Status
Niet open voor verdere reacties.
E

elize

Gast
Hallo
Nadat mijn zoon een virus had binnengehaald, ondanks het antivirus programma moest ik de pc formatteren, sindsdien hebben we geen geluid meer
Als ik op zoek ga naar de driver kom ik steeds bij websites uit waar je een abonnement moet nemen.. Dit moet toch anders kunnen??
 
Ga even naar apparaatbeheer. daar vind je dan o.a. "besturing voor geluid, video en spelletjes". Als je deze uit klapt zie je wat voor geluidskaart er in zit. Hierop dan rechts klikken en kiezen "stuurprogramma bijwerken". Kijk eens wat deze doet. Mocht dat niet lukken moeten we even verder zoeken. Geef dan ook gelijk even het besturingssysteem op, XP, Vista, Windows 7
 
de COM-poort uitgeschakeld?
De probleemoplosser heeft een COM-poort aangetroffen die mogelijk is uitgeschakeld. Dit kan de oorzaak van het probleem zijn. Voer de onderstaande stappen uit.
Een COM-poort inschakelen

Open Apparaatbeheer in het Configuratiescherm.
Dubbelklik op Poorten (COM & LPT) om een lijst met poorten weer te geven.
Klik met de rechtermuisknop op de poort die door de modem wordt gebruikt en klik vervolgens op Inschakelen.

Als Inschakelen niet wordt vermeld, is de COM-poort ingeschakeld.
Opmerking

U opent Apparaatbeheer als volgt: klik op Start, klik op Configuratiescherm, klik op Prestaties en onderhoud en klik tot slot op Systeem. Klik in het dialoogvenster Systeemeigenschappen op de tab Hardware en klik vervolgens op Apparaatbeheer.
Is het probleem opgelost nadat u de COM-poort hebt ingeschakeld?

Het vreemde is dat als ik apparaten beheer openklap ik het woord poorten niet tegen kwam en ook onder de eigenascappen bij besturing van geluid video en spelletjes er niets vermeld staat behalve een icoontje van een box
 
Hoi,

Met com poorten heeft dit niks te maken.....en als de hardware tijdens de instal niets heeft gevonden staat de kaart ook niet in app.beheer

Lastig als je het merk en type niet weet....maar heb je na de schone instal van Windows ook de updates en servicepacks opnieuw binnengehaald
cq geinstalleerd?
Met wat geluk heb je dan ook de mogelijkheid om de nieuwste driver voor je geluid te downen. Anders moet je even de kast openen en kijken of het een onboard of losse kaart is. Is het onboard kijk dan naar het type op het blokje waar je stekkertje in moet... is ie los dan is het simpel even lezen wat op de kaart staat.

Suc6
 
driver geluid

driver geluid

bedankt masterdre,
maar we hebben inderdaad alle updates opgehaald, het waren er 104 en geinstalleerd. Maar blijkbaar zat de juiste er niet bij :-(
zal straks de kast opentrekken als mn zoon ervanaf is..
 
Oke, updates heb je dus al, maar alles? dus niet alleen de software maar ook de hardware? deze keus moet je zelf maken want dat gaat niet automatisch.
 
je moet kijken bij je moederbord op de cd staat de driver van je geluidskaart of je gaat naar de site van asus of msi .daar zoek je op het type moederbord bijvoorbeeld p7p55d evo
 
Nu heb ik iets heel doms gedaan ik ben naar de site van hp gegaan en daar het type en serienummer pc ingetikt
heb uiteindelijk een nieuw bios gedownload...... nu doet ie echt niets meer.
mijn scherm blijft blauw..... wat nu...
 
Wil je zeggen dat je de verkeerde BIOS hebt geinstallerd (geupdated)? Als dat zo zou zijn heb je een flink probleem en zal je je moederbord moeten opsturen naar HP. Enkel zij kunnen die in orde maken.
 
ik vrees het wel........ is er echt geen ander optie.... formatteren of zo.....
 
Het BIOS is geen schijf maar een chip op het moederbord met ROM software erin. De inhoud van deze chip kan echter alleen worden overschreven en dat kan door gebruikers alleen vanuit een besturingssysteem. Ik denk dat je de computer moet gaan opsturen. Maak even de overweging of dat het wel waard is.
 
problemr was toch anders, de update bios was wel goed, echter deze versie gaat er vanuit dat hij ook vanaf een usbpoort kan opstarten (externe harde schijf) nu heb ik voor mn zoon met kerst een nogal geavanceerder muis gekocht speciaal voor het spelen van games van Trust, predator.
Deze muis schijn t het opstart systeem niet te herkenenn en dan blijft het systeem hierop hangen. Wat is nu de oplossing...
opstarten zonder dat de muis aangesloten is.......
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan