geen toegang meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,ik hoop dat ik hier terecht kan voor(snelle) hulp!
Voor een lang verhaal kort te maken is het als volgt: mijn man heeft een wachtwoord op de computer gezet omdat onze 2 grootste kinderen al evenveel van de pc afweten zoals wij!:p in de hoop dat ze
Zomaar niet op internet kunnen zonder dat wij het weten!nu het probleem:nu neemt die het ww niet meer aan! In principe kunnen we er niets meer mee! Help!!! :p alvast bedankt
 
betreft het hier om een bios wachtwoord dat belet om de pc op te starten of gaat het hier om een account wachtwoord dat je dient in te geven om het betreffende account op te starten !
tevens de vraag of het om een desktop pc gaat of om een laptop !
 
Windows wachtwoord achterhalen met Ophcrack
Ophcrack is een Open Source programma voor het kraken van Windows gebruikersaccounts.
Hiermee kun je in de meeste gevallen een vergeten Windows XP, Vista of Windows 7 wachtwoord terugvinden.
Je kan ook een administrator wachtwoord terughalen.
Ophcrack is een paardenmiddel: gebruik dit alleen als er geen wachtwoordhersteldiskette is, en niemand meer kan inloggen op een PC.
Als een andere gebruiker nog wel toegang heeft kan deze een nieuw wachtwoord aanmaken.
Platform: Windows, Linux/Unix, Mac OS X.
Nederlands: Nee.
Gratis: Ja.

• Download Ophcrack LiveCD. * deze is enkel voor XP !
•Brand het bestand op een CD. Het ISO bestand moet als "image" gebrand worden. Bij de meeste CD/DVD software kies je hiervoor de optie Burn image of Write image.
•Start de probleemcomputer op met de gemaakte CD in de CD-speler.
•De computer zal opstarten, en een Ophcrack scherm laten zien.
•Ophcrack gaat nu automatisch zichzelf installeren, en wachtwoorden zoeken.
•Als dat gelukt is wordt het wachtwoord (of meerdere wachtwoorden) getoond.
•Neem het wachtwoord over.
•Je kan de CD uit de computer halen, opnieuw opstarten en inloggen met het teruggevonden wachtwoord.
•Maak direct een wachtwoordherstelschijf.

de tip van Tuts verwijst ook naar de Ophcrack
 
sorry maar dit vind ik zich op glad ijs begeven!wie zegt dat pc of laptop niet gestolen is?of het zo iets is zo als de post van Wivy hulp bieden of niet.p.s zeg niet dat het zo is!maar toch maar rare vraag
 
@ Navarro
ik begrijp je punt maar de info die we aanbrengen kan gewoon via het internet opgehaald worden ...
het is niet zo dat we zelf de handeling verrichten ...!
 
@ Navarro
ik begrijp je punt maar de info die we aanbrengen kan gewoon via het internet opgehaald worden ...
het is niet zo dat we zelf de handeling verrichten ...!
dit klopt 100%...maar stel heb slechte bedoelingen maak me lid en stel die vraag op het forum.later heb ik problemen dan zeg ik toch ja het forum heeft me dat gezegd hoe ik het moest doen.snap je het,en als ik zo iets prive zou doen en die mens me veraad me zeg ik mijn naam is haas!p.s maak er geen punt van he!Dragon heeft me gzegd dat gedachten welkom waren daarmee dit
 
wat eender een andere persoon doet met de info verkregen door het forum met betrekking tot het aanbrengen van hulp ...
ligt de verantwoordelijkheid uitsluitend bij de betrokkene...
*volgens mij staat dit ook vermeld in het forum reglement .
 
Beste,ja op zich is dit een rare vraag! Maar omdat ik hier een leek in ben en men man dacht dat hij goed deed(ik had gevraagd de kinderen hun ww van fb te veranderen,en hij heeft met "goede bedoelingen"(volgens hem!) Een ww op de computer gezet!zodat ze niet ongevraagd op internet konden!) Maar nee,dit is verkeerd uitgedraaid blijkbaar! Maar bon,voor alle duidelijkheid,we hebben hem bij een "computergeleerde" binne gedaan voor alles te laten herstellen en op te kuisen.grtjs an
 
facebook ww laten veranderen van je kinderen zal niet echt veel veranderen.dan vragen ze gewoon ander aan moet je ook email laten veranderen!beste is met je kinderen praten als je ze niet vertrouwd of andere problemen zijn
 
Beste,ja op zich is dit een rare vraag! Maar omdat ik hier een leek in ben en men man dacht dat hij goed deed(ik had gevraagd de kinderen hun ww van fb te veranderen,en hij heeft met "goede bedoelingen"(volgens hem!) Een ww op de computer gezet!zodat ze niet ongevraagd op internet konden!) Maar nee,dit is verkeerd uitgedraaid blijkbaar! Maar bon,voor alle duidelijkheid,we hebben hem bij een "computergeleerde" binne gedaan voor alles te laten herstellen en op te kuisen.grtjs an

lees dit ook eens uit pure nieuwsgierigheid:

http://www.pctuts.be/f488/hulp-aanbieden-ge-oorloofd-niet-44552/#post164541

thxs wivy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan