Foutmedling bij opening pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen, ik zit nog steeds met het volgende euvel en mogelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik zet de laptop aan, hij doet gewoon zijn openingswerk maar zodra het bureaublad zich opent lees ik het volgende bericht (zie bijlage)
Ik weet niet wat er gaande is en wat ik moet doen om dit op te lossen. Ik hebben alles al alle mogelijke manieren gescand en niets geeft aan dat er iets in mijn laptop geslopen is. Ook bij controle van mijn in-mijn externe schijven blijken deze perfect te werken. Daarnaast heb ik alle USB poorten en aansluitingen schoongemaakt. Wat nu?
Hopenlijk kunnen jullie mij helpen.
Met vriendelijke groet Crimpak.
foutmelding openingsscherm.jpg
 
Ga eens in je Windows logboek zien bij Applications (prgramma's?) op dit tijdstip. Laat me even de volledige foutbeschrijving weten van de fout(en) op dat tijdstip. Want bovenstaande error geeft geen volledig pad waar het probleem zich voordoet. Windows Log normaal wel...
 
doe eerst de optie van dragon indien deze niet het gewenste aangeeft dan doe je de hier onder vermelde optie
type in het zoekvenster bij start " msconfig "
rechtsklik op " msconfig.exe " en uitvoeren als administrator selecteren .
in de tab " algemeen " zorg je dat " selectief opstarten aangevinkt is "
met de vinkjes aan bij " systeemservices laden " en bij " opstart onder delen laden "

vervolgens klik je op toepassen en selecteer je de tab " services "
en je vink de optie vanonderen aan " alle microsoft services verbergen "

daarna klik je op alles uitschakelen ...vervolgens klik je weer op toepassen en ok .

nu herstart je jouw systeem ...((belangrijk : ontkoppel de internet verbinding effe , omdat ook je beveiliging uitgezet is !! ))normaal gezien moet deze nu zonder een foutmelding opstarten...
start de pc op zonder een foutmelding te geven dan open je terug msconfig en je zet eerst de beveiligings aan ...bevestigen met toepassen en ok
en weer doe je een herstart van je systeem ....
dit herhaal je telkens en je onthoud hierbij welke programma je telkens heb ingeschakelt tot het moment van de foutmelding ...!!

dit is een langdurig proces , en de meeste zien er daad werkelijk tegen aan ..
note indien je de beveiliging aanzet dan vink je tevens al de vinkjes aan waar dat de naan van deze beveiligings in vermeld sta ..
bijv : je gebruik avg int sec dan heb je 3 vinkjes aan te klikken
 
Hoi DDragon80 bedankt voor je snelle reactie. Ik zal opzoeken wat je vraagt en het aan je laten weten. Even ter aanvulling. Het heeft volgens mij iets te maken met mijn externe Philips E schijf want ik krijg nu nog een aanvullend hulpscherm met de tekst: E:\ is niet toegankelijk (dat is mijn externe Philips schijf) Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O- apparaat. Mogelijk zegt dit u wat meer?
Ik zie in mijn pc ook mijn schijven staan met blauwe balkjes hoeveel er op de schijven is gezet. Ik zie ook de bewuste E schijf maar zonder dat balkje en ik krijg die schijf ook niet geopend.
groetjes
Crimpak.
 
vergeet de vorige posting van mij bericht nr 3 ...

je zegt een fout in een I/O- apparaat te hebben ....er zijn lees en schrijf fouten op de betreffende schijf vast gesteld...
hoogst waarschijnlijk heeft deze zijn levensduur opgebruikt....en is die aan vervanging toe.
 
Hoi qtex

nee ik vergeet echt je goede adviezen die je eerder deed niet. Ik heb die schijf inmiddels overgezet naar een andere externe schijf dus die gegevens heb ik dankzij uw tip kunnen redden.

Bedankt daarvoor
Crimpak
 
Beste qtex even een vraagje tussendoor. Ik gebruik mijn laptop dagelijks en zeer intensief en dat geld ook voor al mijn externe schijven. Kunt u me dan een richtingsgevoel geven hoe lang de levensduur is van deze schijven, dan kan ik me er een beetje op voorbereiden en zaken op tijd vervangen of mijn documenten veilig stellen.
Ik heb die ene Philipsschijf met inhoud reeds vervangen voor een nieuwe die ik net in gebruik heb genomen.
Verder heb ik 2 veel zwaardere WD externe schijven.

met vriendelijke groet
Crimpak
 
daar kun je dus géén tijds duur op plakken ...
zo heb ik hier zelf 2 interne schijven en 2 externe.... gisteren was alles nog in orde met deze , doch deze morgent kreeg ik ook bij het opstarten een waarschuwing van windows uit dat ik dringend een backup moest doen van 1 der 4 schijven ...

wat bleek der gaande te zijn de oudste interne schijf gaf aan dat deze aan het overlijden was ( probleem vast gesteldt bij spin up time )
deze wordt nu zelfs niet meer herkent in " computer" of weer gegeven ....
nu weet ik dat deze ook al verschillende jaren ( 8 jaar ) is mee gegaan ...

echter heb ik al eens een hp laptop onder handen gehad waarvan de schijf overleden was ..
de technische dienst na verkoop daar voor opgebeld en hen uitgelegt wat ik vermoedde ...zonder woorden vuil te maken werd me aanstonds een nieuwe schijf toegestuurd ...welliswaar zonder een besturingssysteem er op maar wel kosteloos ...
deze mocht ik 3 dagen later ontvangen zeiden ze aan de telefoon ....en het verbaaste me , ik ontving de schijf ook 3 dagen later !

nu denk ik dat acer ook de levens lange garantie geeft op de interne schijf ..

om een lang verhaal kort te maken , heb ik zelfs al mensen over de vloer gehad met een pc /laptop (3maanden oud)
waarvan de schijf het begeven had ...dus zoals ik eerder al zei je kunt er géén tijds duur op plakken !
 
Laatst bewerkt:
Beste qtex even een vraagje tussendoor. Ik gebruik mijn laptop dagelijks en zeer intensief en dat geld ook voor al mijn externe schijven. Kunt u me dan een richtingsgevoel geven hoe lang de levensduur is van deze schijven, dan kan ik me er een beetje op voorbereiden en zaken op tijd vervangen of mijn documenten veilig stellen.
Ik heb die ene Philipsschijf met inhoud reeds vervangen voor een nieuwe die ik net in gebruik heb genomen.
Verder heb ik 2 veel zwaardere WD externe schijven.

met vriendelijke groet
Crimpak

Als je je data veilig wilt wegschrijven naar een extern "backup" medium, dan kan je best een NAS kopen met minstens 2 bays, schijven in RAID 1 configuratie uiteraard. Op deze manier ben je veilig. Wanneer 1 schijf defect is je data nog altijd veilig op de 2de schijf, aangezien deze in RAID 1 een identieke copy is. Als gebruiker zie je maar 1 schijf, achter de schermen zijn dit er 2...
Als schijven raad ik je de Western Digital RE4 reeks aan. Speciaal gemaakt voor zulke dingen.

Daarbuiten bied zulke NAS tal van functies voor het netwerk, backup, toegankelijkheid, ...
 
Beste mensen,
ik heb nog eens terug gekeken naar mijn externe schijven en dan blijkt toch dat je zonder het te beseffen de externe schijven jaren gebruikt (mijn laptop is gloedje nieuw) zonder er bij stil gestaan te hebben dat die dingen ook wel eens aan het einde van hun levensduur kunnen komen. Dit was hier het geval. Ik heb mijn externe schijven vervangen en mijn problemen waren ook opgelost.
Tav qtex. U schreef in een van uw adviezen "doe eerst de optie van dragon indien deze niet het gewenste aangeeft dan doe je de hier onder vermelde optie"etc. Nu ben ik niet zo'n liefhebber om in het hart van de pc te gaan snuffelen, maar ik heb de gok toch gewaagd omdat:
a: ik uw handleiding meer dan overduidelijk vond
b: vertrouwen in jullie adviezen heb
c: toch die ervaring eens op wilde doen om wat dieper in het systeem te gaan. ( ik ben daar altijd wat bang van geweest)
En het lukte me stap voor stap uw handleiding te doorlopen en heb daar sowieso veel van geleerd en dat is ook een hele ervaring om op deze wijze eens door je eigen systeem geloodst te worden zodat je daar ook eens wat zicht op krijgt en kennis over opdoet. Het nam bij mij in elk geval een stuk onzekerheid en angst weg om daar ook eens in te kijken. Met dank voor deze en al jullie verdere helpende handen en ondersteuning.
Nogmaals allemaal bedankt en ik hoop nu weer even vooruit te kunnen. Mijn back-up heb ik nu veilig in een kast opgeborgen zodat ik in het geval dat..... altijd nog wat achter de hand heb.
met vriendelijke groet en fijne dag allemaal
Crimpak.
 
Hallo Jackdefles
Ik heb er inmiddels crystaldiskinfo 5.0 op staan en de problemen zijn inmiddels opgelost maar toch bedankt voor je advies.

groetjes
Crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan