Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Mijn pc is niet uitgerust met een i.LINK ingang en zou mijn DV cassettes willen overzetten van mijn camcorder naar mijn pc om ze verder te bewerken en op te slaan.
Wat is de beste methode een Fire Wire kaart inbouwen of een adapter of een add-onkaart aanschaffen. Een Fire Wire kaart inbouwen is dat moeilijk en zijn er verschillen
in kaarten om eventueel zelf in te bouwen.

Dank bij voorbaat
 
Moeilijk is het niet om een Firewire kaart in de PC te plaatsen, je moet wel weten of er een slot vrij is op het moederbord.
Firewire kaarten zijn meestal voor een PCI slot maar ik heb ze ook gezien als PCI-Express.

Meestal zijn er niet eens drivers nodig om het kaartje werkend te krijgen. Pc uitzetten, zijkant er af en kijken wat er vrij is op het moederbord. Juiste kaartje aanschaffen en kaartje plaatsen als de pc uitstaat en spanningsloos is.
Daarna opstarten en het kaartje zou moeten werken. Kijk hiervoor even in apparaatbeheer bij de Netwerkadapters. Hier zal een IEEE 1394 netwerkadapter toegevoegd moeten zijn.

Als er om drivers gevraagd wordt, dan uiteraard de bijgeleverde CD rom of DVD gebruiken.

Op veel wat oudere moederborden is zelfs firewire aanwezig. Heb je ooit een moederbord zelf in de pc gezet of laten doen door een hersteller zou ik dit eerst eens nagaan.

Een add-onkaart zegt mij zo snel even niets. Wat bedoel je daar mee ?

Het is jammer dat je zo ver weg woont, anders had je van mij een Firewire kaartje kunnen krijgen. ( is wel PCI ), maar zo duur zijn deze nou ook weer niet.
 
Inderdaad, een firewirekaart is de goede keuze maar Uw DV toestel moet uiteraard ook eenzelfde firewire uitgang hebben.
Op vandaag zijn er veel toestellen die enkel via USB overdracht geven. Een toestel met een geheugenkaart heeft ook nog andere mogelijkheden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan