Status
Niet open voor verdere reacties.
Er komt geen geluid uit mijn boxen, ik heb veel op internet gezocht over wat het probleem nou kon zijn maar tevergeefs. Ik heb hem niet op Dempen staan, maar er komt wel geluid uit mijn Headset (Merk ''Trust'' met 1 USB-kabel).

Ik heb een paar screenshots genomen zodat mijn woorden ondersteund kunnen worden.
Ik heb 2 boxen van ''SilverCrest'' en met een USB-Kabel en 1 zwart kabel in plaats van een groene.

Als ik als voorbeeld een film op YT bekijk geeft de computer wel aan dat er muziek wordt afgespeeld, uit de Realtek Output(Optical)



Of als ik de Testtoon wil uitproberen op de Speakers, geeft het mij een bericht dat de testtoon niet afgespeeld kan worden.



Hoe kan dit probleem verholpen worden?
 
USB speakers installeren als het goed is als een tweede geluidskaart. Je moet dus de juiste device kiezen om de audio af te spelen.

Dit kan in windows 7 via configuratiescherm / Hardware en geluiden en dan zie je bij geluiden staan : Audio apparaten beheren.
Als hier dus de geluidskaart van de PC actief staat, zullen de USB boxen niet werken.

Ik zie in beide afbeeldingen die je bijgevoegd hebt dat de Realtec Digital Output, aktief staat.
De bovenste, hier staat speakers bij, zijn waarschijnlijk de USB speakers.
 
Dit kan in windows 7 via configuratiescherm / Hardware en geluiden en dan zie je bij geluiden staan : Audio apparaten beheren.

Of door Rechts te klikken op het geluidsicoontje in de systray, klikken op afspeelapparaten en de juiste device instellen.
En als het om gewone luidsprekers gaat, moeten speakers als standaard ingesteld worden.
Niet vergeten op toepassen > OK te klikken.

Ik heb 2 boxen van ''SilverCrest'' en met een USB-Kabel en 1 zwart kabel in plaats van een groene.

Zjn het dus gewone luidsprekers. De USB kabel is voor de voeding, de zwarte kabel met stekkertje word aangesloten op de uitgang van de geluidskaart.

Ik heb 2 boxen van ''SilverCrest''

Als je die in de Lidl gekocht hebt, zijn die eigenlijk bestemd om aan te sluiten op een laptop.
 
Zjn het dus gewone luidsprekers. De USB kabel is voor de voeding, de zwarte kabel met stekkertje word aangesloten op de uitgang van de geluidskaart.

Dit zou inderdaad ook heel goed kunnen, die heb je ook. Dan krijgt het versterkertje dat in de speakers ingebouwd zit de voedingsspanning via USB en dan is het jack kabeltje voor het signaal. De kleur van het kabeltje maakt niet zo heel veel uit, als hij dan maar in de juiste ( groene ) connector van de geluidskaart wordt gestoken.
 
Volgens mij is de instelling voor Uw boxen verkeerd. Ze staan op "Digital output optical". Hiervoor heb je een speciale optische kabel nodig. Vermoedelijk spelen Uw boxen alleen analoog signaal af via Uw kabeltje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan