Status
Niet open voor verdere reacties.
Telkens ik de PC reboor kan ik niet meer opstarten en krijg ik de melding error: hall.dll missing.
Volgens ik heb kunnen uitpluizen is dit een invalid boot.ini en zou dit kunnen hersteld worden via repair met XP CD.
Ik heb gelukkig van de PC een backup gemaakt op externe harde schijf via Acronis zodat ik wel steeds weer kan recoveren..maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.(Ik laat PC nu altijd aan of zet hem in slaapstand of Standby)
Als ik bijvoorbeeld een programma installeer of dergelijke en de PC moet gereboot worden om programma te laten werken , dan zit ik steeds met het probleem van missig Hall.dll.
Ik heb nu een windows XP CD van een van mijn PC's . Kan ik hiermee opstarten ook al is de windows een oem van uit de winkel.
Beide zijn wel hetzelfde Windows XP HOme Edition.
Kan ik ook opstarten via deze CD terwijl alles nog werkt,en moet ik dan niet alles terug installeren. Ik heb via google een site gevonden met tekst en uitleg over dit probleem: http://www.essetee.be/bootprobsxp.php?id=1
Concreet is nu mijn vraag: Als ik , nu PC werkt, reboot via een XP CD en dan repair doe en dan instruktie volg voor boot.ini zoals op die site beschreven, moet ik dan alle andere programm's opnieuw installeren, of heeft dit enkel betrekking op de boot.ini.
Heeft er nog iemand met dit probleem gekampt en wat is de oplossing?

Zoals reeds beschreven in mijn profiel ben ik nog erg leek op PC gebied.

Citaat: domme vragen bestaan niet...wel domme antwoorden.
 
hall.dll

hall.dll

Ik heb via backup PC weer in oude staat en werkt weer.
Maar als ik PC uitzet en weer opstart krijg ik de melding :Hall.dll missing.
Kan ik nu ook terwijl alles werkt via een XP CD opstarten?

Of kan ik beter wachten tot de fout weer optreedt en dan herstelling doen.
DE windows CD is XP home edition service pack 1 , maar is niet de originele van de bewuste PC maar van deze PC waarop ik momenteel bezig ben.
Andere PC is van echtgenote, en daar treeds steeds de fout op.
Bij deze PC was geen origenele CD bij maar was windows geinstaleeerd via PC boer.
Kan ik toch CD gebruiken van deze PC (dus niet PC waarop fout is)?

Artikel wat ik bedoel is toch iets anders dan dat wat jij bedoelt.

Bedankt voor je reactie.
 
hall.dll

hall.dll

Ik heb mijn logje geplaatst..en wacht af>Misschien dat jij er iets uit kunt opmaken.Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan