Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om het onderwerp te posten maar ik weet geen andere rubriek.
Men spreekt in de boekjes dat men vanaf nu gratis Google maps offline gebruik op je smart phone kan zetten, ik heb geen internet op mijn telefoon, alleen als ik op wifi kan.
Heeft er iemand een idee waar ik die link kan vinden en ook hoe ik dit kan doen, het op mijn smart phone zetten.
Moet ik dit gaan halen in de app store of is er een link met een programma die ik op mijn gsm kan zetten?

greets

Ed
 
1 Open de google maps-app
2 Zorg dat u verbinding heeft met internet en dat u ben ingelogd bij google maps
3 zoek naar u plaats van bestemming, bv vlissingen.
4 Tik onder aan het scherm op de balk met de naam van de plaats die u heeft gezocht.
5 SelecteerDownloaden.
6 De volgende keer dat u offline ben, knt u naar plaatsen zoeken die u heeft opgeslagen. u kant deze plaaten op de kaart bekijken en een routebeschrijving opvragen.
Ps. Dat staat allemaal te lezen op google maps eerst op de 3 streepjes helemaal bovenaan links daarna op tips en trucs klikken en daar vind je alle info terug.
Veel plezier met je offline maps route beschrijving.
 
dank u allen ik ga me daar eens mee bezig houden,
ik houd je op de hoogte als het lukt of niet,
goed weekend
ed
 
Ik gebruik nu deze werkt zeer goed ook als voetganger. Als je nadien bijvoorbeeld Belgie download (255MB) en een Nederlandse Stem kan je heel Belgie rond tot het huisnummer toe. Tevens kan je een icoontje met je huisadres zetten. Waarop je maar moet klikken om terug huiswaarts te keren.
Je kan kaarten van alle landen downloaden en op je SD kaart zetten. Vereist enkel Android 4.1 en hoger.
Werkt zonder internet verbinding.
En alles is volledig gratis.
Hoeft geen Nokia te zijn.

Nokia | Netwerken, technologieën en navigatie
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.maps


 
Laatst bewerkt:
Offline maps on Android: comparing HERE and Google Maps.

[video=youtube;nS-Nvlrljjw]https://www.youtube.com/watch?v=nS-Nvlrljjw[/video]
 
Ik gebruik nu deze werkt zeer goed ook als voetganger. Als je nadien bijvoorbeeld Belgie download (255MB) en een Nederlandse Stem kan je heel Belgie rond tot het huisnummer toe. Tevens kan je een icoontje met je huisadres zetten. Waarop je maar moet klikken om terug huiswaarts te keren.
Je kan kaarten van alle landen downloaden en op je SD kaart zetten. Vereist enkel Android 4.1 en hoger.
Werkt zonder internet verbinding.
En alles is volledig gratis.
Hoeft geen Nokia te zijn.

Nokia | Netwerken, technologieën en navigatie
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.maps



Luc,
Dat is inderdaad DE beste OFFline GPS voor smartphone en is inderdaad van Microsoft/Nokia.
Maar de persoon wou weten hoe hij MAPS kon offline gebruiken en heb ik daarop gereageerd zonder dat ik alternatieven gaf. Maar dit is het enige alternatief dat volwaardig is en tomtom weet te verslaan. Dus voor diegenen die hun smartphone willen gaan gebruiken als GPS en geen data willen gaan gebruiken zoals de meeste Android GPSsen wel doen is dit eigenlijk het enige perfect werkende. Al die mensen met een Microsoft of Nokia smartphone( draaiend op Windows) hebben die GPS reeds in hun toestel steken. Het enige nadeel is hier wel dat je als je zoals wij bv naar Italië op reis wilt gaan, dat je een flinke SD kaart moet hebben om alle kaarten die je nodig hebt erop te plaatsen. Want je moet de kaarten op voorhand downloaden.
 
Met 32 GB heb je zeker meer dan voldoende ruimte.
Voor 5 a 6 GB zet je er gans Europa OP.
 
Ik ga u deze eens mededelen (GANS) Afrika 2003,8 MB -Australie/Oceanie 903,7 MB - Azie 9272,2 MB -Europa - 10039,9 MB - Noord- en Centraal-Amerika - 7105,5 MB - Zuid-Amerika 2095,0 MB.
Je kan natuurlijk ieder land apart installeren en de grotere landen zelfs in gebieden.
 
En voor cve gans Italie = 746,7 MB en ga je via Duitsland deze = 1087,1 MB als je de Landen op zijn geheel download.
Als je op voorhand de kaarten eens bekijkt kan je ook bv Toscane 215,9 MB downloaden.
Kan je ook met delen van Oostenrijk of Zwitserland als je via daar gaat.

Screenshot_2015-11-22-15-23-56.jpg
Screenshot_2015-11-22-15-24-59.jpg
Screenshot_2015-11-22-15-25-28.jpg
 
Laatst bewerkt:
België, luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië zijn de landen waar we het zij een beetje of een heel stuk door rijden. Dat valt uiteindelijk nogal mee vind ik. Ik ken het zelf niet, maar jullie weten dat ik al die dingen wel opvolg, niet alleen Android, maar Windows Phone en iPhone daar ben ik ook mee bezig, vraag het maar aan Lana, die kon ik ook helpen met zijn iPhone 4S. Tja ik heb het wel met mobiele toestellen.
 
Luc,

ik heb het programma geïnstalleerd, en kreeg de optie om europa te downloaden, deed dit maar kreeg de boodschap dat er te weinig geheugen is, hoe zet ik die op mijn sd kaartje, moet ik dit aansluiten op de pc of zoiets?
als ik nu op here maps klik dan zie ik nog alleen wat er op mijn intern geheugen staat en wat op de sd kaart maar kan niet meer kiezen welke kaarten ik kan downloaden, hoe doe ik het opnieuw
ed
 
Mdc1756,
wel, je gaat bovenaan links op de 3 streepjes klikken en daarna, instellingen, het tweede is opslaggeheugen en daar selecteer je dan SD kaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan