Externe opslag vertrouwelijke gegevens op USB stick mogelijk bij Ipad of Tablet ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik ben in het gelukkige bezit van een Toshiba laptop.
Al mij vertrouwelijke gegevens, zoals bepaalde brieven- financiële gegevens etc., worden niet op de harde schijf opgeslagen, maar op een USB stick.
Ik overweeg nu om mij een ipad of tablet aan te schaffen en vraag mij af of dit ook hierbij mogelijk is, of een veilig alternatief.
Ik gebruik een usb stick van 16 GB.

Vast dank voor passende informatie.

Vriendelijke groet,

Ferna
 
om je gegevens echt af te schermen voor onbevoegden kun je overwegen om bijvoorbeeld " Folderlock" te gebruiken dit is betalende software ..
anderzijds in dien je een gratis alternatief wenst te gebruiken (afhankelijk van welke windows versie je gebruik) kun je de optie " bitlocker stastions versleuteling " inschakelen ..
deze optie vind je terug in het configuratiescherm . ( indien aanwezig op je systeem )

om nu zomaar ( belangrijke ) gegevens op je Ipad of tablet neer te zetten raad ik je af tenzij deze gegevens afgeschermd zijn ...
desnoods in een gewoonne map die je dan comprimeert en met een w8woord voorziet...
maar ook dit w8woord kan achter haald worden , mocht de Ipad of tablet in verkeerde handen vallen
 
Tsja, wat is veilig anno 2013 ?

Een Ipad of Tablat kun je in het netwerk hangen en daarmeee via een andere pc alles saven op een USB stick. Een ipad heeft dacht ik geen USB aansluiting en de meeste tablets ook niet.
Een USB stick kan gemakkelijk zoek raken. En data opslag thuis op een server of NAS of externe HD is ook niet echt veilig ( inbraak, brand )

Als je het echt veilig wilt saven zou je een account moeten nemen en het ergens in "The Cloud" opslaan. Ook zijn er gratis alternatieven zoals Dropbox, deze zeggen vertrouwelijk met de gegeves om te gaan. Zoiets moet je op hun woord geloven. Mocht zoiets mis gaan, dan zou ik geen adres weten om Dropbox aan te klagen.
 
Het is eigenlijk niet zo verstandig om vertrouwelijke gegevens op een USB stick op te slaan zonder encryptie. Een USB stick kan snel verloren gaan. Laat staan het aspect van "houdbaarheid". Een USB stick gaat ook sneller stuk. De gegevens zijn dan zeer dikwijls niet meer terug te halen.
Encryptie technieken mbv AES 256 bijvoorbeeld zijn doorgaans vrij veilig. Let wel, vrijwel elke encryptie is te kraken. Enkel een goed "systeem" en tijd is nodig. Maar niet voor de doorsnee gebruiker weggelegd, dus je mag voorlopig daar nog niet van wakker liggen.
Om universeel en gemakkelijk te werken tussen verschillende systemen is een oplossing zoals Pluis voorsteld misschien nog het beste. Al is die data nooit volledig onafhankelijk. Maar dat is tegenwoordig geen enkele digitale data.

Het is dus een kwestie van een goed evenwicht te vinden in toegankelijkheid (waar bewaren en met welk systeem op te vragen) en versleuteling (encryptie).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan