Foto's bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hej

Ik zou graag een foto dat ik gevonden heb op net de tekst willen bewerken maar zonder verlies van achtergrond.
Ik heb vroeger een programma gehad dat heel simpel was maar door omstandigheden ben ik die kwijt. En heb me al zot gezocht op net maar vindt het niet meer terug. Daarom zet ik hier een oproep in de hoop dr jullie me kan helpen


Groet erik
 
Tekst bewerken in een foto gaat enkel als dit een foto is die opgebouwd is met verschillende lagen (waarbij de tekst nog in een apparte laag verwerkt zit). Bijvoorbeeld een Photoshop PSD formaat.
Een foto die van het internet komt heeft hoogst waarschijnlijk extensie JPG, PNG of GIF. Dit zijn formaten met één enkele laag. Tekst bewerken als "text" is daarbij onmogelijk.
 
PSE de nieuwste versie kan dat automagisch. Knipt het stuk er uit en bedenkt zelf een goede achtergrond. Gaat 9 van de 10 keer goed. Kost wel een dikke 100 euries.
 
ik heb dus jouw foto met het ashampoo snaptool vast gelegt zodat ik daarmee verder kon...
echter heb ik ook met het snap tool deze afbeelding eerst vergroot ..
daarna heb ik deze opgeladen in het gratis fotobewerkings tool dat je hier kunt downloaden ..
met de gom heb ik de naam verwijderdt..
en met de verfborstel +de gewenste kleurinstelling heb ik dan de kleur terug opgevuld..
daarna dus de bewerkte foto opgeslagen en dat was het ...

het ashampoo snaptool is niet gratis ....
 
Daar heb je geen snapshot tool voor nodig, dat kan je ook met Microsoft Paint. Standaard app in Windows.
En waarom vergroten? Je gaat een foto die vrij correct toont op de oorspronkelijke resolutie (kwaliteit naar grootte) vergroten zodat deze wazig wordt? Indien je hem groter wilt om te bewerken, zoom je in met de applicatie waarmee je de foto wilt bewerken.
 
Ik heb bovenstaand forum doorgelezen. Maar om eerlijk te zijn, die tool bied geen meerwaarde aan Windows Paint ivm het vergroten van foto's.
Halverwege dat forum wordt verdergegaan van een andere zeer scherpe foto (zonder tekst met 2 logo's), die bij het vergroten (bij mijn ziens) geen correctie bied aan de pixels. Ben nog steeds niet overtuigd dat deze tool meer kan dan Windows Paint, buiten de snapshots dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan