Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

In totaal hebben we 4 pc's en 3 printers.
2 desktop pc's met windows xp professional SP3 geinstalleerd; de ene desktop is verbonden met een hp laserjet 1200 printer en
de andere is verbonden met een brother multif. laserprinter 8380 dn en een canon Pixma MX850 inktjet (telkens met usb kabel).
2 laptops hp : 1 met windows 7 home premium 64 bit en 1 met windows 7 professional 32 bit
Er is een draadloze verbinding waarvan 1 desktop en de 2 laptops gebruik maken.
Met de ene HP laptop - die met windows 7 HP 64 bit - kan geprint worden op zowel de brother als de canon Pixma via draadloze verbinding; afdrukken op de HP laserjet 1200 printer lukt echter niet; bij het maken van een verbinding vindt Windows XP de juiste drivers niet.
Met de andere HP laptop kan alleen afgedrukt worden op de HP laserjet 1200 printer.
De andere printers worden wel getoond, doch wanneer getracht wordt om een verbinding te maken krijg ik telkens de foutmelding
0x0000046a. Alle posts in Microsoft hieromtrent bieden geen soelaas ( via het register verhogen van de IRPStackSize, het indirect toevoegen van een printer via de plaats in het netwerk \\computer\printernaam).
Ik hoop hier collega's te vinden die een oplossing weten voor dit hoogst vervelende probleem...

Met vriendelijke groeten,

Investor
 
Direkt kan ik je niet echt helpen, dus heb ik wat gegoogled, wat je waarschijnlijk ook hebt gedaan. Toch vond ik het volgende waar je misschien hebt overzien:
Qoute - Most of the time, increasing the MaxFreeConnections, MinFreeConnections or MaxWorkItems will resolve this issue.

If this doesn't resolve the problem, use the Registry Editor to navigate to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters

Add the XactMemSize Value Name, a REG_DWORD data type, and set the data value to 1000000 using the Hex Radix (16 megabytes in decimal).

Shutdown and restart your server.
Unquote

Je weet maar nooit.

MvG |||| WW
 
Betreffende de HP LaserJet 1200 heb ik volgende link gevonden: Windows 7 64 bits driver for HP LaserJet 1200 - HP Support Forum

Je moet echter ook rekening houden met de verschillen in 32 en 64bit OS. Voor een 64bit OS heb je 64bit drivers nodig en voor een 32bit OS, 32bit drivers. Je kan wel connecteren naar een printer maar je gaat niet zomaar de drivers kunnen ophalen van die bron wanneer deze verschillend is. Download de nodige en correcte drivers van de fabrikant wanneer je deze wilt installeren op een 64bit OS.
 
ik heb hier een intresant artikel gevonden betreffende de IRP StackSize
indien deze regel niet aanwezig is word er tevens aangeraden deze aan te maken ...
tevens dient met de waarde beginnende met 15 telkens te verhogen met 3 tot het werkt ....
maximum mag de waarde tot 24 ingesteld worden .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan