Fout melding als ik op net wil gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Steunend lid
Vip Lid
Even iets vragen heb mijn oude pc weer in werking gesteld voor de kleinkindjes, mijn draadloze internet vetbinding staat aan ik heb verbinding met de router telenet.

Het besturings syteem is wel nog prof 2000 windows

Telkens als ik hem opstart kom er iets van een certifikaat dat niet zou in orde zijn waardoor ik niet op het net kan, ik heb echter wel al emails in gehaald, maar de internet explorer werk niet geeft steeds "de pag kan niet worden weergegeven."

Waar zit het probleem, mijn ander pc en lap werken normaal.

Groeten Serge
 
doe een update naar IE8 of IE9 ; daar ik veronderstel dat je de IE 6 of 7 gebruikt
[edit]het zou verstandig zijn indien je daarmee niet op het internet ging , omdat de bescherming niet meer optimaal is ....indien je er de xp opzet staat deze er al wat steviger voor !
in veronderstelling dat je de cd heb van xp !!![/edit]
 
Laatst bewerkt:
Je hebt dus wel verbinding, want je hebt email binnen gehaald. Alleen kan je dus het internet niet op.

De reden kan zijn dat dit geblokkeerd is in de firewall.
 
IE versie 9 kan je zeker niet installeren op een Windows 2000 pc. Vorige versies weet ik niet zeker maar ik vermoed dat versie 7 of 8 wel moet gaan.
Het is inderdaad wel zo dat Microsoft dit product al een tijdje nietmeer supporteerd waardoor de beveiliging van je computer zeker niet optimaal is wanneer je ermee op internet zou gaan.

Certificaten worden gebruikt voor een beveiligde verbinding op te zetten tussen je pc en de website die je wilt bezoeken. Elke beveiligde website die werkt met https moet in het bezit zijn van een certificaat. Dus normaal als je naar Google zou gaan, zou deze niet zulke fouten mogen geven.

Kan je indien mogelijk iets meer details geven zoals welke website je wilt bezoeken en desnoods een screenshotje nemen van die certificaat fout?
 
[edit]indien je er de xp opzet staat deze er al wat steviger voor !
in veronderstelling dat je de cd heb van xp !!![/edit]

Windows 2000 is een betere besturing dan XP hoor. Behoorlijk stabiel en een uitgebreid rechten beheer. Het was de meest ideale besturing voor bedrijfsnetwerken. Tot de server edities uitkwamen natuurlijk.

Tot voor kort had ik nog een PC via dual boot draaien op Windows 2000. Ik had deze partitie nodig voor een Linux distributie, dus is ie nu weg.
 
[edit]Windows 2000 is een betere besturing dan XP hoor.[/edit]
dit betwijfel ik niet ..ik heb het voornamelijker over de tot nu toe nog op te halen updates en dan bedoel ik dat xp sp3 bevat .
de ts kan wel een goede bescherming installeren maar dan nog is de W2000 zwakker dan de xp.
 
Probeer als eerste eens de tijd en datum van uw computer te controleren. Veel certificaat problemen hebben te maken met een verkeerde tijd en of datum instelling.
Kunt u daarnaast wat meer informatie geven over dit certificaat? Wanneer krijgt u deze melding precies te zien? En om welk certificaat vraagt hij dan? Welke browser gebruikt u, en welke startpagina is ingesteld?
 
Allemaal bedankt voor de snelle reactie gisteren avond.
Ben vandaag ganse dag weg geweest en nu nog eventjes bezig
@ microsofthelp heb dus eerst datum juist gezet na meer dan een jaar stil te hebben gestaan. (heeft het probleem niet opgelost maar had er niet aangedacht)
@ Qtex heb dan een update willen doen naar IE7 dit weigerd hij besturings syteem niet compatibel
@ Pluis Hoe ik het gedaan heb weet ik niet maar er zijn inderdaad twee mails binnen gekomen maar dat lukt nu ook niet meer Ik zou XP opzetten maar die heb ik niet of ik zou moeten vragen aan mijn dochter van haar oude pc maar ga ik dan mijn pc niet te fel vertragen is nu alniet meer van de snelste is wel voor de kinderen als de mijn niet vrij is maar moet toch wel wat werkbaar blijven het is een pentium III.
Voor het ogenblik zit er ook geen virus beschermer meer op maar ik heb nog een licentie McAfee maar dan moet ik eerst op het net kunnen.
Tot ik mijn nieuwe pc kocht heb ik altijd met die 2000 gewerkt nooit problemen heb moeten veranderen omdat het niet meer werkbaar was onder adobe CS2 traag en problemen met grote bestanden.

Ga nog wat verder experimenteren alle sinds bedankt voor de hulp en als er nog sugesties zijn ik wil altijd nog iets uit proberen wat de printscreens betreft daar ben ik zo geen held in.

Groetjes en nog eens bedankt
 
zou het mogelijk zijn om wat meer spec's te vermelden van de petium III
bijv: het aanwezige geheugen , de grootte van de schijf , en als het kan ook effe vermelden welk moederbord en processor der in zit ..
want heb het vermoeden dat je er de xp kunt op draaien ; mijne jongste zoon gebruikt ook deze petium III met xp
 
@ Pluis Hoe ik het gedaan heb weet ik niet maar er zijn inderdaad twee mails binnen gekomen maar dat lukt nu ook niet meer

Dit is wel een interessant gegeven. Dit kan betekenen dat de netwerkkaart niet goed werkt. Zonder een goed werkende netwerkkaart: Geen internet en geen emailberichten.

Heb je de juiste drivers geinstalleerd voor de juiste besturing ? Heb je tevens wel alle drivers geinstalleerd, zoals Chipset enzovoorts.
 
Je kan een XP niet zomaar doorgeven. Een normale licentie kan je maar op 1 PC gebruiken. Dus een herinstallatie naar XP raad ik niet aan. Je kan trouwens XP ook nietmeer kopen. Misschien dat je nog wel een licentie kan verkrijgen via een downgrade van een Microsoft OS product.
Wil je het toch installeren ga je die mogelijk niet kunnen activeren en kan je zowiezo de laatste Service Packs niet installeren!
Een nieuw OS vraagt voor zo'n oude PC een hoop werk. Dat is hier niet de bedoeling. Het huidige probleem oplossen lijkt me verstandiger.

Kan je een exactere foutomschrijving geven van die certificaatfout aub?
kan je in een command prompt window volgende 2 regels uitvoeren en ons de resultaten even laten weten:
ping www.google.be
ping 74.125.79.147


Alvast bedankt
 
Aan allemaal,

Ben er mee gestopt om dit op te lossen, vooral gebrek aan tijd, maar heb toe vergeten iedereen te bedanken voor de snelle reactie en de geboden hulp dit is dan met deze gebeurd.

Verder nog veel succes met het forum

Pablo (Serge)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan