Geleed netwerk van laptop naar oude pcs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier een laptop die met het draadloze netwerk is verbonden.
En ik heb nog een stel oude pcs in mijn schuur staan die ik gebruik voor het testen van ubuntu 10.04 en windows xp.
Nu wil ik graag een gedeeld netwerk van mijn laptop naar pcs.
In de pcs zit geen werkende netwerkkaart dus ik vraag me af of dat kan.
Kan dat? zoja hoe?
Alvast bedankt.
 
Hiervoor zijn vele oplossingen te bedenken, maar wat wil je precies.

Hoe dan ook, ja zal eerst een werkend netwerkkaartje moeten hebben in de PC's

1 Voor alle PC's die in het netwerk moeten komen een draadloos netwerkkaartje kopen. Dit kan een insteekkaart zijn of een usb adapter.
2 Een switch kopen en voor alle PC's die in het netwerk moeten komen een netwerkkaartje kopen en deze switch vanaf het modem/router met cad kabel aansluiten. Omdat het om oude PC's gaat zou ik voor 100mbps kaartjes kiezen.
3 Nog een mogelijkheid is een USB Sharestation. Linkje voor zo'n kastje
4 Verder kan ik nog wel een paar dure oplossingen verzinnen

Als je een netwerk wilt hebben tussen maar 2 computer kan dit zelfs via de com poort met de juiste kabel ( dit is enorm traag, maar het is mogelijk ) of via USB met een USB crosskabel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gelukkig nog een usb adapter liggen :p

usb adapter wireless 150n 150mbps.

Maar ik krijg deze niet werkend onder ubuntu.
Zou hier een oplossing voor zijn?
 
Dit zal dan wel en driver probleempje zijn, een bekend probleem met Linux distrubuties.
Probeer eens op de site van de fabrikant te zoeken of hier drivers voor beschikbaar zijn.
 
Zucht er zijn geen linux drivers beschikbaar, en *ndiswrapper* krijg ik niet werkend.

Dus ik denk dat ik een draadloze netwerkkaart moet kopen;!
 
Je kunt proberen of de draadloze USB adapter op de XP computer werkt en daarna zou je een verbindingsbrug kunnen maken naar de Ubuntu PC.

Voorwaarde is dan wel dat de XP computer dan natuurlijk aan moet staan om met de Ubuntu PC op het netwerk / internet te kunnen.

Misschien heb je hier iets aan
 
Hiervoor zijn vele oplossingen te bedenken, maar wat wil je precies.

Hoe dan ook, ja zal eerst een werkend netwerkkaartje moeten hebben in de PC's

1 Voor alle PC's die in het netwerk moeten komen een draadloos netwerkkaartje kopen. Dit kan een insteekkaart zijn of een usb adapter.
2 Een switch kopen en voor alle PC's die in het netwerk moeten komen een netwerkkaartje kopen en deze switch vanaf het modem/router met cad kabel aansluiten. Omdat het om oude PC's gaat zou ik voor 100mbps kaartjes kiezen.
3 Nog een mogelijkheid is een USB Sharestation. Linkje voor zo'n kastje
4 Verder kan ik nog wel een paar dure oplossingen verzinnen

Als je een netwerk wilt hebben tussen maar 2 computer kan dit zelfs via de com poort met de juiste kabel ( dit is enorm traag, maar het is mogelijk ) of via USB met een USB crosskabel.

vraagje Puis: kan je geen lan maken met een utp cross-cable? je weet dat ik geen snars verstand heb van hardware, dus in boere-vlaamse-taal graag....
 
Met een crosscable kan je inderdaad 2 computer met elkaar verbinden, maar drr3 wil een gedeeld netwerk van zijn laptop naar de pc's maken. Dus meerdere computers in het netwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan