Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Heb hier een pc'tje staan die niet meer wil opstarten.Is win 2000 pro.Hij begint op te starten maar dit is alles.Blijft dan hangen.
Pc mag geformatteerd worden en deze doe ik dus.Volg de gewone stappen om te formatteren en als dan het formatteren begint blijft hij hangen op 0% en geraakt niet verder.
Iemand een vermoeden wat het zou kunnen zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien HD defect?
Boot uw pc eens met de opstart diskette, en doe dan eens een dir/p bij uitvoeren.
Normaal moet u nu alle data op uw schijf kunnen zien.
 
Misschien HD defect?
Boot uw pc eens met de opstart diskette, en doe dan eens een dir/p bij uitvoeren.
Normaal moet u nu alle data op uw schijf kunnen zien.

Gewoon de floppy's gebruiken i.p.v. cd ?Is dit dan niet dezelfde werkwijze.
Moet dan waarschijnlijk de herstelconsole gebruiken of niet.
Of wat bedoel je juist bij 'uitvoeren'
 
Ja, gewoon de (floppy's) denk niet dat win2000 zo oud is, dus diskettes gebruiken, nadien kom je in een dos scherm terecht, type na de a> keyb be (enter)
Nadien type je c: (enter) , dan krijg je c: type nu dir/p ( enter)
Nu krijg je alle files tezien op uw C schijf. je kan natuurlijk ook direkt bij de eerste A: format c (enter) intippen, dan formateer je direkt uw c schijf


PS: floppy's zijn nog van die grote kartonnen diskettes, van in de tijd van commodore 64
 
Lap.Floppy werkt niet.Had hier nog een progje liggen dat ik nog niet eens geprobeerd had om harde schijven te herstellen.Is nu aan het lopen en heeft al ongeveer 900 bad sectors hersteld.Hoeveel sectors staan er zo op een schijf van 40gb ?
Zal waarschijnlijk een tijdje moeten lopen.
Zal dus waarschijnlijk aan de harde schijf gelegen hebben.
Hopelijk doet het progje zijn werk goed anders zal het er ééntje voor de vuilbak zijn vrees ik
 
Als er defecte sectoren op de schijf zijn en zeker zoveel, kan ik je alleen maar aanraden die schijf te vervangen, want dat is het begin van het einde van de schijf die je daar hebt en het zou kunnen zijn dat je op termijn dan nog je bestanden kwijtgeraakt, omdat er nog meer sectoren kapot gaan... Da s uiteraard mijn mening....

Mvg Kristof
 
Dat is altijd het beste.
Er is wel een programma dat heet 'disk regenerator.
Men beweert dat het de schijf hermagnetiseerd zonder de aanwezige data te veranderen.
Of dat lang werkt betwijfel ik ten zeerste.
Het kan wel gebruikt worden om de nog aanwezige data te recupereren, maar dan zou ik alsnog de schijf vervangen.
Ik begon er niet over omdat je al van plan was te formateren, maar het is goed om weten dat er zo een programma bestaat, vandaar alsnog deze late reactie.
 
Ben nog bezig met deze.Moet een tijdje lopen maar kan pc niet constant laten aanliggen.Laat zeker iets weten als het gelukt is
 
Heb hem niet volledig laten lopen omdat het te lang duurt naar mijn zin.Heb hem dan nog ne keer proberen te formatteren en lukte maar stopte nu aan 7%.
Dus waarschijnlijk zou het gelukt hebben moest ik het progje laten lopen hebben tot het einde maar vond het de moeite niet waard.Ging waarschijnlijk ne dag of 4-5 geduurd hebben en dit 24 op 24 uur.
Mag slotje op
 
Dat weet je niet, de resterende tijd klopt nooit als er beschadigingen zijn.
Meestal zitten die in het begin van de schijf, dus om die stukken te hermagnetiseren vraagt het veel tijd.
Eens hij daardoor is gaat het merkelijk sneller.
Maar als de data niet zo belangrijk is is het toch beter meteen de schijf te vervangen.
 
Dat weet je niet, de resterende tijd klopt nooit als er beschadigingen zijn.
Meestal zitten die in het begin van de schijf, dus om die stukken te hermagnetiseren vraagt het veel tijd.
Eens hij daardoor is gaat het merkelijk sneller.
Maar als de data niet zo belangrijk is is het toch beter meteen de schijf te vervangen.

Had ik geweten liep ik hem nog een tijdje lopen.Maar ja.Ken iemand die nog een oud schijfje liggen heeft en mag het hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan