Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb diverse ingangen voor geluid zoals luidsprekers , koptelefoon

1 ingang werkt alleen ?
als ik vanuit mn luidsprekers luister en ik wil omwisselen omdat ik via mn koptelefoon wil luisteren , moet ik stekkertje om wisselen ?


hoe kan ik een nieuwe poort plug ingang aanmelden ? (ik ga vanuit dat ze niet voorniks zijn )
 
Hoi djtoetta,

zowiezo zijn het uitgangen voor de luidsprekers.

Betreft het hier een pc of een laptop ?

Bij een geluidskaart in een pc ben ik nog nooit een aparte connector voor een koptelefoon tegen gekomen. Echter bij een laptop wel.

Beiden hebben meestal een Line-Out waarop actieve speaker aangesloten kunnen worden.

Verder is er meestal een Line-In en soms een Microfoon ingang aanwezig.


Zeg eens welke aansluitingen er allemaal aanwezig zijn.

soundcard.jpg



e89984d2d8.jpg
 
afbeelding 1 klopt heb ik achter de pc

afbeelding 2 heb ik ook op pc voor zijde met koptelefoon , maar werkt niet

het instellen van welke ik wil gebruiken ? weet je dat wel
 
Het kan inderdaad zo zijn dat er een koptelefoon uitgang aan de voorzijde van de pc aanwezig is.
Deze aansluiting heeft geen aparte aansluiting op het moederbord en wordt dus via een weerstandsnetwerk afgetakt van de line-out.

Deze zou dus moeten werken als de line-out ook goed werkt.

Werkt de koptelefoonaansluiting niet, dan kan het zijn dat je eerst het stekkertje uit de line-out moet doen, omdat deze meestal geschakeld wordt. Een inwendig schakelaartje op de plug dus.

Werkt de gehele koptelefoonaansluiting niet, dan is deze defect.

Het enige wat ik dan kan adviseren is om voor enkele euro's een splitter te kopen en deze in de line-out te stoppen.

3.5mmSplitterAdapter.jpg
 
zou kunnen of niet aangesloten door het verwisseln van pc-kast
de moederkast wast kapot (vandaar)

mn broertje doet zelf ict-werk rotterdam haven ,vandaar deze kast ook gratis was
helaas niet zo vaak contact vanwege afstand maastricht tot rotterdam
 
ja dat denk ik ook , maar was ook benieuwd omdat ik veel ingangen had voor zulke plugs 3.5 mm

Ingangen heb je niet zo veel. Het zijn bijna allemaal uitgangen.
Veel geluidskaarten hebbenbijvoorbeeld ook connectoren ( uitgangen ) voor surround en digitaal uit.
Zie afbeelding hieronder, de kleuren zijn gestandaardiseerd.
De rose connector op elke geluidskaart is dus Microfoon - In

sound_sound_card.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan