Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi
wanneer ik mijn externe harde schijf aansluit op de pc maakt hij enkel een tikkend geluid en wil deze niet herkend worden,wat kan ik hier aan doen om alles er toch nog af te krijgen?

groetjes amigo
 
is deze externe schijf gevallen geweest ..?
want wat jij daar beschrijft is dat deze blijkbaar niet gelezen kan worden ...daar er een mechanisch defect is door het vallen !
 
Moet daarom niet gevallen zijn. Extreme slijtage kan dit ook veroorzaken.
Wanneer de leeskop niet gepositioneerd raakt, ga je ook niets meer kunnen recoveren. Die kans is bijna uitgesloten.
 
Wordt de schijf herkend op een andere computer? En, wordt hij herkend in schijfbeheer?

Mocht je een identieke schijf in huis hebben, sluit dan je schijf eens aan met de kabel van de andere schijf.
 
Incidenteel kan het ook aan de voedingsspanning liggen. Als de schijf niet voldoende voedingsspanning krijgt zal deze ook weigeren dienst te doen. Dit zou een tikkend geluid kunnen veroorzaken.
Krijg de schijf z'n spanning van een externe voeding of via een USB poort van de PC?
 
denk niet dat dit mogelijk is aangezien deze dus niet kan gestart worden ...er bestaan speciale bedrijven die dit wel kunnen verwezenlijken maar die doen dit niet voor niets !
ook al bezat je nu over de Easeus data recovery dan nog kun je dit niet zelf ...jouw externe schijf weigerd om te starten ...wil je zelf de data die er op staat er af halen denk ik dat je de inwendige opslag schijf dien in te bouwen naar een andere behuizing ..(als dit mogelijk is !!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan