Fritz!Wlan repeater problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vorige week een draadloze Fritz!Wlan repeater gekocht (Duitse versie) omdat ik op zolder te weinig verbinding heb met mijn draadloos netwerk "consult". ik gebruik een Linksys WAG354g modem router. Als ik uiteindelijk na configuratie van de Fritz! mijn netwerk overneem 9volgens procedure) krijg ik niet het verwachte resultaat, namelijk dat er via de repeater een sterker signaal optreedt naar de laptop op zolder. De procedure die ik gevolgd heb is:

na het in het stopcontact steken van de Fritz, krijg ik de melding dat mijn laptop verbonden is met de netwerkverbinding Fritz!wlan repeater n/g.
vervolgens ping ik 102.168.178.2 en krijg antwoord dat dit goed is en kan. Daarna open ik de internetbrowser en typ in werkbalk in: fritz.repeater en kom in het scherm om de repeater te configuren. Na knop "weiter" zie ik de lijst Repeater Funknetzauswahl mijn netwerk "consult" staan en vink deze aan. dan weer knop "Weiter"
Die Benutzeroberfläche des FRITZ!WLAN Repeaters wurde mit einem Kennwort geschützt. Melden Sie sich mit dem Kennwort des FRITZ!WLAN Repeaters an, um auf die Einstellungen und Informationen Ihres Gerätes zuzugreifen.

Kennwort 00000000 anmelden
volgende:
Repeater Sicherheitseinstellung WPA

Repeater Einrichtung
Ihr Repeater wird zur Erweiterung des folgenden Funknetzes eingerichtet:

zu erweiterndes Funknetz consult
MAC-Adresse des Funknetzes 00:14:BF:A8:EB:53
Verschlüsselungsart WPA-Verschlüsselung
WLAN-Netzwerkschlüssel ******** (mijn versleutelingscode)

knop: "übernehmen"

krijg bevestiging dat netwerk goed overgenemen is en display veranderd in roterende klok. Tevens krijg ik melding dat ik verbonden ben met mijn netwerk.

Echter blijft display draaien. De bedoeling is dat in het display een netwerksymbool komt te staan met de signaalsterkte streepjes.

Bij pingen 192.168.178.2 krijg ik een time out en via browser intypen fritz.repeater krijg ik melding dat ik webpagina niet kan worden weergegeven.
Tevens zie ik het netwerk fritz! niet meer in het overzicht staan en display blijft roterende klokje staan.
Ik heb de Fritz al meer dan 10 maal gereset en de procedure opnieuw uitgevoerd, echter het gewenste resultaat blijft uit. ik krijg er een punthoofd van. Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen dit probleem op te lossen.
groet Arthur
 
Dank je Swake, maar die handleiding had ik ook al gevonden en de inrichting gaat ook zover goed tot de laatste plaatje op pag 7. dan verlies ik de verbinding zoal ik al eerder benoemd heb. Vanavond nogmaals de procedure doorlopen en het resultaat....... Je raadt het al. Geen verbinding mogelijk met de router via de Fritz!. en in het display blijft het klokje maar draaien. Deze zou dus eigenlijk na een minuut of 2 dienen te veranderen een antenne met signaalsterkte. dit doet ie helaas dus niet.
 
Heb probleem opgelost. De handleiding was niet duidelijk in het weergeven van het MAC adres van de repeater. Het getoonde MAC adres was het adres van de router en niet van de Repeater. Was dus erg verwarrend. Toen ik het MAC adres vond en toegevoegd heb aan de router, was het een fluitje van een cent. De gevolgde procedure was dus wel goed, echter ontbrak het (goede) MAC adres. Signaalsterkte is nu maximaal. Fabrikant had handleiding m.b.t. het geven van MAC adres beter kunnen weergeven of op de verpakkingsdoos kunnen zetten. Scheelt een hoop ergernis en zoekwerk
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan