Status
Niet open voor verdere reacties.

Witgrijze

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Mijn computer (win7 ultimate) leest geen externe harde schijven meer. USB ook niet. Ik heb alle USB poorten getest en die werken perfect (zoals geluid, micro, webcam Unifying enz.). Als ik een USB flashgeheugen insteek of een externe HDD, dan staat die wel in apparaatbeheer bij schijfstations en bij USB controllers. En alleen in apparaatbeheer geeft ie 'Dit apparaat start niet. (Code 10)'. In schijfbeheer vind ik 'm niet terug en ook niet in verkenner. Gisteren werkte alles nog normaal, Vandaag in eens niet meer. Op mijn andere computer werkt de schijf perfect (win10). Ik heb al verschillende fora opgezocht en ook de microsoft site. Ook foutopsporing, maar niets schijnt te helpen. Ik kan mijn USB uitgangen niet gebruiken om data te lezen. Ik kan wel een usb stick wel 'veilig verwijderen'. en dat vind ik raar, aangezien die niet gelezen wordt. De HDD niet, omdat die er is voor mijn backups.
Wat is er verkeerd?

Met vriendelijke groeten,
Witgrijze
 
Als het nog maar van gisteren is.

Indien er nog een systeemherstelpunt aanwezig is, zou je kunnen proberen om systeemherstel uit te voeren:
1. Druk op de Windows logo toets en de R toets en typ in het uitvoervenster "Rstrui" en druk op enter.
2. Selecteer een herstelpunt dat is aangemaakt voordat het probleem begon.
3, Volg de verdere instructies op het scherm.
 
Gaat niet. Ik krijg steeds een foutmelding (zie bijlage). Zelfs bij 'Systeemherstel ongedaan maken' (Wat ik gedaan heb), krijg ik die foutmelding. foutmeldin_1.jpg
 
Heb ik al gedaan. Heeft niet geholpen. Trouwens de computer ziet de discs (in schijfstations als USB device), maar leest ze gewoon niet. In Acronis Disk Director, Partition Wizard en Schijfbeheer echter, worden ze niet weergegeven.
 
Omdat geen enkel USB apparaat werkt kan het nog een Hub of Hoofdhub zijn.

Ga weer eens naar apparaatbeheer en dan Universal Serial Bus Controllers Dubbelklik hierop en dan zou je de HUB of misschien meerdere Hub's moeten zien staan.
Probeer hiervan de stuurprogramma's eens bij te werken via apparaatbeheer. Van alle hubs dus die je ziet staan.
Ook zie je hier waarschijnlijk de USB Hostcontroller staan. Ook deze proberen bij te werken.
 
Alles onder USB-controllers bijgewerkt en steeds dit zinnetje: Er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden. Mag ik je erop wijzen dat al mijn andere USB apparaten werken zoals het hoort. Heb ik reeds gezegd in #1. Zelfs de apparaten voor massaopslag worden gezien, alleen het lezen ervan doet ie niet.
 
Hoi,

't Werkt nog steeds niet. Ik heb intussen een andere SSD met een win7 van eergisteren ipv de nieuwe geplaats en daar werkt het wel mee. Daar een backup van gemaakt en die op de nieuwe gezet. En nog steeds hetzelfde euvel. Wel bij schijfstations niet in schijfbeheer. Mijn USB apparaten werken allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan