Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo , een vraagje , ik heb hier een ietwat oude pc van mijn zuster, en ik geraak niet in de bios, als ik opstart dan komt er op mci muis niet gevonden klik f1 om te resume , en dan start hij op ( die muis heeft ze lang geleden er eens op gezet , maar er weer af gedaan , wat er toen gebeurt is weet ik niet want ik moet altijd op f1 klikken om te starten ) dus als ik probeer om f11 (bios) gaat dat niet .

Weet iemand een oplossing ???

Graag antwoordt
 
meestal staat er als de pc opstart , in het eerste scherm vermeld welke toets je moet drukken om in de bios te geraken (wees snel met het lezen van deze regel en nog sneller om de keuze toets te drukken )..
lukt het je niet dan druk je de reset toets in ( indien aanwezig )en zal je een herkansing krijgen !!
 
indien het een desktop pc betreft kun je ook overwegen om de bios te resetten door effe de bios battery te verwijderen ..
koppel daarvoor eert de pc af van de stroom ..
ontlaad deze nu van de achter gebleven restspanning door de opstart toets meerdere keren in te drukken ..
ontlaad jezelf door de aarding van het stopcontact aan te raken ... **alleen de aarding !!**
open nu de pc kast aan de linker kant gezien vanaf de voorkant v/d pc
indien je het zilver kleurig bios batterytje ter grootte van een euro stuk zie zitten ..haal je deze eruit door het weerhaakje te herzetten ..
plaats deze na 1 minuut dan terug erin **let hierbij op de +/- polen v/d battery en plaats terug zoals deze eruit gekomen is !

opmerking !!
indien je de bios battery niet zie zitten dan kan het zijn dat deze achter de video kaart verscholen zit ....dan haal je eerst deze videokaart er uit ....let op deze zit vast met een schroefje en een weer haakje ...
let er ook op dat je de koper kleurige contact puntjes van de videokaart niet beschadigdt met deze er uit te halen en nadien terug te plaatsen !!!

is het bios batterytje éénmaal terug geplaatst en is alles weer terug aangesloten , herstart je de pc ...
deze gaat nu automatischs naar je bios toe , waar je de datum en de tijd terug moet instellen ...
is dat gedaan kun je verder opstarten of een optie in de bios selecteren ...in elk geval dien je elke handeling die je uitvoert in de bios te bevestigen voor alleer je de bios verlaat ..

hoe dit moet bevestigdt worden lees je in de bios zelf : meestal is dit F10 + ENTER
 
Hallo , eerst en vooral bedankt voor de reactie , maar als ik die battery er eventjes uit haal is dat probleem dan weg van in de bios( ps2 mouse not fond klik f1 tou resume) ik vraag dat maar omdat ik wel een beetje bang ben om die battery eruit te halen omdat ik denk dat er iets verkeerd zou lopen .
 
of het probleem verholpen is van de mouse durf ik niet met zekerheid zeggen ; wel is het zou dat hij opstart met de bios settings : ik gaf enkel deze optie als 2de optie omdat je vermelde niet in de bios te kunnen geraken !!!
 
Laatst bewerkt:
Check ook eens of de tijd en datum juist ingesteld staat. Mogelijks is Uw batterij plat en staan de instellingen voor Uw schijven op automatisch.
De melding dat je krijgt geeft aan dat de muis niet gevonden is. Ofwel herkent ze die niet wegens ontbrekende driver ofwel staat er niets ingesteld in bios waardoor de F1 moet gebruikt worden.
 
Hallo , ja die muis heeft mijn zuster er vroeger op gezet maar er weer af gedaan , de tijd en datum staan juist , wil dat zeggen dat de batterij niet leeg is ?
nu heb ik weer een ander probleem elke keer dat ik de pc start doet hij eerst een schijfcontrole , kunt ge dat ergens instellen dat het niet meer gebeurt ?

in ieder geval bedankt voor de reactie
 
indien de tijd en de datum juist staan moet je inderdaad de batterij niet vervangen !
de schijfcontrole kun je uitzetten ....(in de bios settings )

maar ....effe aanhalen dat je eerder al zei dat je bij het opstarten eerst F1 moest indrukken vooralleer hij daadwerkelijk opstart !
nu je dus ook te kennen geeft dat er telkens een schijfcontrolle vooraf gaat ...
is dat omdat je harde schijf binnen de korste keren de geest gaat geven !
eigenlijk heb je nu dus een zwart scherm waar komt te staan druk F1 indien je de compuer wilt opstarten(of iets in deze aard )
 
Dat betekend inderdaad dat de batterij nog niet leeg is. Schijcontrole kan gestart worden omdat er een fout op Uw schijf zit ofwel omdat er ingesteld is dat bij een volgende opstart de schijfcontrole moet gebeuren. Laat in ieder geval de schijfcontrole zijn werk doen tot het einde. Probleem zal zich vermoedelijk zo vanzelf oplossen. Betreft Uw muis, hang eens een andere muis er aan of zet de goede driver er terug op.
 
Hallo , de schijfcontrole gebeurt nadat ik f1 heb aangeklikt , ik heb juist terug opgestart en nu heeft hij geen schijfcontrole gedaan ,hieronder een foto van wat er op komt DSC00237.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan