externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn externe schijf wordt niet meer herkend door mijn pc,heeft altijd goed gewekt via usb windows 8.1
Werkt wel op andere pc. Wat te doen?
 
probeer eens een ander usb poort ..
ik kan me niet voorstellen dat deze stuk is aangezien hij dus wel herkent word op de andere pc denk ik eerder aan de usb controllers !
m.a.w. kun je de usb controllers via apparaatbeheer verwijderen en herstart je je systeem met de externe schijf aangesloten , dan is er veel kans dat deze wel gezien word bij het terug installeren van de usb controllers wat automatisch gebeurd bij het herstarten van je systeem .
 
Is het probleem ontstaan na je de externe schijf aan een andere computer had gekoppeld ?
Indien van ja vermoed ik dat je op de computer waar de schijf niet meer word weergegeven terug eigenaar zal moeten worden.
 
rechts klik op zo een host controller en je kiest hier " eigenschappen "
vervolgens neem je de tap stuurprogramma en je kiest hier eerst uitschakelen daar na verwijderen ..herstart je systeem en je zou dan moeten zien dat deze alsnog terug bijgewerkt worden .
 
als je apparaatbeheer opent zie jij dan ook deze externe schijf vermeld staan bij " draadbare apparaten " of bij "schijfstations " indien dit duidelijk niet het geval zou zijn dan werd wellicht deze externe schijf versleutelt ....en is daar door ook niet te herkennen bij het aansluiten ..deze word dan enkel herkend op de pc waar deze versleuteling werd toegepast en jij dient deze dan weer vrij te geven via bit-locker stationsversleuteling.
 
als je apparaatbeheer opent zie jij dan ook deze externe schijf vermeld staan bij " draadbare apparaten " of bij "schijfstations " indien dit duidelijk niet het geval zou zijn dan werd wellicht deze externe schijf versleutelt ....en is daar door ook niet te herkennen bij het aansluiten ..deze word dan enkel herkend op de pc waar deze versleuteling werd toegepast en jij dient deze dan weer vrij te geven via bit-locker stationsversleuteling.

Een apparaat wordt altijd herkend in apparaatbeheer wanneer dit apparaat in werkende staat is. Encryptie heeft daar niets mee te maken. Een schijf waar encryptie werd op toegepast wordt op elke PC herkent trouwens. De bedoeling is doorgaans dat je deze op een ander toestel ook kan decrypteren. Zou anders betekenen dat je je data vaarwel mag zeggen als je PC het begeeft...
Maw, encryptie is geen reden van het niet herkennen van een externe disk. Je kan zoiets ook niet ongemerkt doen trouwens. Daar gaat een hele procedure aan vooraf vooraleer je met die bitlocker encryptie rond bent...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan