Facebookvrienden verschijnen in Messenger, maar in licht grijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
In Messenger kon ik tot gisteren chatten met zowel Facebook als Messenger contacten. Nu is dit nog alleen mogelijk met Messenger. Alle contacten die uitsluitend met Facebook chatten zijn niet meer vet gedrukt. Bij service toevoegen in Messenger krijg ik volgend bericht: Er is een fout opgetreden bij het toevoegen van Facebook. Status van service weergeven.
Van Facebook naar Windows Live
Facebook-vrienden en hun updates bekijken in Messenger
In Messenger chatten met Facebook-vrienden
Mijn Facebook-status en -updates met mijn Messenger-vrienden delen Machtigingen weergeven
Van Windows Live naar Facebook
Foto's en video's publiceren op Facebook en mijn Facebook-vrienden daarop taggen
Mijn sociale updates delen met mijn Facebook-vrienden
Mijn Messenger-statusbericht delen met mijn Facebook-vrienden

Hoe krijg ik dit in orde?
 
daar ik zelf messenger en facebook niet gebruik ,kan ik je hierbij niet helpen ...

je zou echter ..denk ik een herstelpunt kunnen terug zetten van voor dat dit probleem opdook ...
je vermeld ook dat er een fout opgetreden is , krijg je hieromtrent dan géén foutmelding wat er verkeerd is !
 
ik heb daar juist effe de moeite genomen om in een virtueelle omgeving (msn) dit is windows live en facebook te installeren ..
eerder heb ik dit aangemaakt om te zien of het niet aan facebook zelf lag ...dit is dus uitgesloten ... denk nu en ben er haast zeker van dat dit met je firewall te maken heeft
daarna heb ik dan de windows live gekoppelt met facebook ... dit ging probleemloos .....
want tijdens het verbinden van windows live met facebook werd er hier door de door mij gebruikte avg internet security (deze bevat ook een firewal ) een Regel aangemaakt ...
hier had ik dan 3 opties 1..blokeren.2...aanvaarden .3..permanent toestaan om een verbinding aan te maken
heb de werkwijze genoteerd ...

1..Ik veronderstel dat je eerst msn ( windows live ) open had staan ..
en dat je daarna op het icoontje van facebook heb geklikt..
Heb je de bewerking laten voldoen
( hiermee bedoel ik of je de toestemming gegeven heb om facebook te linken met windows live )
Bekijk bijlage 7674
2..Indien je op connect to facebook klik... dien je jouw inlog gegevens in te geven van facebook !
Bekijk bijlage 7675
3...Daarna geef je de toestemming om te verbinden ..
En zie je vervolgens een ander scherm..waar je verschillende keuzes kunt maken ...
Over de opties die je wil gebruiken in facebook.. bevestig dit zonder iets anders te doen !!!
Bekijk bijlage 7676
4..Vervolgens zie je dat de link tot stand is gekomen ...
Bekijk bijlage 7677
5..En kan je deze wizard sluiten ..Vervolgens word de link ook geopent met facebook
Bekijk bijlage 7678
 
Laatst bewerkt:
dan blijft er volgens mijn inzicht een scan met malwarebytes over om na te gaan of er niets verdachts gaande is ..
levert malewarebytes niets op dien je zowel beiden te heinstalleren ...
download malwarebytes free vanaf hier ..
laat deze eerst updaten ..
sluit alle geopende programma's en gebruik de pc verder niet ..
doe een volledige systeem scan ..indien je externe schijven en usb sticks aangesloten hen laat je deze ook mee scannen ..dit kan ruim een 1 uur duren ..
wees geduldig
blijf ook daarna malewarebijtes verder gebruiken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan