Status
Niet open voor verdere reacties.

swake

Niet meer actief
Om even terug te komen op dit gesloten onderwerp

http://www.pctuts.be/f328/opgelost-...-met-registry-defrag-2-32-a-13853/index2.html

De topic plaatser spreekt hier van defragmenteren en het register opkuisen, volgens mij met wel met karige informatie.
Wat zijn de grootste oorzaken van een computer die traag begint te werken?
1- Overbodige programma's installeren. Sommigen gaan zoveel software installeren dat de harde schijf op de duur bijna boordevol raakt.Hoe voller de harde schijf, hoe trager de computer zal opstarten.Verschillende programmaatjes voor fotobewerking, verschillende programmaatjes voor dit , verschillende programmaatjes voor dat . Ik houd het bij één programmaatje . Vind ik een ander en beter programma, dan ga ik eerst het oude verwijderen, schijfopruiming uitvoeren, register opkuisen en dan pas het nieuwe progje installeren. Anderen gaan dan nieuwe software installeren, en vergeten dan te kijken of het vakje "programma automatisch laden bij het starten van windows". Hoe meer programma's in het geheugen geladen worden bij het starten van Windows, des te trager zal Windows opstarten.
Andere oorzaken van een traag startende en werkende computer. Spyware.
Heb ook iets gelezen van formatteren. Kan men op twee manieren.

En Ccleaner is volgens mij een uitstekend programma, alles staat reeds standaard aangevinkt, maar ja, wie nog andere dingen meer gaat aanvinken, zonder goed te weten welke functies ze hebben, loopt het risico dat er wel eens belangrijke dingen kunnen verwijdert worden en het besturingssysteem of sommige software het niet meer gaat doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan