Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste lezer ,
Mijn naam is bert wanders , mijn hobby is mechanica (techniek in het algemeen) sport en snuffelen op kapaza etc
mijn leeftijd is 38 en ik heb de slag gemist om goed mee te komen met de wetenschap van computers ;-)
Ik ben dus een redelijke computer analfabeet ,maar ik begrijp vaak wel de mechanische (hardware ) werking van een pc.
Software daarintegen is vaak hocuspocus voor mij.

Mijn richtlijnen om iets betreffende pc of andere muldimedia spullen aan te schaffen haal ik dan ook vaak uit de reviews die ik napluis op het net.

zo dat is mijn achtergrond. ik hoop dat ik me zo correct heb voorgesteld ;-) gr bert

Ik heb nu een vraag op dit forum omdat ik echt aan toonbaar bedonderd ben door MEDION.
Om een heel lang verhaal kort te maken komt het hier op neer .
Ik had onder garantie ( én een deel bij betalen) mijn laptop laten repareren bij het service center van Medion in Panningen Nederland.
O.A de HDD zou volgens hun zeggen vervangen moeten worden.
1e keer mis :Alle docu en foto's staan er nog op /schroeven deksel ontbraken /maakt meer herrie en valt nog steeds uit e.d.
Conclusie repa afdeling: hdd is niet vervangen en er is slordig werk geleverd .Stuur maar terug.
(PS ik moest tijdens telefonisch contact zelf het deksel van de laptop afschroeven om te kijken of er nog steeds
stof in zat. Ik zag toen gelukkig ook dat er enkele schroeven van het deksel otbraken en dat het ding vol en stof
vlokken zat)
2e keer mis : vanwege het voorgaande heb ik vervelend voorgevoel en zet een merkteken op de hdd!!
Weer 2 weken later ...minder herrie / geen foto's en docu's meer dus hdd zal wel vervangen zijn....
Maar hij heeft toch nog steeds uitval ed. Hoe kan dat nou??
Dan toch maar even het deksel eraf( ,maar dat zal toch niet, zo'n groot bedrijf......) JAWEL daarzit hij dan mijn
OUDE hdd.
Let wel er zat een schrijven bij dat hij nu wél vervangen was!!!!
Nadat ik mijn bevindingen gemeld had kreeg ik contact met het hoofkantoor.
Stuur hem maar weer op .We kijken of de klacht terecht is . Wanneer niet dan sturen ze hem terug Zo Ja dan doen ze een voorstel. Ze\ kunnen dan niet zeggen wat voor een voorstel(?)
3 weken kwijt.
Maar ik word gebeld. onverwacht op mijn werk
Ik krijg een nieuwe NÓG betere laptop dan mijn oude want deze heeft een snellere processor betere grafische kaart etc.etc
Enkel het scherm is iets kleiner,of ik dat een bezwaar vind.
Ik zeg nee en dank hen voor de toch nog nette afhandeling .
Maar nu ik hem vandaag binnen heb begin ik stevig te twijfelen. Want...
*Het ding voelt"slap"aan
*Lijkt me trager dan de oude (deze laptop had ik oa gekozen vanwege zijn destijds zeer goed scorende P7350 cpu)
*heeft minder aansluitingen
*heeft geen fingerprint beveiliging
*Slechte audio
*prijs verschil van pak em beet € 400,-

Het betreft de volgende laptops

Mijn "fijne" oude was een Akoya P6612 (MD97110) +/_ € 800,- (deze kwam destijds ZÉÉR goed uit de prijs / kwaliteits tests)

Mijn "niet fijne" is een Akoya E6315 (MD98087) +/_ € 400,-

Ik weet niet hoe ik dit op een objectieve reeéle manier moet vergelijken ( bench marks ed...)

Ik heb echt het gevoel dat ik wéér word bedonderd

Mijn vraag is dan ook: Kan iemand mij (liefst aantoonbaar) zeggen wat nu de waarheid is.
Is de nieuwe laptop minimaal gelijkwaardig aan mijn oude of is hij gewoon een veel mindere zoals ik vermoed.

dank voor jullie hulp
 
Ik ben dit niet gewend van Medion.
Medion staat bekend om de goed service, maar dit duidt niet echt op een goede en juiste service verlening.

Als je lid bent van de consumentenbond, zou ik zeker niet schromen om deze eens hierover te benaderen.
Er is wel een probleempje, omdat je akkoord bent gegaan met de deal om een andere laptop te accepteren. Maar van een bedrijf als medion mag je toch verwachten dat ze de oude laptop op een deugdelijke manier hadden kunnen repareren.
 
onze geeerde pluis merkt op : dat je akkoord bent gegaan met de deal ....
wel indien dit niet schriftelijk of per mail werd meegedeeld dan is het hun woord tegen dat van u ...
en dan nog vind ik niet dat ze het recht hebben een minderwaardig product aan te bieden ...
het tegenovergestelde kon dus wel ...d.w.z. een betere en sterkere pc (dan je oude ) tegen een kleine meer waarde ..
 
Mee eens, er zou een vergelijkbaar type aangeboden moeten worden. Maar dan alleen als de defecte ( oude ) laptop niet meer te repareren was geweest en het type niet meer leverbaar.
Dit lijkt mij in dit geval niet relevant.
 
Maak daar maar "verleden tijd" van... toen dat service-center nog in België was wel, maar eenmaal verhuisd naar Nederland... ;!;!;!;!;!;!

Dit is het eerste slechte bericht dat ik over Medion lees. Dus het verbaasd me een beetje. Maar gelukkig lees ik niet alles wat er op internet geschreven wordt..
 
Er is inderdaad ingestemd om de laptop te vervangen en wel voor "een betere en snellere". Dus de laptop die hij kreeg in vervanging is dat niet. Medion komt hier de afspraak zeker niet na. Zeker klacht neerleggen. Volgende maal best foto's nemen van de situatie. Stof, merkteken op laptop voor en na herstelling enz.... Dit alles kon U helpen om bewijzen te leveren.
 
in het hele verhaal dat de ts ons meedeelde werd hem telefonisch gevraagd door de reparatie dienst van Medion de laptop open te doen !!!
" het blijft dan in het nadeel van de ts " want zeg nu zelf " wat is een woord .....als er geschreven staat dat de garantie vervalt indien er bewezen kan worden dat deze open is geweest " maar daar buiten uit denk ik dat der hellemaal géén sprakke méér is van garantie omdat de ts aangeeft dat dit om een oudere laptop gaat ....
mijn vermoeden is ...
dat Medion het probleem dat zich voordeed hellemaal niet kon verhelpen en omdat het de 3de keer was dat deze terug gestuurd werd hebben zij (Medion) er zich gemakkelijk van af gemaakt door de ts een ander toestel aan te bieden ...
door het feit dat ze hem op zijn werk op belden en door het feit dat hijzelf géén besef had om welk toestel het juist ging....
heeft hij dan maar toe gestemdt..in plaats van de tijd te vragen om zich eerst te informeren en hen nadien terug te bellen met een antwoord of hij dan al dan niet akkoord ging !
en ik weet zeker had de ts de tijd genomen zich eerst te informeren , dat hij het voorstel had afgewezen !
 
Ik zou Medion nogmaals benaderen en een verwijzing naar dit topic leveren : http://www.pctuts.be/f33/gevoel-misleiding-41942/

Het is in mijn ogen een wanprestatie dat door Medion geleverd is. Al mijn goede ervaringen vanuit het verleden met Medion ten spijt.
Ik zal heroverwegen om mensen op mijn advies een Medion PC aan te schaffen.
Als Medion deze nieuwe weg van service verlenen is in geslagen , komt deze fabrikant bij mij op de zwarte lijst.
 
Dat was zo bij de allereerste pc's die Aldi verkocht... of maakt u uw pc gedurende 3 jaar (garantieperiode) nooit stofvrij?

Ik maak alles schoon wat hier in huis aanwezig is, jammer van een eventuele garantie. Zoiets kan me niet boeien.

De meeste leken kunnen nog wel twee schroefjes losdraaien en een zijwand van een pc er af halen om het ergste stof te verwijderen.

Met een laptop is dit in veel gevallen een totaal ander verhaal voor de leek en kan de garantie wel eens in het geding komen. Tewijl ik achter mijn best wel durf te vermelden dat ik bijzonder handig ben is dit soort dingen.

Ik ben nooit bang en schroef alles open, maar toch in het verleden wel eens uren bezig geweest om zo'n laptop weer helemaal goed in elkaar te zetten. Terwijl ik achter mijn best wel durf te vermelden dat ik bijzonder handig ben in dit soort dingen.
 
Ik maak alles schoon wat hier in huis aanwezig is, jammer van een eventuele garantie. Zoiets kan me niet boeien.

Bij de eerste pc's (desktop) die in de Aldi verkocht werden (Medion) waren de schroeven van de kast met verf gemerkt zodat het zichtbaar was wanneer deze waren losgemaakt. Bij deze pc's verviel de garantie op het ogenblik dat de verf aan de schroeven beschadigd was, maar daar is men nogal vlug mee gestopt. Aldi is pas later begonnen met de verkoop van laptops.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan