Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste vrienden,
Ik heb een externe harde schijf, tot voor kort werkte deze goed, maar als ik ze nu aansluit krijg ik wel een melding "nieuwe hardware aangesloten enz." Ik kan de schijf ook verwijderen via het pictogram hardware veilig verwijderen, maar bij deze computer is de schijf niet te zien. Ook in schijfbeheer is ze niet te zien.
Iemand enig idee?
mvg wimeken

Laptop Dell
Windows7
Geheugen 4 GB
HD 360gb
 
Beste vrienden,
Ik heb een externe harde schijf, tot voor kort werkte deze goed, maar als ik ze nu aansluit krijg ik wel een melding "nieuwe hardware aangesloten enz." Ik kan de schijf ook verwijderen via het pictogram hardware veilig verwijderen, maar bij deze computer is de schijf niet te zien. Ook in schijfbeheer is ze niet te zien.
Iemand enig idee?
mvg wimeken

Laptop Dell
Windows7
Geheugen 4 GB
HD 360gb

Tot voor kort werkte ze goed. Is dat op dezelfde pc??? Heb je de schijf dan ook aan een andere pc aangesloten? Heb je daar hetzelfde probleem van niet zien?
 
halo Mik,
Heb juist op een andere pc geprobeerd met hetzelfde resultaat
mvg wimeken

Dan scheelt er blijkbaar wat aan Uw externe schijf. Heb je wel spanning op de externe schijf? Is die niet dichtbij een sterke magneet gezet? (mogelijks data gewist hierdoor)
Als ze niet te zien is in schijfbeheer, dan denk ik dat ge een serieus probleem hebt. Als je verstand hebt ervan, kun je misschien de schijf eens uithalen en rechtstreeks aankoppelen aan een pc. Misschien wordt ze zo nog herkend en kan je ze opnieuw partitioneren en formatteren.
 
Halo Mik,
Het is een LaCie schijf, de indicator brand en ik krijg een melding dat hardware is aangesloten en kan gebruikt worden.
Zal waarschijnlijk stuk zijn
Toch bedankt voor de hulp
mvg wimeken
 
Halo Mik,
Het is een LaCie schijf, de indicator brand en ik krijg een melding dat hardware is aangesloten en kan gebruikt worden.
Zal waarschijnlijk stuk zijn
Toch bedankt voor de hulp
mvg wimeken

Voorzichtig de case proberen te openen en zien welke harde schijf er in zit. Is het een gewone ide of een sata schijf?
Je kan deze dan vervangen door een nieuw model. Is stukken goedkoper. Je kan er dus ook eentje insteken met een hogere capaciteit. Op vandaag makkelijk 1,5Tb.
Als je van plan bent die naar het containerpark te brengen omdat je het niet lukt, ik wil er een prijsje voor betalen. Nieuw vanaf 15€ voor een case. Laat maar weten via pm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan