Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen ik zit met een misschien wat moeilijke vraag en wist niet waar ik deze moest plaatsen.

Ik maak nogal eens gebruik van google afbeeldingen voor presentaties over criminaliteitspreventie voor particulieren en bedrijven.
Ik maak dan soms gebruik van de afbeeldingen die Google biedt over onderwerpen met betrekking tot mijn presentaties.
Ik plaats in de googlebalk mijn zoekopdracht (b.v. autodiefstal)
Ik krijg dan een overzicht van alle sites die hier betrekking op hebben.
Dan zoek ik een site uit die het dichtst bij mijn onderwerp komt en haal daar dan een afbeelding uit voor mijn presentatie.
Vervolgens klik ik de Google sites weer weg.

Het probleem doet zich echter voor dat, wanneer ik met Recuva aan de gang ga om b.v. afbeeldingen te verwijderen .
Dan zie ik, dat niet alleen mijn gezochte en gebruikte afbeelding van Google op mijn pc staat, maar de hele site met afbeeldingen van die site waaruit ik slechts 1 afbeelding naar mijn pc haalde.

Mijn vraag: Hoe voorkom ik dat de hele afbeeldingensite van Google op mijn pc wordt overgenomen in plaats van dat ene plaatje dat ik naar mijn pc haalde?

Nu moet ik al die plaatjes 1 voor 1 verwijderen met Revuca en dat is heksenwerk en heb die andere plaatjes niet nodig gehad of gebruikt.

Moeilijke vraag misschien, maar ik wil van die ballast af die ik niet nodig heb.

Met vriendelijke groet
en alvast bedankt voor jullie meedenken en tips.

Crimpak
 
Crimpak, Recuva is software om bestanden die je (per ongeluk) verwijdert hebt , terug te halen.
Als je een site bezoekt , word die ingeladen in de cache van uw browser , dus ook de afbeeldingen worden tijdelijk opgeslagen in de cache van uw browser.
En om tijdelijke bestanden, cookies enz... te verwijderen moet je Ccleaner gebruiken en niet Recuva. En tijdens het surfen regelmatig de cache van uw browser ledigen.
 
ik snap iets niet in je vraagstelling ....
je gebruikt Recuva zeg je om de afbeeldingen te verwijderen !
zelf heb ik Recuva nooit gebruikt maar dacht eerder dat dit dus een programma was om verloren bestanden terug te halen ...
denkelijk gebruik jij dus een verkeerd programma om te verwijderen ...Recuva is uitsluitend bedoeld om iets te recupereren wat je verloren bent ....
om te verwijderen selecteer ik bijvoorbeeld in de map afbeeldingen het betreffende " plaatje" en verwijder deze dan door rechts klik en verwijderen te selecteren ...
daarna maak ik de vuilbak ook leeg .

***terwijl ik bezig was met deze posting ...is Swake me wederom voor geweest .. :p
 
Voor mij is het ook wat onduidelijk.

Hoe sla je de afbeeldingen op ? Het beste is met rechtermuisklik en dan "Afbeelding opslaan als". Dit lukt niet altijd als er een vorm van beveiliging is toegepast op de bezochte website.

Als u spreekt dat de gehele website op de pc is opgeslagen, dan denk ik aan de temporary internet files. Dit is normaal dat dit gebeurd en is met een cleaner te verwijderen. Dit is in de meeste browsers ook in te stellen.
 
Nog even een waarschuwing, omdat we het hier over criminaliteitsbestrijding hebben.

Op veel afbeeldingen staan rechten en mogen niet zonder toestemming van de rechtmatige eigenaar gebruikt worden !!
 
Hallo luitjes even een reactie op al jullie tips.
swake: Met Revuca kun je ook (al is dat niet de bedoeling) foto voor foto extra overschrijven, maar ik snap wat je bedoeld.
Maar hoe leeg ik de cach van mijn browser?
 
ik gebruik IE10
en even nog dit want mijn bericht terug ging niet goed

Hallo luitjes even een reactie op al jullie tips.

swake: Met Revuca kun je ook (al is dat niet de bedoeling) foto voor foto extra overschrijven, maar ik snap wat je bedoeld. Maar hoe leeg ik de cach van mijn browser?
Wat je bedoeld met tps://support.google.com/webmaster..._topic=1724262 weet ik maar dat slaat op sites van mensen die zelf een site hebben geplaatst of je eigen gemaakte website maar dat bedoel ik niet. In dat geval kun je Google verzoeken om zaken van internet te verwijderen.

Qutex: Ik besefte dat de vraagstelling wat ingewikkeld is maar ik gebruik ook andere programma's om zaken te verwijderen zoals Ccleaner.

Pluis temporary internet files ook die zijn met Revuca weer terug te halen en dat is nu net wat ik niet wil. Ik wil gewoon die hele afbeeldingen site niet in mijn pc als ik er 1 plaatje van download in mijn presentatie. Op e.o.a. manier zitten alle afbeeldingen van die gebruikte site allemaal in mijn pc terwijl ik er maar 1 downloade want in Revuca zie ik al die plaatjes zitten van die site die ik gebruikte om er 1 afbeelding van te downloaden. Ra ra ra maar waar. En wat betreft rechten op foto's cq afbeeldingen. Ik ben vanuit mijn beroep (40 jaar recherche) erg goed thuis in allerlei Wetgeving waaronder ook gebruiksverboden van anders eigendommen. Maar ik vond het wel leuk dat je mij er toch even op wees want niet iedereen is hier inderdaad mee bekend. Goed dat je daar toch even aandacht aan schenkt in een tip die je aan een ander geeft. Compliment daarvoor.

groetjes
en bedankt voor het mee denken
Crimpak
 
Crimpak, Ga in IE naar Extra > Browsegeschiedenis verwijderen
Vink de gewenste vakjes aan.
Klik op verwijderen.
Op e.o.a. manier zitten alle afbeeldingen van die gebruikte site allemaal in mijn pc terwijl ik er maar 1 downloade
Je hebt maar 1 plaatje gedownload, maar de overige zitten nog opgeslagen in je tijdelijke bestanden (Temp files).
 
Hoi Swake
ik heb Ziggo.nl als provider
Dat is ook mijn startpagina www.ziggo.nl
In die zoekpagina browser werkbalk zit een vak waar ik zoekopdrachten in kan typen voor de google zoekmachine

groetjes
Crimpak browserbalk.jpg
 
Bij mij staat ook aangevinkt "gegevens van favoriete sites onthouden".
Hierin kan ik nu zelf voor jou niet beslissen of je dit wil aan of uitvinken, maar ik vind het wel aangeraden.
 
Hoi swake
ik heb niet echte favorite sites dus vandaar niet aangevinkt. Ik zal al mijn instellingen nog eens nalopen wat betreft mijn internet IE 10 instellingen en legen wat ik legen kan met de tips die ik kreeg.

groetjes
Crimpak
 
Maar hoe dan ook, als je een website vindt met een leuke afbeelding die je wilt gebruiken staat de gehele website daarna weer in de temp files.
Hier doe je niets aan, dit gebeurd bij elk bezoek aan alle websites. Ook de pagina's die je bezoek nu op dit moment op Pctuts zullen in de temp mappen terrecht komen.

Meestal kun je wel instellen in de browser dat je deze wilt legen bij afsluiten van de PC.

Maar het is me nog niet geheel duidelijk waarom je Recuva gebruikt. Dit proggie gebruik ik alleen als er eens per ongeluk verwijderd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan