Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een vaste internetverbinding op gewone pc en een draadloze op een notebook asus ;het bereik van de draadloze verbinding is niet denderend router is ingebouwd in de telenetmodem hoe kan ik dat verbeteren?
 
draadloos fibernet

draadloos fibernet

instellingen zijn ok door telenet zelf ingebracht ,alleen bereik van het draadloze is beperkt tot enkele meters van de modem wat kan ik daar aan doen?
 
instellingen zijn ok door telenet zelf ingebracht ,alleen bereik van het draadloze is beperkt tot enkele meters van de modem wat kan ik daar aan doen?

Spijtig genoeg niet erg veel. Tenzij een ander Access Point installeren in je thuisnetwerk en daarop connecteren.

Een wireless repeater zou ook een optie zijn... vraagt beiden wel enige technische kennis.
 
Laatst bewerkt:
instellingen zijn ok door telenet zelf ingebracht ,alleen bereik van het draadloze is beperkt tot enkele meters van de modem wat kan ik daar aan doen?


Het WLAN gedeelte (accesspoint) dat in je kastje dat tegen de muur hangt zit (en er wss zo uitziet [want daar gaat het hier over], niet de router of modem die in datzelfde kastje zitten) is okee hoor. het heeft een normale zendkracht en werkt in principe tot 35 meter binnenhuis en makkelijk 100 meter buitenhuis.

TENZIJ...

...je signaal verstoord wordt door meerdere andere wlan accesspoints van TLN of er sterkere signalen uitgezonden worden bij jou in de buurt door een andere WIFI op (bijna) dezelfde frequentie.

dit gebeurt meer en meer. ga naar je beheerspagina mijntelenet.be en stel je frequentie in op een ander kanaal. logischerwijs staat die nu op kanaal 6. probeer alle andere 10 kanalen en kijk welke het beste resultaat geeft. het kan namelijk zijn dat jouw wlan bij manier van spreken (fictief dus) nu Qmusic uitzendt maar dat er een piratenradio in de buurt zit die sterker is en je dus je Qmusic onderbroken ontvangt en/of met ruis op. daarom moet je dus zoeken naar andere frequenties waarop je Qmusic weer goed ontvangt. ik hoop dat deze beeldspraak het een beetje duidelijker maakt voor je.

DOE DIT EERST VOORDAT JE GAAT DENKEN OVER ANDERE ACCESSPOINTS OF REPEATERS/AMPLIFIERS!!!


[edit] je vraagt je misschien af hoe ik dat weet? wel, hoewel ik geen installateur ben word ik regelmatig geschoold op installaties van TLN en daarenboven heb ik het met succes thuis toegepast na ruggespraak met een (ex-)installateur-trainer.[/EDIT]
 
Laatst bewerkt:
Het WLAN gedeelte (accesspoint) dat in je kastje zit (want daar gaat het hier over, niet de router of modem die in datzelfde kastje zitten) is okee hoor. het heeft een normale zendkracht en werkt in principe tot 35 meter binnenhuis en makkelijk 100 meter buitenhuis.

TENZIJ...

...je signaal verstoord wordt door meerdere andere wlan accesspoints van TLN of er sterkere signalen uitgezonden worden bij jou in de buurt door een andere WIFI.

dit gebeurt meer en meer. ga naar je beheerspagina mijntelenet.be en stel je frequentie in op een ander kanaal. logischerwijs staat die nu op kanaal 6. probeer alle andere 10 kanalen en kijk welke het beste resultaat geeft. het kan namelijk zijn dat jouw wlan bij manier van spreken (fictief dus) nu Qmusic uitzendt maar dat er een piratenradio in de buurt zit die sterker is en je dus je Qmusic onderbroken ontvangt en/of met ruis op. daarom moet je dus zoeken naar andere frequenties waarop je Qmusic weer goed ontvangt. ik hoop dat deze beeldspraak het een beetje duidelijker maakt voor je.

DOE DIT EERST VOORDAT JE GAAT DENKEN OVER ANDERE ACCESSPOINTS OF REPEATERS/AMPLIFIERS!!!


[edit] je vraagt je misschien af hoe ik dat weet? wel, hoewel ik geen installateur ben word ik regelmatig geschoold op installaties van TLN en daarenboven heb ik het met succes thuis toegepast na ruggespraak met een (ex-)installateur-trainer.[/EDIT]

Heb je wel een goed punt.
 
...blijft interessant. Van frequentie veranderen lijkt mij ook het eerste wat te doen staat.
MvG
WW


tja, dat merk ik vaker hier. wij als (semi-) pro's denken vaak véél te ver omdat we bepaalde dingen die in onze beleving zò logisch zijn dat we er niet eens meer bij stil staan overslaan en niet de moeite waard vinden van te bespreken.

ik kan legio leuke anekdotes vertellen over online support die me slapeloze nachten bezorgden terwijl het antwoord me al de hele tijd duidelijk had moeten zijn.

gelukkig ben ik me door m'n job bewust geworden daarvan. we gaan allemaal te snel uit van veronderstellingen.

een leukerd die ik wel eens vertel aan mijn studenten: veronderstellen, dat is in het Engels toch assume, niet?

well with ASS-U-ME you make an ass of you and me! het is de allergrootste valkuil van de verkoper: veronderstellen. en dat kan meer dan je denkt toegepast worden in het dagelijkse leven!
 
tja, dat merk ik vaker hier. wij als (semi-) pro's denken vaak véél te ver omdat we bepaalde dingen die in onze beleving zò logisch zijn dat we er niet eens meer bij stil staan overslaan en niet de moeite waard vinden van te bespreken.

ik kan legio leuke anekdotes vertellen over online support die me slapeloze nachten bezorgden terwijl het antwoord me al de hele tijd duidelijk had moeten zijn.

gelukkig ben ik me door m'n job bewust geworden daarvan. we gaan allemaal te snel uit van veronderstellingen.

een leukerd die ik wel eens vertel aan mijn studenten: veronderstellen, dat is in het Engels toch assume, niet?

well with ASS-U-ME you make an ass of you and me! het is de allergrootste valkuil van de verkoper: veronderstellen. en dat kan meer dan je denkt toegepast worden in het dagelijkse leven!

Antwoorden zijn van mijn kant meestal ervaringen die ik zelf tegen kom in het leven met PC's en oplossingen die ik zelf maak, verzin of ooit eens gelezen heb in een tijdschrift of ergens op internet.

Maar dat is juist nou zo leuk aan een forum. Meerdere mensen kunnen hun kennis plaatsen en een antwoord geven op een probleem. Uiteindelijk hopen we samen een oplossing te vinden.
 
Ik zal één voorbeeldje geven van hoe je te ver kan denken.

Ik werkte op dat moment bij ABX Logistics, nu GLS, de pakjesdienst van de NMBS. een zending wordt steeds geëtiketteerd met een label met barcode voor sortering 's nachts op het sorteercentrum en uitlevering aan het juiste adres.

Om die labels te kunnen afdrukken boden we uiteraard een softwarepakketje aan aan de klanten-verzenders. en dat heeft support nodig. soms ter plaatse; meestal op afstand via telefoon.

Het programmaatje was in 16 bit geschreven en kon perfect draaien op 32 bit. maar het was de intrede van de 64 bit en dan gaat zo'n ding wel eens flippen. we konden geen succesvolle installatie garanderen op 64 bits-machines.


een medewerker van mijn team krijgt een oproep van een klant. die slaagt er niet in van het veld 'postcode' in te vullen voor zijn bestemmeling. we wisten al dat dat veld raar deed, dus geeft hij allerhande truuks om het te proberen (via TAB knop erin gaan staan etc...). ook aan onze kant keken we na of de postcode wel degelijk bestond in de database. soms gebeurde het dat we een straatnaam ofzo moesten bijprogrammeren.

niets lukte.


David (de medewerker) heeft alles doorlopen met de klant en zelfs de originele registerwaarden hersteld van het programma ( vrij gevaarlijk aan de telefoon met een onervaren pcgebruiker).

nog steeds geen resultaat.

tot hij een lumineuze inval krijgt en aan de dame vraagt of ze een lichtje ziet branden bij Num Lock. niet dus.

case closed na 50 minuten aan de telefoon.

het is een extreem voorbeeld maar het illustreert perfect dat je dingen kan over het hoofd zien, en dat zijn meestal de simpele. :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan