik om de beurt 1tje uit deze lijst aan ..
en je ga deze bewerken ..
je ga elk van deze het volledig beheer geven ..
Bekijk bijlage 8463
dit wil dus zeggen dat je vanaf nu alles kan doen ..plakken ,kopieren , enz...
 
Ik wil geen spelbreker zijn maar I/O fouten hebben niets te maken met de permissies van Windows. I/O fouten hebben betrekking op lees en schrijf opdrachten (in dit geval lees opdrachten) die door een "onbekende" fout niet volbracht kunnen worden. Indien het om permissies ging krijgt men een boodschap zoals "toegang geweigerd" etc.
Zoals de TS aangeeft
"Bestands record segment ( wissellend nummer ) is onleesbaar".
Lezen met een "recovery" software is een mogelijkheid in dit geval.
 
heb wat verder gezocht ...dit probleem komt vaker voor ...
ben tenslotte op een engelstalige forum terecht gekomen daar werd het probleem " fout in I/O apperaat " verwezen naar een slecht contact van de usb stekkers... deze hadden volgens de ts opdat forum iets te veel speling bij het aansluiten ..
nadat hij een andere poort genomen heeft was het probleem verholpen ...

**ik kan zelf geen bron vermelden omdat ik deze ie brouser géén geschiedenis laat bewaren **heb de IE brouser iets te vroeg afgeslooten !!
 
Hoi WaWa,
dat heeft niets opgeleverd. het blijft zo dat er een paar bestanden zijn die te benaderen zijn, maar de meeste niet.
Bij chkdsk wordt gemeld,"Bestands record segment ( wissellend nummer ) is onleesbaar".

Heb je ook de parameters er achter gezet voor reparatie ? Alleen CHKDSK zal niets repareren.
 
Ik wil geen spelbreker zijn maar I/O fouten hebben niets te maken met de permissies van Windows. I/O fouten hebben betrekking op lees en schrijf opdrachten (in dit geval lees opdrachten) die door een "onbekende" fout niet volbracht kunnen worden.

I/O opdrachten zijn inderdaad lees en schrijfopdrachten. Om een leesopdracht te kunnen uitvoeren moet men ook toegang krijgen tot de map of het bestand.
Daarom een vraagje aan FredKause
Bevinden zich op die schijf versleutelde bestanden of beveiligde mappen. Versleutelde bestanden en beveiligde mappen kunnen niet gekopieerd worden .
 
externe hd

externe hd

Er zijn geen verbogen of versleutelde bestande op de schijf. Wel is het zo, dat de HD leven maakt als hij als tweede HD in een andere computer wordt opgestart. Ook verdwijnt hij soms zomaar uit de verkenner boom. Ik denk eigenlijk zo langzamerhand dateriets goed mis is met deze schijf. Misschien is weggooien de beste optie.
Allen dank voor jullie poging tot hulp.
Ik ga morgen nog 1 maal proberen op een XP machine,misschien heb ik daar resultaat mee. Ik zal alle opties van de discussie meenemen in die poging.
Groet aan allen Fred Kause
 
Fred Kause. Verborgen bestanden en mappen die kun je zichbaar maken in mapopties. Het is niet dat wat ik bedoelde. Ik bedoelde beveiligde mappen. Mappen die met een wachtwoord kunnen beveiligd zijn. Wie het wachtwoord niet kent kan dan de inhoud van de map niet zien. En zulke mappen kun je niet kopiëren voor eerst het wachtwoord verwijdert word.
Wat je ook eens kan doen is de logboeken gaan raadplegen. Hierin zal volgens mij de oorzaak van die I/O fout(en) te vinden zijn.

Logboeken openen

Welke gegevens worden er in gebeurtenislogboeken weergegeven (Logboeken)?

Raadpleeg daar eens Toepassings-/programmagebeurtenissen en Beveiligingsgerelateerde gebeurtenissen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan