Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Peter1964

Gast
Hello,

Heb van een vriend een HP Pavilion dv 1000 gekregen om harde schijf te formatteren.
Ik steek dus een xp cd in en herstart. Krijg ik de vraag om op te starten van cd rom en druk op een toets...enter!

Dan zie ik de hele tijd een zwart scherm en hoor ik de cd draaien en allerlei bewerkingen uitvoeren zonder dat ik iets zie...

Dan op een gegeven moment (+/-3 min.) krijg ik een blauw schermpje waarin ik zie dat de bestanden geladen zijn en op enter moet drukken om door te gaan ...en...dan sluit het rotding gewoon af. Na een drietal dezelfde pogingen, met steeds hetzelfde resultaat, wend ik mij tot jullie om hierop een antwoord te vinden...
Ik heb al 100 keren geformatteerd, maar deze is echt volgens mij een ander probleem..


Groet,
Peter
 
Laatst bewerkt:
Vuile cd, krasje waarschijnlijk.
Probeer met een andere cd van XP eens, wel versie behouden, home of pro.
Ik heb dat ook al gehad bij foutje tijdens slipstreamen van een XP met drivers en updates.

Kan ook aan cd/dvdstation liggen.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk wil je een schone nieuwe installatie uitvoeren met XP. Ik heb het vermoeden dat er in die laptop een SATA harde schijf is ingebouwd.Vandaar de blue screen. Het installatie schijfje van XP heeft geen SATA drivers aan boord. Je gaat ook eerst de nodige drivers op de site van HP moeten gaan downloaden, en een geslipstreamd XP schijfje moeten aanmaken, waarin al de nodige drivers voor deze laptop geïntegreerd zullen moeten worden. Integreer er ook maar onmiddelijk servicepack 3 in, en installeer met het geslipstreamd schijfje XP op de laptop

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?lc=en&dlc=en&cc=us&os=228&product=435618
 
Laatst bewerkt:
Dan op een gegeven moment (+/-3 min.) krijg ik een blauw schermpje waarin ik zie dat de bestanden geladen zijn
Lang geleden dat je nog een install deed van XP swake?

Het blauwe setupscherm van XPis geen BSOD Jongen.
 
Lang geleden dat je nog een install deed van XP swake?

Het blauwe setupscherm van XPis geen BSOD Jongen.

Nee hoor, en ik heb het niet over een BSOD.

Ik heb het over dat bij de installatie de drivers niet ingelezen worden van de laptopconfiguratie. Namelijk de drivers zijn op het xp installatieschijfje niet te vinden, en kan de installatie niet verder gezet worden.

En misschien nog een goede tip erbij.
Bij een schone installatie word het aanbevolen om eerst de partitie te verwijderen van de vorige installatie, nieuwe partitie aanmaken, partitie formatteren en hierop XP installeren.
 
Drivers zijn niet nodig, enkel voor RAID heb je die nodig.
In mijn desktop zitten 2 sata, en op mijn laptop ook een sata.
Xp staat er op.
Daar ligt het probleem helemaal niet.
 
Drivers zijn niet nodig, enkel voor RAID heb je die nodig.


Daar geef ik je volledig gelijk in. Wel weten we niet welk XP installatieschijfje gebruikt word. Dat bij de laptop werd bijgeleverd of een gewoon xp installatieschijfje.
 
Eigenlijk wil je een schone nieuwe installatie uitvoeren met XP. Ik heb het vermoeden dat er in die laptop een SATA harde schijf is ingebouwd.Vandaar de blue screen. Het installatie schijfje van XP heeft geen SATA drivers aan boord. Je gaat ook eerst de nodige drivers op de site van HP moeten gaan downloaden, en een geslipstreamd XP schijfje moeten aanmaken, waarin al de nodige drivers voor deze laptop geïntegreerd zullen moeten worden. Integreer er ook maar onmiddelijk servicepack 3 in, en installeer met het geslipstreamd schijfje XP op de laptop

Software & Driver Downloads HP Pavilion dv1000 Notebook PC - HP Customer Care (United States - English)

Waarom slipstreamen, bij de minste fout tijdens het streamen kom je in een setup-loop terecht, net als nu.
Je kan bij het starten van de setup op F6 voor scsi/raid en F2 voor systeemherstel drukken, dat word mooi vermeld.
Schijfje met de drivers inbrengen, en daarna terug schijfje van XP.

Het schermpje waar je op enter moet drukken om verder te gaan is waarschijnlijk dit in bijlage, als ik het juist heb?
Dan heeft het niets met sata te maken, maar is er iets mis met de hardwareconfiguratie van het systeem.
Heb je al eens een BIOS reset gedaan? Kan een instelling zijn in het bios waar geknoeid is.

Om verder te kunnen hebben we meer info nodig van de eigenaar.
Wat was het probleem en waarom moet hij geformatteerd worden?
Staat de onboard videokaart ingeschakeld in het bios?
Steeds meer laptop hebben een MXM-slot voor de videokaart, is dit het geval, kijk eens na of de kaart nog goed vastzit.
En het ramgeheugen ook eens nakijken, zijn er 2 reepjes, test eens om beurten met het ene reepje in slot 1, dan in slot 2, dan zelfde met het andere reepje.
Hoe zit het met de processor? zit die vast?
Indien je onderstaand scherm bedoeld ben ik overtuigd dat er iets stuk is aan de laptop, of een mislukte biosflash.
Graag dus (veel) meer info over de voorgeschiedenis, en de rede van de format.


Mijn vermoeden gaat naar de harde schijf, die gaan niet heel lang meer mee, zeker niet op een laptop.
Start eens de setup van XP zonder harde schijf aangesloten.
Eens kijken of je dan beeld hebt.
 

Bijlagen

  • enter om verder.jpg
    enter om verder.jpg
    40.1 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan