Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Op windows 10 krijg ik geen geluid. Er staat een rood kruisje naast het icoontje van het geluid en het zegt : “geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd”. Hoe kan ik dit oplossen aub? Als ik kijk naar apparatenbeheer zie ik geen geel driehoekje.

Groetjes.
 
Plug een stel luidsprekers in op de daartoe voerziene plaats (line out voor actieve speakers, speaker out voor passiefe speakers), of een hoofdtelefoon. Zal dan wel werken...
 
Dag DDragon80,
als er geen apparaat is aangesloten kan men op gelijk werlke manier geen geluid opvangen. Hier is een afbeelding wat ik zie geen geluid.png

Plug een stel luidsprekers in op de daartoe voerziene plaats (line out voor actieve speakers, speaker out voor passiefe speakers), of een hoofdtelefoon. Zal dan wel werken...
 
rechtsklik op het luidspeaker icoontje in de taakbalk en kies afspeelapparaten selecteer in de lijst afspeelapparaten een andere optie en stel deze in als het standaard afspeel apparaat indien je dus wel geluid te horen krijgt ....

**aangezien je dus beweerd geen geluid te horen krijg je dus ook geen opstart geluid te horen bij het opstarten van Windows ...
 
Windows 10 geeft geen opstartgeluid bij het opstarten??

rechtsklik op het luidspeaker icoontje in de taakbalk en kies afspeelapparaten selecteer in de lijst afspeelapparaten een andere optie en stel deze in als het standaard afspeel apparaat indien je dus wel geluid te horen krijgt ....

**aangezien je dus beweerd geen geluid te horen krijg je dus ook geen opstart geluid te horen bij het opstarten van Windows ...
 
dat weet ik ..daarom ook de vraag heb je geluid als Windows opstart !
aangezien jij vermeld ook geen geluid te hebben bij het opstarten van Windows dien je eerst eens na te zien of deze optie dan ook aanstaat bij u !
*hoop dat dit nu duidelijk is ...
tevens heb ik u eerder gevraagd om een standaard afspeelapparaat in te stellen hier op heb jij nog geen antwoord gegeven .
 
Dag DDragon80,
als er geen apparaat is aangesloten kan men op gelijk werlke manier geen geluid opvangen.

Begrijp hier niet wat je wilt zeggen. Maar aan je drivers ligt het alleszins niet. En de melding die je krijgt, nogmaals, wilt zeggen dat er geen apparaat voor geluidsweergave is gevonden. Maw de luidsprekers! Niet de geluidskaart/chip!

Enne, zoals ik net lees... je hebt deze toch correct aangesloten? Want ik lees ook nergens wat je in gebruik hebt, speakers, hoofdtelefoon, ...?
 
Als ik de muis zet op het luidsprekertje dan lees ik “er zijn geen luidsprekers of hoofdtelefoon aangesloten” niet tegenstaande de luidsprekers wel zijn aangesloten.kruisje icoontje luidspreker.png.
Telkens ik ze verwijder en de laptop opnieuw start, staan ze er terug.
Nu lees ik het volgende in verband met “IDT High Definition Audio CODEC”
Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)
ze staan er terug.png geen geluid.pngfout opgetreden.png Klik op Stuurprogramma bijwerken om een stuurprogramma voor dit apparaat te zoeken.

Ik klik dan op bijwerken en zie dan het volgende resultaat:
Zou dit niet de geluidskaart zijn die stuk is?
Alvast bedankt voor jullie hulp en tijd.
Groetjes.

Begrijp hier niet wat je wilt zeggen. Maar aan je drivers ligt het alleszins niet. En de melding die je krijgt, nogmaals, wilt zeggen dat er geen apparaat voor geluidsweergave is gevonden. Maw de luidsprekers! Niet de geluidskaart/chip!

Enne, zoals ik net lees... je hebt deze toch correct aangesloten? Want ik lees ook nergens wat je in gebruik hebt, speakers, hoofdtelefoon, ...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan