Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

Ik zou een laptop moeten formatteren,maar ik vind niet waar ik dat moet doen

het is een window vista merk hp
kan iemand mij daarmee helpen aub
 
HP Recovery opstarten
1..tijdens het opstarten of de herstart druk je meermaals op de F11 toets .
Hiermee roep je de HP recovery manager op van de harde schijf ....
om de computer te herstellen naar de fabrieks instellingen....volg de instructies op die op het scherm komen .
Note :
indien de recovery manager niet kan opgestart worden dan dien je gebruik te maken van de door jezelf eerder aangemaakte recovery disk's
 
Je stelt de verkeerde vraag hier. Wat wil je bereiken?
Een laptop kan je niet formatteren, een harde schijf wel. Maar met een lege schijf ga je nietveel kunnen doen vrees ik...
Dus, wat wil je gaan doen? En wat is je situatie nu?

Je gaat waarschijnlijk je laptop willen terugbrengen naar "fabrieksinstellingen".
Elke laptop heeft een recovery procedure hiervoor. Bij HP laptops moet je F11 drukken na/tijdens je BIOS POST. Dan kom je in een recovery console vanwaar je de laptop kan terugzetten naar originele toestand. Let wel dat je de nodige gegevens er eerst afhaald, anders verlies je die.
 
Weeral bedankt qtex,u heeft mij weeral goed geholpen met de F 11 toets in te drukken bij opstart laptop
Mijn Laptop (Harde Schijf ) is aan de herstelling begonnen (fabrieks Instellingen)

Groetjes en nog een prettige Zondag avond
 
Nog even een kanttekening. Weet je zeker dat je verder wilt gaan met Vista?
Vista was een flop van Microsoft. Zou je niet willen overwegen om over te gaan naar Windows 7 of 8 als jouw systeem dit volledig ondersteund ? Het is misschien een uitgave, maar dan heb je wel meteen een betere besturing.
 
Door dat mijn laptop Medion MD98200 met Vista dit niet ondersteund kan je daar geen WINDOWS 8 op installeren.
Wat zijn PAE, NX en SSE2 en waarom moet mijn pc deze ondersteunen om Windows 8 te installeren?
Wat zijn PAE, NX en SSE2 zijn en waarom moet mijn pc deze ondersteunen om Windows 8 te installeren? - Microsoft Windows Help
Ik ben dat te weten gekomen nadat ik de Upgrade Assistant heb gebruikt en nog eens zelf heb gecontroleerd.
Ik gebruik deze toch maar sporadisch en daarom heb ik daar dan maar Ubuntu op geinstalleerd.
Dus zeker dit controleren.
 
Nog even een kanttekening. Weet je zeker dat je verder wilt gaan met Vista?
Vista was een flop van Microsoft. Zou je niet willen overwegen om over te gaan naar Windows 7 of 8 als jouw systeem dit volledig ondersteund ? Het is misschien een uitgave, maar dan heb je wel meteen een betere besturing.

Vista een flop? Dat is maar hoe je het beziet. Mijn laptop (Toshiba Satelite P200-19C) dateert van april 2008 en wordt dagelijks gebruikt door 2 gebruikers. Nog nooit problemen mee gehad. Ik ben wel al eens van plan geweest Windows 7 te installeren maar waarom iets dat goed loopt vervangen?
 
@ joke135
het grootste deel van de Vista gebruikers ondervonden dat vista niet perfect werkte zoals voorheen wel was met xp
dit werd pas verholpen na het uitbrengen van sp2 maar en nu komt het ook de ondersteuning voor vista loopt tegen zijn einde aan ...
er word dan aanbevolen over te gaan naar de Windows 7 of naar de Windows 8 ( aanbevolen is om de Windows 8 te gaan gebruiken )
de reden hier voor is dat men ook al een eind datum heeft vast gelegd voor de Windows 7

....LevensCyclus Windows
 
Laatst bewerkt:
Voor Windows 7 heb je nog wel even tijd tot 2020 voordat ze die updates stoppen. Vista SP2 draait inderdaad vrij stabiel op een PC met voldoende resources. Maar dan zeg ik echt wel VOLDOENDE vrije resources. Bij gebrek aan geheugen of vrije disk ruimte, draait die letterlijk in de prak.
 
Vista een flop? Dat is maar hoe je het beziet. Mijn laptop (Toshiba Satelite P200-19C) dateert van april 2008 en wordt dagelijks gebruikt door 2 gebruikers. Nog nooit problemen mee gehad. Ik ben wel al eens van plan geweest Windows 7 te installeren maar waarom iets dat goed loopt vervangen?

Zelfs de hoogste baas ( of misschien inmiddels ex hoogste baas ) van Microsoft zegt spijt te hebben van Vista Vertrekkend Microsoft-ceo Steve Ballmer heeft meeste spijt van Windows Vista - Computer - Nieuws - Tweakers
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan