Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Avangee

Gast
Als ik een mail verstuur met mijn meest gebruikte mailadres via Outlook Express wordt er een kinderfoto van mij bovenaan de mail geplaatst. Tot nu toe is dit mij slechts bekend van één geadresseerde, andere geadresseerden laten het misschien niet weten maar denken dat ik gek ben geworden.
Ik dacht eerst dat de foto van Facebook gehaald werd want inmiddels is er aan de rechterkant van de mail een blokje met dezelfde foto bijgekomen met de oproep lid te worden van Facebook. De bewuste geadresseerde heeft geen Facebook account en mailt via Hotmail (inmiddels Outlook).
Als ik naar dezelfde geadresseerde mail, eveneens via OE maar nu met een ander mailadres, staat de foto er niet. Ik heb mijn profielfoto op Facebook gewijzigd, de kinderfoto blijft de meegestuurde foto. Ik heb de bewuste foto verplaatst op mijn pc, het blijft dezelfde kinderfoto. In OE kan ik niets vinden wat dit verklaart, ook niet bij Handtekeningen.
Deze 'grap' is dus toch vermoedelijk via Facebook tot stand gebracht maar beslist ongewenst.
De grote vraag is: hoe hef ik dit op??
Bijlage bij mail 130411.jpg
 
Ik weet niet helemaal hoe het werkt in Outlook Express, maar heb wel ervaring met Outlook. Die foto zit bij mijn weten geïntegreerd in je contacten lijst. Maw het "contact item" van jezelf waar dat betreffende email address aan gelinkt is. Kijk ook even na in de "Address Book".
 
Dank je voor je reactie en een beetje beschamend nu ik hier de vraag heb gesteld maar... ik denk dat we eruit zijn. Mijn vriendin en ik hebben minimaal een week lang van alles geprobeerd en het blijkt bij de ontvanger te zitten. Daar is met de switch van Hotmail naar Outlook de regel 'Openbare inhoud van netwerken van derden weergeven', waarbij de keuze wordt gegeven voor wel of geen foto, aangevinkt. Ze heeft het vinkje weggehaald en mijn foto verschijnt niet meer in mail die ik haar stuur. Gisteren vond ze dit en het heeft de vraag opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan