Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Sinds kort is het geluid bij het leegmaken van de prullenbak weg. Wie weet hoe ik dit, voor mij vertrouwde geluid, weer terug kan krijgen. Recyclen.wav staat in de map Windows/Media en werkt daar wel.

Alvast bedankt voor de moeite,
Theij
 
rechts klik op de luidspreker en kies afspeelapparaten ...
open de tap " geluiden " scrol naar de verkenner ...
selecteer " prullenbak leegmaken " en stel het gewenste geluid van je keuze in ..
klik op toepassen en ok .

Ashampoo_Snap_2016.02.24_21h47m58s_002_.png
 
Bedankt Qtex, dat heb ik al geprobeerd. Geluiden werken daar allemaal niet als ik op de knop testen druk.

het is inderdaad zo dat Sommige geluiden het niet doen !
zoals de Recyclen.wav
in dat geval dien je zelf een geluidsfragment toe te voegen door op bladeren te klikken maar aangezien het geluid het wel doet van uit de locatie map C:Windows\Media denk ik ook dat je de instelling dient te nemen Windows standaard ( aangepast )
 
het is inderdaad zo dat Sommige geluiden het niet doen !
zoals de Recyclen.wav
in dat geval dien je zelf een geluidsfragment toe te voegen door op bladeren te klikken maar aangezien het geluid het wel doet van uit de locatie map C:Windows\Media denk ik ook dat je de instelling dient te nemen Windows standaard ( aangepast )


Ik heb diverse geluidsschema's uitgeprobeerd en een testschema toegevoegd, maar geen resultaat. Voor alle schema's werkt de testknop ook niet.
Wat nu?
 
Ik gebruik Windows 10 zelf niet, maar heb je daar rechtsonder net zoals het Windows 7 een luidsprekertje staan.
Zo ja klik hier eens op en klik dan op Mixer. Of in sommige gevallen Volume Mixer.
Je krijgt dan een aantal schuifjes te zien met onder andere Systeemgeluiden. Staat hier de schuif open of is dit gedempt ?

Als dit niet meer mogelijk is in Windows 10 dan heb ik geen idee hoe je daar komt.

Ik pluk even een afbeelding van internet. Ik bedoel dus de tweede van links.

volmix3.png



Kijk, als het er zo uitziet, zal je geen Windows geluiden horen omdat het gedempt is. Trouwens alles is hier gedempt en dus nergens geluid.

adjust-volume-for-individual-programs.jpg
 
Je zou nog twee dingen kunnen proberen en dan houdt het wat mij betreft op.

Ten eerste deze fix eens uitvoeren: https://support.microsoft.com/nl-nl/mats/audioplayback/nl

Ten tweede, open eens de registereditor met de Windows toets en de R toets en dan regedit invullen en op OK klikken.
Links zie je dan staan HKEY_USERS
Ga hier op staan en wat staat er dan in het rechter veld ingevuld bij Naam (Standaard) Onder Gegevens moet staan ( geen waarde ingesteld )
Staat daar een waarde, dan mag je dit verwijderen.
Dubbelklik daartoe op (Standaard) en wis de Waarde.
 
ga eens naar de map media en plaats de muis op Windows: Recyclen
je zou hier nu een tijdsduur moeten vermeld zien van minstens 1 seconde echter staat deze op 0 seconden en dit is de reden dat deze dus niet afspeelt als je deze geselecteerd heb voor het leeg maken van de vuilbak .

Ashampoo_Snap_2016.05.05_20h46m42s_001_.png

*ook hier staat deze op 0 seconden ingesteld en is dit niet aan te passen !
echter indien ik het Windows: Recyclen.wav geluid aanklik in de map media dan hoor ik deze wel ( 1x) ook indien ik deze instel bij geluiden van Window "prullenbak ledigen " en ik druk vervolgens op testen dan hoor ik deze dus ook 1x... maar bij het ledigen van de vuilbak hoor ik dan de Windows: Recyclen.wav weer niet !
*stel ik dan een ring toon of een alarm toon in dan hoor ik deze hier weer wel bij het leeg maken van de vuilbak .
 
hier net even getest en bij mij werkt het naar behoren , als ik rechts klik op de prullenbak en kies voor ledigen dan hoor ik het geluid (als er iets in de prullenbak zit)..
ga ik naar de map media en klik dubbel op het wav bestand dan hoor ik het ook , ga ik naar de instellingen bij geluid en vraag om te testen dan hoor ik het ook...

het enigste wat me momenteel te binnen schiet is eens een ander Windows thema installeren ? rechts klikken op bureaublad , aan persoonlijke voorkeur aanpassen , dan thema's en daar eens mee testen...
succes,
Mvg,
Arnold.
 
feit is dat ik met rechts klik op de prullenbak (snelkoppeling) het geluidje van Recyclen.wav ook te horen krijgt maar indien ik dan de prullenbak opent om vervolgens een selectie te maken van wat ik wens te verwijderen , dat ik dan dus het Recyclen.wav geluidje niet te horen krijgt !

*er is hier duidelijk een verschil hoe men de prullenbak benaderd !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan