Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, ik heb een externe schijf van iemand en kan ze niet openen op mijn pc ,ik krijg de melding dat ik ze moet formateren maar dat lukt ook niet
ze heeft wel een driver letter in de verkenner maar de grootte staat er niet bij.
bij schijfbeheer staat dat de indeling RAW is in plaats van nfts ,hoe kan ik dit terug veranderen naar nfts

alvast bedankt
 
Wanneer een HDD door Windows "herkend" wordt als RAW, wilt dit zeggen dat het aanwezige bestandssysteem niet ondersteund wordt door Windows OF dat er geen geldig bestandssysteem aanwezig is op die HDD. Wanneer die HDD vroeger wel correct herkent werd, en nu als RAW, wilt dit waarschijnlijk zeggen dat je bestandssysteem corrupt (beschadigd) is geraakt. Enige mogelijkheid om dit terug correct te krijgen is te formatteren. Wanneer dit niet gaat, gaat de oorzaak in een fysieke beschadiging moeten gezocht worden. Maw, je externe schijf is hoogst waarschijnlijk defect.
 
het formateren vanuit windows zelf zal dus niet gaan ..
probeer het eens met het HP usb format tool

**je dient dit tool met rechts aan te klikken en op te starten als administrator
geeft deze een foutmelding ,dan sluit je het tool en herstart je deze weer als administrator ...
soms kan het zijn dat je dit tool 10x dient te herstarten vooralleer deze de externe (RAW ) schijf of usb stick zal formateren ...
dit tool heeft al meerdere keren een RAW partitie hersteld ...
 
Het is belangrijk dat je externe geheugendragers steeds verwijdert via "Hardware veilig verwijderen".

Probeer eens of je de externe HDD niet kan formatteren via Schijfbeheer: open je startmenu en klik met rechts op Computer.

In het menu dat zich opent kies je voor Beheren.

Computerbeheer opent zich, nu navigeer je naar Opslag -> Schijfbeheer.

In schijfbeheer klik je met rechts op de externe HDD en kies je voor Formatteren.

53418e78d4448-format.jpg
 
Dit heb ik ook eens voor gehad..... en de oplossing was dat ik de HD moest formateren met een ander besturingssysteem.... in mijn geval LINUX.
Nu draait die HD al geruime tijd goed mee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan