Status
Niet open voor verdere reacties.
De batterijen waren uitgelopen .Het groen zat tot onderaan. Camera is een fuji S6000. Ligt al 3 j werkloos.
Ik heb er ook met contactspray in gespoten en met presslucht om proper te maken.
Ik weet dat zoiets werkt met ultrasoon om scherp te stellen en afstanden te meten.
Ik kan bijna geen tekst scherp op mijn foto's krijgen,vroeger ook niet.
Moet je een camera hebben op statief om tekst te fotograferen of meer mega pixels of speciale lenzen ?
Voor de rest maakt mijn camera goede scherpe foto's ,en staat steeds op automatisch.
 
sorry kerel wat bedoel je nu ...
wil jij tekst gaan fotograferen ?
* indien zo waarom scan je deze dan niet gewoon in !
*indien het zo is dat je deze niet kunt inscannen en je wilt ze toch gaan fotograferen dan heb je inderdaad een staander nodig ...
want het minste dat je beweegt word vast gelegt als een onscherp beeld !
 
Dank voor je raad. Ik ben die vraag eens gaan stellen bij forum voor cameramannen.
Een hel is dat,al die termen.Daar ging het over minimum scherpstelafstand en macrolenzen..
Voor die paar foto's ga ik geen dure investering doen,wel evtl tweedehands.
Goed voor voorwerpen met tekst op.
 
Als je goede foto's wil nemen van tekst, heb je veel licht nodig. Reden hiervoor is dat ge met een snelle sluitertijd de foto moet nemen als je geen statief voorhanden hebt. Ofwel gebruik je een statief, ofwel in fel zonlicht met een snelle sluitertijd de foto nemen.
Maar zoals Qtex reeds aanhaalde, met een scanner kan je dat het beste doen. Heb je die niet, dan is bovenstaande misschien een alternatief.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan