Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Kan iemand mij helpen, met mijn probleem, ik heb bij het opstarten van windows 8, een dualboot, win 8 en win 7, maar onder die win 7 staat een foutmelding, nu zou ik die tweede dualboot van win 7 willen verwijderen, de vraag is hoe moet ik dat doen? Kan iemand mij helpen, a.u.b.?

[edit] hier is een nieuw Topic van gemaakt door Pluis [/edit]
 
vraag : je kan waarschijnlijk de win7 niet opstarten, klopt dit ?
indien zo ontbreekt hier de MBR (Master Boot Record ) van de win7
**wil je de win7 behouden kun je met de installatie schijf een opstartherstel doen

****Nu is echter jouw vraag om de win7 te verwijderen ....
wel dit kan ook ..
wil je de win7 verwijderen start je de windows 8 op ..
je dient dan rechts klik op computer te doen en je kiest voor beheer
vervolgens klik je verder op schijfbeheer ...en je ziet nu een scherm te voorschijn komen ..
selecteer hier met rechts de partitie waar op de win7 is geinstalleerd en verwijder deze ...

opgelet : de windows 8 partitie dient op de eerste partitie te staan ...indien deze dus op de tweede partitie geinstalleerd werd kun je de win7 niet verwijderen ....omdat dan ook de windows 8 niet meer gevonden word !!!!

wat dien je dan te doen : dan ga je voor een volledige nieuwe installatie van de windows 8 en tijdens deze installatie procedure formateer je de gehele harde schijf , daar mee is dan ook de win7 weg ...

opmerking : deze werkwijze is gebaseerd op de win7 daar ik zelf dus géén windows 8 in gebruik heb .
 
Dualboot

Dualboot

Iedereen bedankt voor de inlichtingen ,wat betreft mijn dualboot scherm.
Maar ik heb een eenvoudiger oplossing gevonden, en dat is dat ik via het configuratiescherm, en op instellingen wijzigen geklikt heb en daar bij systeembeveiliging de lijst met besturingssystemen uitgevink heb en deze is nu opgelost, omdat ik ook geen ander partitie heb waarop die windows 7 geinstaleerd was.
nogmaals dank aan iedereen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan