Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi

Ik heb daarnet mijn extra hard disk gewist met de shifttoets eveneens ingedrukt,
dan krijg je de melding, dat de films in mijn geval, verwijderd worden definitief,
ze gaan dan niet naar de prullenbak, maar worden direct verwijderd,
ik denk dat ze dan in de recycle bin zitten ergens verscholen.
Ik heb recuva programma geprobeerd maar het vind niets terug,
iemand enig idee voor een beter programma?

greets

Ed
 
Nee, deze bestanden zitten dan niet in de recycle bin. In principe bestaan ze voor Windows niet meer.
Maar zolang de betreffende ruimte waar deze bestanden stonden nog niet is overschreven door andere bestanden is het mogelijk om de bestanden met recovery software terug te halen.
Moeilijk om dit in simpele taal uit te leggen, zie het zo dat een hardeschijf uit heel veel kleine deeltjes bestaat en een bestand heel veel van deze deeltjes in een bepaalde positie zet.
Verwijder je een bestand dan zal Windows dit bestand niet meer vinden, maar de deeltjes op de harddisk blijven ongewijzigd in de stand staan totdat op deze ruimte een ander bestand komt te staan zodat het deeltje of deeltjes een andere positie krijgen.

pfff. ik hoop dat ik dit simpel en begrijpelijk heb uitgelegd het klopt niet helemaal, maar anders is dit voor mij onmogelijk uit te leggen.

Recuva is een van de betere gratis programma's om iets terug te halen.
 
heel begrijpelijk, heb vroeger nog IT leg gekregen in school, hééél vroeger
maar de kans is dus zeer klein dat ik mijn films die uit een geheel bestond( en niet uit meerdere gesplitste deetjes) niet meer ga terugvinden?
grt
Ed
 
Ik ben benieuwd, ik heb al veel data met File Scavenger gered van mensen die overstuur aan mijn voordeur stonden met een pc waarvan belangrijke bestanden waren ge-delete.

Ik hoop voor je dat jij ook alles terug kunt vinden. Belangrijk is dat je weinig schijfactiviteit moet doen. Zeker geen grote programma's installeren.
Ook surfen en enorm websites bezoek kan veel dataverkeer geven dat opgeslagen wordt in de temporary internet files. Allemaal bestanden die op schijf komen te staan en een risico vormen om jouw film te overschrijven op de harddisk.

Even in acht houden dat op dit moment de recovery poging het belangrijkste is.
 
Ik ben benieuwd, ik heb al veel data met File Scavenger gered van mensen die overstuur aan mijn voordeur stonden met een pc waarvan belangrijke bestanden waren ge-delete.

Ik hoop voor je dat jij ook alles terug kunt vinden. Belangrijk is dat je weinig schijfactiviteit moet doen. Zeker geen grote programma's installeren.
Ook surfen en enorm websites bezoek kan veel dataverkeer geven dat opgeslagen wordt in de temporary internet files. Allemaal bestanden die op schijf komen te staan en een risico vormen om jouw film te overschrijven op de harddisk.

Even in acht houden dat op dit moment de recovery poging het belangrijkste is.


bedankt ik houd het in het achterhoofd,
misschien tot morgen met de uitslag
Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan