Google Chrome alle instellingen verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TheDon

Gast
Na een update van Google Earth zijn al mijn instellingen van mijn Google Chrome Browser weg. Ja. U leest het goed. Net alsof ik een nieuw Chrome browser geinstalleerd heb.

- Thema is weg
- Alle extensies met hun diverse knoppen bovenaan rechts van de url zijn weg
- Alle snelkoppelingen en snelkoppelingsmappen zijn weg
- Download Gechiedenis is weg

Ik weet 100% zeker dat ik enkel een update van Google Earth gedaan heb.

Een herstelpunt van het OS (Vista) helpt niet. Dat herstelpunt was van enkele uren voor de update die ik gemaakt had van Google Earth. En dus op het moment dat Google Chrome nog perfect werkte.

Als ik nu na het gebruik maken van dat herstelpunt op mijn Google Chrome snelkoppeling klik (nr. chrome.exe dus) krijg ik een foutmelding "Unable to find locale data files. Please reinstall". Ook zit er nu in die map waar chrome.exe zit een bestand "old chrome.exe"

In de Program Files map van Google Chrome daar zit blijkbaar niets in van de Chrome browser.

Importeren van alle data uit een oude BU van naar Users/gebruiker/appdata/local/google/Chrome schijnt ook niet te helpen. Dit is trouwens de enige plaats waar ik iets van data van Google Chrome terugvind, nl. een map met Application en een met User Data.

Normaal bij een vroegere update van Google Chrome zelf verloor ik niets.

Hoe kan het dat ik bij een update van Google Earth mijn gegevens van Google Chrome kwijt ben.

Valt hier nog iets te redden of kan ik nog iets uit een vroegere BU terughalen ?
 
Zopas ook de vraag over iets dergelijks gekregen van een vriend. Ik gebruik Chrome niet. Is hier een oplossing voor, zoja, ik zou ze ook graag weten en doorgeven.
 
@ Mik: Hoe dergeljk/vergelijkbaar was die vraag. Er schijnen weinig mensen op de hoogte te zijn hoe die browser werkt ook op andere forums. Normaal gesproken heb ik weinig tot zeer weinig verloren met die browser omdat ik hem slechts af en toe gebruik als bijkomende browser. Ik weet wel dat die af en toe bvb updates binnenhaalt van Chrome zonder dat er ook maar enige mogelijkheid is om dat af te zetten.
Ik krijg dan plots een popup bericht van mijn Ashampoo UIWatcher dat iets zich wil installeren. Pas na lang zoeken kwam ik erachter dat het van Google Chrome was. In elk geval bevalt mij dat niet dat ik niet gewoon (zoals met FF) een BU kan terugzetten en dat dan alles terug werkt. Dit wil gewoon zeggen dat er een massa register gegevens mee moeten teruggezet worden om een oude BU terug te doen werken. En dat is onbegonnen werk. In FF zet je gewoon je vroegere profielmap terug van een gemaakte BU en alles werkt terug goed.
 
Je zou bijna aan een virus gaan denken. Heb het hele web afgezocht naar een vergelijkbaar probleem.
Ik heb alleen dezelfde tekst / vraag gevonden Computer!Totaal :: Bekijk onderwerp - Google Chrome
Ja, die post was dan wel ook van mij. :yahoo:

Wat ik overigens vreemd vind is dat die Google Chrome zich dus bijna alle paar dagen in 't geheim update. Maar die Google Earth dan weer in het geheel niet. Ik kwam dan tot de vaststelling dat ik nog met een stokoude versie zat en vandaar de update.
 
@ Mik: Hoe dergeljk/vergelijkbaar was die vraag. Er schijnen weinig mensen op de hoogte te zijn hoe die browser werkt ook op andere forums. Normaal gesproken heb ik weinig tot zeer weinig verloren met die browser omdat ik hem slechts af en toe gebruik als bijkomende browser. Ik weet wel dat die af en toe bvb updates binnenhaalt van Chrome zonder dat er ook maar enige mogelijkheid is om dat af te zetten.
Ik krijg dan plots een popup bericht van mijn Ashampoo UIWatcher dat iets zich wil installeren. Pas na lang zoeken kwam ik erachter dat het van Google Chrome was. In elk geval bevalt mij dat niet dat ik niet gewoon (zoals met FF) een BU kan terugzetten en dat dan alles terug werkt. Dit wil gewoon zeggen dat er een massa register gegevens mee moeten teruggezet worden om een oude BU terug te doen werken. En dat is onbegonnen werk. In FF zet je gewoon je vroegere profielmap terug van een gemaakte BU en alles werkt terug goed.

Heb aan de persoon bijkomende info gevraagd maar tot hiertoe niet gekregen. Hij werkt normaal wel met Google Chrome.
 
het ligt niet aan google earth ....deze werkt prima hier samen met de IE9...
denk dat jullie het eerder moeten gaan zoeken in de browser ...google chrome
van google earth gebruik ik de beta versie (alhoewel ik niet voor beta's ben werkt deze toch probleemloos )....de versie die ik in gebruik heb : 6.2.1.6014(beta) build 2/2/2012
 
het ligt niet aan google earth ....deze werkt prima hier samen met de IE9...
denk dat jullie het eerder moeten gaan zoeken in de browser ...google chrome
van google earth gebruik ik de beta versie (alhoewel ik niet voor beta's ben werkt deze toch probleemloos )....de versie die ik in gebruik heb : 6.2.1.6014(beta) build 2/2/2012
Aan Google Earth zal het niet liggen maar het is wel zo dat ik bij het updaten van die Earth (niet vanuit die Chrome Browser) eerst mijn standaard browser (Maxthon) geopend werd om de update op te halen. Na het installeren van die Earth update opende mijn Chrome Browser automatisch (ook niet normaal) en was alles anders (layout - thema) en werd mij gevraagd om mijn Chrome te synchroniseren met andere Google prularia (GMail Account - Google Desktop - Google Earth - Picassa - YouTube) ik heb dat geweigerd. Ondertussen heb ik gevonden na het dan toch synchroniseren met mijn GMail account dat alles terug te vinden is zoals bladwijzers - geschiedenis - download geschiedenis. Echter het is niet op de normale manier terug zichtbaar. Alles behalve mijn 15-tal Chrome xtensies die ik met moeite bijeengezocht had en ingesteld. Daar zegt hij gewoon: geen extensies geinstalleerd. Ik ben toch niet gek ?

Ik denk dat effectief Google de schuld is en alle applicaties (Google) met de GMail account wil synchroniseren en er daardoor fouten gebeurd zijn in dat synchronisatieprocess.

Ik heb ondertussen een feedback rapport opgestuurd nr. Google, maar zelfs als er zo'n 100000 man achter die helpdesk zit denk ik dat ik nog een jaar of zo zal mogen wachten op een antwoord. En FAQ's ? Daar heb ik nog nooit iets gevonden dat mij hielp.

Ik ben dus vrijwel zeker dat anderen dit ook gaan tegenkomen omdat Google nu eenmaal erop uit is om alles te synchroniseren wat betreft applicaties onder elkaar en met je GMail account als je die hebt. Wat voor veel zaken al onontbeerlijk is. Met al die verschillende applicaties die dan onderling gesynchroniseerd zijn met je account kan men al een vrij uitgebreid profiel samenstellen.
Je zoekopdrachten in Google - je bekeken filmpjes op YouTube - Je Google Desktop zoekopdrachten - je Picassa fotoalbum - je GMail account - je Google Earth zoekopdrachten - je bezochte websites met Chrome browser enz.. Big Brother is hier niets tegen.
 
er werd je gevraagd om dit te synchroniseren met andere Google producten ....
ook ik gebruik gmail ...je kan ook neen zeggen tegen het synchroniseren ... zoals jij al beweerd is het daar ook mis gelopen .!
 
Ik heb mijn post even geupdate

Wel ja toen ik die update van Earth gedaan had, opende mijn chrome met alle zichtbare extensies en het standaard thema en zonder alle snelkoppelingen die altijd zichtbaar waren bij mij. Ik heb die synchronisatie geweigerd en pas vandaag terug toegestaan. Ik vind nu alles wel terug maar zonder de gebruikelijke layout en mijn extensies zijn verdwenen waar zoveel tijd en instelling in zit.

Er is bvb al jaren een discussie aan de gang om verschillende rijen snelkoppelingen toe te laten in de browser. Ze weigeren dit botweg en er is dus nog steeds geen mogelijkheid voor multi-row shortcut toolbar.

Stel je doet je auto vol met gadgets binnen voor een herstelling en je krijgt hem naakt terug. Google wil alles zoals zij het willen.
 
Zou het niet mogelijk zijn dat die Google Earth ook nog eens Google Chrome geïnstalleerd heeft? En hierbij alles overschreven heeft naar default settings. Zou wel niet mogen maar lijkt me wel een verklaring.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan