Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag mijn pc terug opgestart en naar IE gegaan, favorieten gedrukt en niets meer!!! Al mijn mappen zijn onzichtbaar!!?? Ik heb dan 1 van mijn meest bezochte sites ingetikt, wil deze toevoegen aan mijn favorieten in een nieuwe map en krijg dan als melding "kan geen map maken die al bestaat". Dus ze zijn niet weg alleen onzichtbaar. Hoe kan ik mijn Favorieten terug zichtbaar maken?
 
Klik eens op de taakbalk en dan Eigenschappen / Menu Start.
Dan aangepast of aanpassen en kijk nu of favorieten of Menu favorieten aangevinkt staat.
Klik op OK en toepassen en de favorieten moeten nu in het startmenu staan.
 
nu je het zegt, ik ben idd alles kwijt, ik heb ondertussen een systeemherstel gedaan en nog steeds niets. Het is wel geen ramp maar ze zijn er nog ergens want ik heb opnieuw een map willen aanmaken met hetzelfde gevolg!
 
doe eens een controlle ...

het Probleem zal in de registry kunnen zitten :

Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Kijk wat er in het rechtervenster staat bij Favorites.
[Staat bij mij op C:\Documents and Settings\ronny\Favorieten]
Kijk ook bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Kijk wat er in het rechtervenster staat bij Favorites.
[Staat bij mij op %USERPROFILE%\Favorieten]

Pas niets aan, maar het geeft je een idee waar het gebleven zou kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
deze twee zijn niet te vinden, maar nu vind ik ook nog dat ook mijn snelkoppelingen van mijn office verwenen zijn van mijn bureaublad en dat ik ze niet kan terugzetten omdat het bureaublad niet meer te vinden is ???? Ik denk dat ik een vies beestje op mijn pc gehad heb!
 
heb je malwarebytes
indien zo eerst updaten ..zorg dat je niets open heb staan tijdens de scan ..
kies voor een volledige scan ...er word je gevraagt om de externe opslag media's mee te scannen ...indien je externe schijven heb en usb sticks dan laat je deze ook mee scannen ..
vink deze optie dan ook aan ...wees geduldig ...als ik een volledige scan doe met mijn 2 interne schijven en 2 externe schijven + de 3 usb sticks dan duurt een ganze scan 5uur
het is aanbevolen om deze optie 1x in de maand te doen .
 
Bestanden en mappen verdwijnen niet zo maar, ik denk ook dat je een behoorlijk virus hebt.

Maar met het bestrijden hiervan krijg je meestal de mappen en bestanden niet terug. Wat weg is is weg.

Zodra de pc virisvrij is zal je alles wat weg is, uit backups terug moeten zetten. Heb je deze backups niet, dan is het definitief weg.

Weer een reden waarom ik altijd een image maken prefereer, zodat je een pc binnen enkele minuten terugzet naar het moment waarop de image gemaakt werd.
 
heb je malwarebytes
indien zo eerst updaten ...
Bij deze gedaan, niets gevonden....
Bestanden en mappen verdwijnen niet zo maar, ik denk ook dat je een behoorlijk virus hebt.

Maar met het bestrijden hiervan krijg je meestal de mappen en bestanden niet terug. Wat weg is is weg.

Zodra de pc virisvrij is zal je alles wat weg is, uit backups terug moeten zetten. Heb je deze backups niet, dan is het definitief weg.

Weer een reden waarom ik altijd een image maken prefereer, zodat je een pc binnen enkele minuten terugzet naar het moment waarop de image gemaakt werd.

Kan ik met mijn recovery cd mijn windows herstellen zonder dat die een format doet?
 
De favorieten zijn bestandjes (*.url) in de map c:\users\JeNaam\Favorites.

Kijk eerst maar eens met verkenner of ze daar nog staan.

ls je daarmee in de goede map uitkomt, zou IE ook je favorieten horen te vertonen. Eventueel proberen: IE resetten: menu extra - internetopties - tab Geavanceerd - knop 'opnieuw instellen'.


Heb je een update gedaan van ie ?

Format zou ik niet doen want dan ben je zeker alles kwijt, ik zelf raad je aan firefox te gebruiken en kan je altijd Backup firefox - Freeware - Pctuts.be gebruiken.
Ik zelf gebruik op windows en op mac firefox
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan