Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik gebruik outlook 2016 en hiervoor 2013.
Gebruik windows 8,1 ( tijdelijk w.10 maar weer terug gegaan naar w.8,1
Wanneer een nieuwe mail binnenkomt laat hij wel het envelopje zien maar geeft geen geluid.( zowel bij 2013 als 2016 en bij w.8,1 en w 10)
In opties outlook staat alles aangevinkt en in geluiden tabblad staat ook alles aan.
Alles wat hier mee te maken heeft is correct aangevinkt.
Dit probleem is ook bij microsoft bekend ,maar ook hun oplossing werkt niet.
Ook op diverse forums heeft men geen oplossing.
Graag jullie reacties.

vr. gr. Bert
 
Tsja, als de maker van de software de oplossing niet heeft dan vraag ik mij af wie dit dan wel heeft.

Is het geluidje wat afgespeeld dient te worden wel aanwezig op de PC ?
Dit zou in de map Media moeten staan van Office16 in de map Microsoft Office
 
Hallo Lana
Het probleem ontstaat in ieder geval bij Imap-accounts. Een oplossing is het opnemen van een regel waarbij een geluid wordt gekoppeld aan alle binnenkomende mails die verstuurd worden aan mij.

Mijn schoonzoon kwam met dit idee.

Met vriendelijke groet,

Bert (NGJ)
 
nu je het zegt : vroeger kreeg ik ook zo'n mooi blauw kader rechts onderin met de melding van een nieuw mail bericht met geluid , nu enkel nog een klein envelopje in de taakbalk...zonder geluid..
en ik werk met Windows 10 nwste build en met Office 2016 , met een outlook.be account ..

bij andere meldingen ( b.v. verwijderen usb stick ) krijg ik wèl dat blauwe venstertje met geluid.
 
ondertussen natuurlijk al wat gaan uitproberen en nu heb ik volgende voor :
als er een mail binnenkomt dan krijg ik een envelopje te zien onderaan rechts in de taakbalk , bij mijn gepinde outlook op de taakbalk zie ik ook een melding van nieuw bericht :

Zonder melding.jpg

en nu komt het eigenaardige : zolang ik niets doe met het Windows logo onderaan links gebeurt er niks , van zodra ik erop klik om te openen dan krijg toch een blauw kader rechtsonderaan met de mail melding èn geluid.......rararara -m-...:

MyPicture2.jpg
 
zou het niets te maken kunnen hebben met het feit dat deze bij de instellingen uitgezet kan worden ..voor de Windows 10 Start>instellingen>systeem
*meldingen en acties
bij melding verbergen tijdens presentatie>schakelaar aanzetten
bij mail >aan :banners en geluiden.

Ashampoo_Snap_2016.05.21_08h39m51s_001_.png
 
ik heb werkelijk alles wat ook maar mogelijk is ingesteld en aangevinkt , ook bovenstaande.....

ik krijg een envelopje bij nwe mail in de tray , en het eigenaardige is dat of ik nu 10 minuten wacht of een half uur , pas nadat ik op het Windows logo klik krijg ik het blauwe venster en geluid van een nwe mail...

anders krijg ik gewoon direct een melding : b.v. zelfs bij "Altbinz" (mijn download programma) een blauw venster met de melding dat de download is voltooid en ook een blauw venster wanneer b.v. een film is "uitgepakt" via Unrar......

weer zo'n eigenaardige "Windows" kronkel ?
 
Beste Ton,

Ik kan je niet exact vertellen hoe mijn schoonzoon dit voor elkaar kreeg ,maar ik stuur hem even door en misschien is hij genegen de oplossing
van Imap nader toe te lichten via een PM.
Gr. Bert
 
Hallo Arnold,
Het heeft even geduurd. Mijn schoozoon was zeer druk.
Wil je mij je email adres sturen zodat ik zijn bericht incl. voorbeelden naar je kan doorsturen.

Email adres verwijderd

gr. Bert
 
@ngj
Uit veiligheid voor U heb ik in bovenstaand bericht de email link verwijderd en alles hieronder in een afbeelding geplakt zodat deze niet meer aanklikbaar is.
Het risico kan zijn dat uw emailadres door de spiders gevonden kan worden waardoor u daarna veel spam kunt gaan krijgen op dit adres.

email.jpg
 
Hoi Lana,
Bedankt voor jr berichtje. Heeft hij (Arnold)mijn emaail adres wel gekregen ?
Alvast dank voor je reactie.
gr. Bert

Als je hem een bericht gestuurd hebt waarschijnlijk wel en anders staat het emailadres in de afbeelding die ik in bericht #11 heb geplaatst.
Je kunt hem ook een PB sturen. Deze zal hij lezen zodra hij Online is.
 
voila , het is nog gelukt ook.......alleen kan ik mezelf wel slaan : de opgegeven methode (via regels) gebruik ik om mijn binnenkomende mails te sorteren en in aparte mappen op te slaan...
maar ikke content (y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan