Status
Niet open voor verdere reacties.
Max 4 MBytes mag die groot zijn en toch heb ik verschillende resultaten. Ik heb zelfs een Resizer in mijn menuknop om wat te doen,die foto(large) is dan weer te klein.
Ik heb Paint.net als programma. Je hebt daar canvas grootte en formaat van afbeelding . Een eeuwig geprul om het vakje van Discogs mooi gevuld te krijgen.
Dikwijls is mijn foto te groot en wordt geweigerd.
 
Na wat denken, mss moet ik de label nogmaals selecteren,adjusteren,verdraaien,inverteren en knippen.Zoals de eerste maal na het scannen van het plaatje.
Canvas zal de achtergrond van mijn afbeelding zijn ,ook al is die transparant.
Maar bij het opslaan als wordt nogmaals gevraagd hoe groot de transparantie moet zijn. Wellicht is dit bijzaak.
Nog wat voorbeelden ,het zwart vinyl mag ik er ook afknippen Exampel fotoknipwerk.JPGzangeresnoname.jpg
 
ik denk dat je het onodig ingewikkeld maakt

probeer eens scan starten en kies dan voorbeeld
01Naamloos.jpg

01Naamloos (2).jpg

en selecteer in dat scherm alleen het label wat je wil overhouden dat doe je door de vier hoeken dicht te schuiven en sla dan je afbeelding op
als het goed is hou je dit over
01 001.jpg

en deze kan je dan met paint of ander programma naar grote aanpassen
 
Ik zal jouw weg eens volgen, maar via welk prog scan je ?
Ik heb dat venster niet van dpi of afmetingen, kun je afb verdraaien ?
.Pdf zou je moeten gebruiken, het heeft dan overal ter wereld dezelfde afmeting en groottes, geen gesukkel zoals nu.
 
ik weet natuurlijk niet welke scanner jij gebuikt ik scan niet via een programma gewoon via mijn hp photosmart ik ga naar configuratiescherm aparaten en printers en dan selecteer ik hp photosmart en dan scan starten
(van pdf weet ik niks) en wat dat verdraaien betreft ik dacht dat het alleen om die label ging die is toch rond en dat kan je draaien in alle Photoprogrammas zelfs in windows photoviewer of in paint
 
in je openingspost heb je het over Discogs
Discogs is dus een database en een plaats waar je platen kunt aanbieden tot verkoop ...is het uw bedoeling om op deze site afbeeldingen neer te zetten die dan dezelfde grootte hebben als deze die er nu aanwezig zijn ...
dan dien je aan deze eigenschappen te houden ...
Ashampoo_Snap_2015.06.15_19h40m32s_006_.png
 
1° tabel;Bij de laatste data krijg ik een tikkeneike. Ik heb wel vaste verhoudingen moeten uitklikken
2° tabel ; na naam invullen en opslaan kom ik deze nog even tegen om wat aan te duiden.
3° tabel ;deze fotoresizer zit in mijn menuknop van de muis.Staat telkens op large.Klopt niks van,dus ik let op dat ik niet boven de 4 mB zit. Anders weigering
PS; ik heb nog een paar K oude plaatjes en voeg foto's bij van hoezen en plaatjes, zelfs release doe ik ook. Foto's van mij zijn nogal miserabel.
Even de Photosmart eens installeren voor mijn 1210fotoinstellingen.jpg
 
bij de image resizer kun je toch ook zelf " custom" aanklikken en deze instellen op 191x191 pixels

de witte achtergrond dien je kleiner te maken ..
zoals deze hier ...
Ashampoo_Snap_2015.06.15_21h23m50s_008_.png
deze is nu onscherp omdat ik deze verkregen heb via uw afbeelding !
 
Ik heb in de site een foto gaan kopiëren en in mijn gewone Paint geplakt. Pixels zijn dan Horizontaal 480 , Vertikaal 474.
Ik had een goede scan gemaakt, en foto verkleind naar die waarde. Result is wazig maar grootte is goed.
In Paint.net heb ik enkel Hoogte en Breedte, wel pixels. En werkwijze is anders nu: scan-selectie ganse plaat-verdraaien-vierkante selectie label-inverteren-knippen-opslaan als 32 bit .png.
De gekopieerde foto van die site en de mijneeuhhhhhh.jpgmamasboy.jpg
 
Gimp , bij opslaan als kun je voorbeeld aanduiden. Dat laat dan zien hoeveel kB of MB je opgeslagen foto wordt. Dus je moet soms annuleren,teruggaan om de foto z'n B x H te veranderen.
Daarbij komt dat ik steeds opsloeg in .png. .jpeg heeft een veel grotere compressie zodat ze beter aankomen bij Discogs.
 
Gewoon bij toeval ontdekt. Scannen ,verdraaien,Ctrl & +'n, Snippingtool.
Is amper groter die .jpeg en minder dan 1 mB . Komt zeer groot en scherp aan bij Discogs.
Ook nergens te lezen hier of bij je vriend Google.
 
Inderdaad hobby man het is hier nergens te lezen maar jou vraag was toch foto verkleinen en nu lees ik (komt zeer groot aan bij Discogs)
dus als ik het nu goed begrepen heb wou je de resolutie of bestandsgrootte verkleinen en niet de foto dan is jpg de juiste keuze :applaus:
maar fijn dat het jou gelukt is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan