Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Als ik filmpjes met de divx converter omgezet op cd zet (met cdburner xp pro), als data gebrand, dan spelen de filmpjes perfect.
Doe ik hetzelfde op dvd, dan kan de stand alone dvd revorder dit niet lezen.
Geprobeerd met diverse merken dvd.
Zet ik dezelfde filmpjes, geconverteerd met vso convertxtodvd naar VOB, dan kan mijn stand alone de dvd wel spelen.
Het vreemde is dat ik in het verleden met nero 7 (of nero8?) eens 50 divx filmpjes heb gebrand op dvd, en deze spelen wel perfect af.
Ik heb geen zin om nero te gebruiken.
Ik vraag me af wat er misloopt bij het branden op dvd met cdburner.
Ik geef de voorkeur aan divx omdat dit heel wat compacter is dan vso.
Andere formaten kan mijn dvd recorder meestal niet aan.
Zijn er andere freeware burners om divx filmpjes op dvd te zetten en deze leesbaar blijven op mijn toestel?
 
Als ik filmpjes met de divx converter omgezet op cd zet (met cdburner xp pro), als data gebrand, dan spelen de filmpjes perfect.
Doe ik hetzelfde op dvd, dan kan de stand alone dvd revorder dit niet lezen.
Geprobeerd met diverse merken dvd.
Zet ik dezelfde filmpjes, geconverteerd met vso convertxtodvd naar VOB, dan kan mijn stand alone de dvd wel spelen.
Het vreemde is dat ik in het verleden met nero 7 (of nero8?) eens 50 divx filmpjes heb gebrand op dvd, en deze spelen wel perfect af.
Ik heb geen zin om nero te gebruiken.
Ik vraag me af wat er misloopt bij het branden op dvd met cdburner.
Ik geef de voorkeur aan divx omdat dit heel wat compacter is dan vso.
Andere formaten kan mijn dvd recorder meestal niet aan.
Zijn er andere freeware burners om divx filmpjes op dvd te zetten en deze leesbaar blijven op mijn toestel?

Zorg ervoor dat ge de DVD afsluit. Een niet afgesloten dvd kan nog beschreven worden. Deze zal op een stand alone toestel niet werken. Een DVD-RW geeft dit probleem niet.
Dus ofwel de DVD afsluiten (finaliseren) ofwel een DVD-RW gebruiken.
 
Met nero en ashampoo lukt het ook niet direct.
En ik gebruik altijd dvd-rw vanwege de houdbaarheid, en vanwege de overschrijfbaarheid.
Ben ik de film(s) beu, gewoon terug de kast in en gedaan.
Ik heb terug ontdekt hoe ik het vroeger deed.
Converteren met de enige echte divx converter, en branden met de divx player.
Alleen zo werkt het.
Wat precies het verschil is weet ik niet.
Het valt me op dat de bestanden met de divx player weggeschreven kleiner zijn dan als ik ze brand als data.
Dus op cd kan ik filmpjes branden met elk brandpakket, het word aanvaard.
Op dvd ben ik gebonden aan de divx player.
Er zit verschil op het wegschrijven, maar waar??
Ik heb geen idee.
 
Ik gebruik altijd Nero-Express om DVD te branden. Zowel de R's als de RW's.
Ik begin met de file in "ConvertXtoDvd" in te nemen. Hier maak ik dan de dvd. Is hij te groot voor een normale dvd, dan door DvdSchrink halen.
Zoals gezegd, branden met Nero (wel de Express voor de dvd mappen )
Wel heb ik dan op de achtergrond DVD region+CSS free lopen. Normaal zou dat zelfs niet nodig zijn.
 
Ik heb terug ontdekt hoe ik het vroeger deed.
Converteren met de enige echte divx converter, en branden met de divx player.
Alleen zo werkt het.
Wat precies het verschil is weet ik niet.
Dus op cd kan ik filmpjes branden met elk brandpakket, het word aanvaard.
Op dvd ben ik gebonden aan de divx player.
Er zit verschil op het wegschrijven, maar waar??
Ik heb geen idee.

Ik heb ook ConvertXtoDvd staan.
Deze vob bestanden kan ik branden en afspelen.
Bij dit programma zijn de probleemen voor de 2 dvd die ik wil maken de volgende:
- de vob files zijn een pak groter dan de divx cimpressiefiles.
- Ik mag niet meer dan 3 filmpjes (van de 52) laden.
Doe ik dat wel, dan krijg ik de waarschuwing dat de kwaliteit slecht word, samen met de raad de converteertijd te verkorten door filmpjes weg te laten.
Op die manier zit ik 2 dagen bezig en heb ik 4 ipv 2 dvd nodig.
Voor een volledige film gebruik ik het programma (ConvertXtoDvd) altijd.
Ik zou wel de divx die ik zelf maak, en de divx die ik kan downloaden ook eens willen branden met een standaard brandpakket.

Waarom worden de divx filmpjes, als data gebrand op dvd, onleesbaar?
Waar zit het verschil met dataopslag op dvd, en hoe werk ik dat verschil weg zonder afhankelijk te zijn van de divx player?
Hierin zit mijn probleem nu.
 
Vermoedelijk wordt Divx alleen herkend op spelers indien het opslagmedium cd is. Ik denk... dat hij bij DVD alleen naar de VOB files kijkt in een speler.
Het klopt inderdaad dat het formaat op DVD formaat groter is. Een film die je brand als een avi op cd van 700mb, is na omzetten ruim 3Gb als dvd. Weet ook niet waar het verschil hem zit. Echter, ik zet ze om naar dvd omdat dan elk medium dat kan lezen. Sommige kunnen geen divx lezen.
 
Toch niet.
Ik heb nu 4 dvd met divx filmpjes en ze spelen perfect af op het toestel.
Er is dus een instelling bij nero en alle andere brandpakketten die verkeerd staat om divx op dvd te zetten.
Maar welke instelling staat verkeerd?
Ook voor cd zit er verschil op.
De filmpjes (divx) laden sneller als ik ze brand met de divx player.
 
Nero-Express laat 3 soorten branden voor films toe.
1. Video-CD
2. Super Video-CD
3. DVD.
Dus géén Divx op dvd. Je kan ze natuurlijk als data branden. Dan staan ze op de dvd maar kan de speler er niet mee overweg.
 
Nero-Express laat 3 soorten branden voor films toe.
1. Video-CD
2. Super Video-CD
3. DVD.
Dus géén Divx op dvd. Je kan ze natuurlijk als data branden. Dan staan ze op de dvd maar kan de speler er niet mee overweg.


Ik ben vergeten hier nog even te reageren. sorry daarvoor.
Mijn stand alone speler/recorder is zo kieskeurig dat hij het dvd formaat met nero niet aanvaard.
Ergens moet er inzitten dat het niet om originele dvd gaat of zo.
Een copy, een zelfgemaakt filmpje, wat dan ook.
Het werkt niet.
Divx met conversieprogramma's krijg ik ook niet aan de praat.
Enkel (super) video cd en divx, geconverteerd met de dovx converter (betalend) en gebrand met de divx player (gratis) werken.
Divx via gratis conversietool (bvb super) gebrand met de free divx player zelf nog niet getest.
Nero en andere brandsoft stopt iets in de dvd (lead in waarschijnlijk) waardoor mijn toestel niet aanvaard.
Ik zal het moeten redden met mijn huidige oplossing en de betalende converter moeten houden
 
Ik ben vergeten hier nog even te reageren. sorry daarvoor.
Mijn stand alone speler/recorder is zo kieskeurig dat hij het dvd formaat met nero niet aanvaard.
Ergens moet er inzitten dat het niet om originele dvd gaat of zo.
Een copy, een zelfgemaakt filmpje, wat dan ook.
Het werkt niet.
Divx met conversieprogramma's krijg ik ook niet aan de praat.
Enkel (super) video cd en divx, geconverteerd met de dovx converter (betalend) en gebrand met de divx player (gratis) werken.
Divx via gratis conversietool (bvb super) gebrand met de free divx player zelf nog niet getest.
Nero en andere brandsoft stopt iets in de dvd (lead in waarschijnlijk) waardoor mijn toestel niet aanvaard.
Ik zal het moeten redden met mijn huidige oplossing en de betalende converter moeten houden

Ik zou zeggen : "Buiten die handel" Met dergelijk toestel zal je voortdurend problemen blijven houden. De speler van mijn schoonzoon was ook zo kieskeurig. Voor nog geen 40€ kocht hij een ander toestel die alles kon volgens de spec en alle problemen waren op slag weg.
 
Weet ik wel, maar dit is een videoplaer/recorder en dvd player/recorder van 400 euro.
Met een player kan ik niet opnemen.
Ik heb zelfs videotapes liggen die beveiligd zijn tegen copieren.
Het toestel speelt ze, maar zet ze niet op dvd.
Ik ga zoeken om de vodeofilms via pc of laptop op dvd te zetten zodat ik mijn laatste videotapes kan redden voor de videospeler de geest geeft.
Dan spaar ik mij de kost van een videorecorder nog uit.
Ofwel iemand die een videorecorder ter beschikking stelt om de videotapes mee af te spelen en zo naar de dvd recorder sturen.
 
Weet ik wel, maar dit is een videoplaer/recorder en dvd player/recorder van 400 euro.
Met een player kan ik niet opnemen.
Ik heb zelfs videotapes liggen die beveiligd zijn tegen copieren.
Het toestel speelt ze, maar zet ze niet op dvd.
Ik ga zoeken om de vodeofilms via pc of laptop op dvd te zetten zodat ik mijn laatste videotapes kan redden voor de videospeler de geest geeft.
Dan spaar ik mij de kost van een videorecorder nog uit.
Ofwel iemand die een videorecorder ter beschikking stelt om de videotapes mee af te spelen en zo naar de dvd recorder sturen.
Ik heb ook een hdd/dvd recorder. Maar een externe videoplayer kan er op aangesloten worden. Maar...... gekopiëerde films kan je er niet mee opnemen.
Ook dvd's via een exteren speler laten spelen en opnemen lukt niet als er een beveiliging opzit. Er bestaan wél omzetters die die beveiliging omzeilen. Maar de naam ontsnapt me nu. Denk dat het te maken heeft met macrobeveiliging.
Hiermee konden we vroeger beveiligde banden copiëren. Een luxcript decoder (vroeger kon je daarmee filmnet en dergelijke ontvangen in het analoge tijdperk) kun je daar ook voor gebruiken. Signaal aanbieden aan decoder en zo naar toestel gaan om te kopiëren.
 
Ofwel een oudere videorecorder.
Die hebben nog geen beveiligingsherkenning, maar ze worden zeldzaam.
Ik ga mijn schoonvader eens vragen.
Via de computer heb ik al gehoord dat het werkt met enkele programma's.
Ik ga er nog eens naar zoeken.
Het is lang geleden dat ik dit las.
Hierover post ik straks eens op een ander forum waar ze er alles over weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan