Status
Niet open voor verdere reacties.
Al 3 weken kan ik niet printen.Ik heb al een een internet upgrade gedaan naar 10.10 en verder naar 11.04.Bij plug&play istalleert hij zich.Hij blijft in slaaptoestand als ik iets wil printen.
De upgrade heb ik gedaan omdat voor de crash in 11.04 hij wel printte.
 
vraagje de afdruk opdrachten staan die in de wachtrij !!!
indien zo : moet je de print spooler die je vind bij services aanklikken en opnieuw opstarten ..

mocht dat niet geholpen hebben ...
open je apparaatbeheer en verwijder je de driver van je printer ontkoppel de printer en herstart je systeem.....


na de herstart installeer je de volgende driver ..
All-in-One (Multifunctional)
Manufacturer:HP
Hardware:HP Officejet g85 All-in-One
Software name:All-in-One web installers
Version:7.3.1
File Size:59.9Mb (62814675 bytes)
Released:16 Sep 2005
Uploaded:16 May 2008
System:Mac OS 9.x Mac OS X













Description:

G Series All-in-One web installers for Mac OS 9.x and Mac OS X v10.1.x
 
Hij gebruikt Ubuntu, Qtex ;)

Ik zou uit het Ubuntu Software Centrum/Synaptic het tooltje Hplip halen. Hiermee configureer je je apparaat in de optimale weg, en het is nog makkelijk ook :)
 
@ tiempjuuh
vergissing mijne kant ; daar ik zelf nooit een andere OS dan windows heb gebruik .. dacht ik dus dat mac /ubuntu hetzelfde waren !!!!! stupid

[edit] @ hobbyman:
vergeet dan het bovenstaande bericht van mij !!!
ik ben in de vergissing gegaan en onthoud me verder van deze kwestie ! [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de troubleshoot .txt (probleem van printer) als email naar Ubuntu gestuurd omdat het te groot om in de topic te plaatsen.
Ps:Ik heb een menurapport afgedrukt op de printer zelf.Je ziet er alle instellingen van de printer staan , de naam en tel van de vorige eigenaar staat ook op het rapport.Hopelijk komt daar de storing niet van.
 
Printen lukt nu.
Een verdere upgrade naar 11.10 is me goed bevallen.Er zit een HPLIP 3.11.7 in.Die vorige versies hebben een hplip3.11.1-2 waardoor je via de terminal moet werken .Een aparte hplip downloaden gaat,installeren niet.
Een hp device manager installeren lijkt me ook zeer nuttig.(scannen enz,mss zoomen).
Dus gewoon je data invullen v/d printer en de driver kom je dan tegen.(geen terminal-gedoe)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan