Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag kreeg ik te horen dat er bij Windows een prog is dat figuren,personen automatisch selecteert.
Dus die stippellijn zou rond de figuur rond kruipen. Is dat een fabeltje ?
 
Er bestaat wel software die zoiets mogelijk maakt. Als beste freeware heb je bijvoorbeeld GIMP 2. Als betalend en meest bekende bijvoorbeeld Adobe Photoshop.

Zulke tool om bepaalde delen van een foto te selecteren zoals een persoon, zijn altijd nog manueel bij te regelen en te corrigeren. Stel je hebt een persoon voor een blauwe achtergrond, dan heb je een perfecte situatie. Heb je een persoon, tenmidden van andere personen bijvoorbeeld, dan wordt het al heel wat moeillijker.
 
Als je eens simpel een achtergrond wilt verwijderen bij een afbeelding dan zou je het online eens kunnen proberen bij https://clippingmagic.com/

Hier heb je een beknopt videofilmpje hoe het allemaal moet, maar verwacht er geen wonderen van, want dan moet je met Adobe Photoshop aan de slag.

 
Geen fabeltje dus, dit is een online programma dat niet bij de installatie van Windows hoort. Ooit had ik een vergelijkbaar programma dat gewoon een installatie was op een Windows pc. Helaas is mij de naam hiervan ontschoten.

Verwacht echter geen wonderen van dit soort programma's als het een complexe achtergrond betreft.

Wil je met moeilijke achtergronden een goed resultaat bereiken zal er een professioneel fotobewerkingsprogramma gebruikt moeten worden. Maar ook hiermee kan het soms een lastige klus zijn dat veel tijd vergt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan