Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
1 Installeer Winrar http://www.rarsoft.com/rar/wrar400nl.exe
Selecteer de bestanden of map die je wil posten en druk op je rechtermuisknop en klik op "toevoegen aan archief".
Kijk naar afbeelding "winrar bestanden splitsen in 100mb.jpg"
Geef een archiefnaam op, inpakmethode heb ik "opslaan" gekozen omdat dat de snelste is, kies bij Archief opsplitsen "zip100" om te splitsen in 100 mb bestanden.
Herstelbestand invoegen heb ik gekozen is niet perse nodig.


2 Installeer QuickPar, start QuickPar QuickPar for Windows
Klik op "bestanden toevoegen", voeg daar je gesplitste rar bestanden toe.
Selecteer bij "Hoeveelheid hersteldata" het percentage dat je hersteldata toe wil voegen.
Klik op "Maak" en quickpar maakt de reparatiebestanden.


3 Installeer Camelsystem-PowerPost-NL , start Camelsystem-PowerPost-NL
Camelsystem Powerpost
Selecteer "Opties">"Programma instellingen" of mbv CTRL+P
Vul je nieuws-serveradres,poortnummer,simultane connecties en inloggegevens in. Maximale bandbreedte> 0 is geen limiet
Vul bij TAB "gegevens" in wat je kwijt wilt, let wel op ik zou geen geldig emailadres invullen!
Vul bij TAB "Nieuwsgroepen" eventueel nieuwsgroepen toe.
Klik op ok.
Klik op TAB "wachtrij" en dan op "voeg bestanden toe aan wachtrij" of druk op CTRL+Q of druk op het mapje.
Voeg je bestanden toe inclusief de par2 bestanden (reparatiebestanden)
Vul bij "Omschrijving" in: (bestandsnaam) [$1/$2] - "$F" yEnc (bestandsnaam is de naam van het bestand dus)
Klik op de TAB "Nieuwsgroepen" en kies de nieuwsgroep waarin je de post wil posten. Klik op "Ok".
Klik op TAB "Opties" creëer NZB bestand.
Klik op TAB "Posten" en dan op "Start posten" of CTRL-R of op het groene envelopje.

4 Start Spotnet
Klik op TAB "Bestand" en op "Toevoegen".
Selecteer Catagorie, Platform. Geef een Titel en Beschrijving.
Selecteer Genre, Afbeelding (kan alleen een weblink plaatsen!!,zoek op Google afbeeldingen naar een mooi plaatje en zo ver mogelijk openen, rechtermuisknop "Snelkoppeling kopieeren" en die snelkoppeling hier plakken).
Geef eventueel een verwijzing naar een Website.
Selecteer het NZB bestand dat je voor deze POST gemaakt hebt.
Zet bij "Afzender" je Nickname neer (Tag weet ik zo niet wat dat is),Klik op toevoegen

En klaar ben je!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
goed om te weten. dus om kort te gaan: je post iets op usenet en je spot het daarna in spotnet via 'bestand toevoegen' is het dan anders als bij ftd? daar moest je posten naar alt.binaries.ftd om het te kunnen spotten.

als ik het goed begrijp kan je spotten op spotnet, gelijk waar je het hebt geüpload? ( bvb.alt.binaries.boneless of talk.politics.peace of ziggo.static, of.... of....)
 
Yep, in principe werkt het ongeveer hetzelfde als dat het met FTD werkte.
 
Nee, dat was met FTD ook niet verplicht. Je kon uploaden naar elke nieuwsgroep die je wilde.
 
Nee, dat was met FTD ook niet verplicht. Je kon uploaden naar elke nieuwsgroep die je wilde.

ah, nieuw voor me, maar goed om te weten. ik had ooit eens in de handleiding van hen gelezen dat je naar hun nieuwsserver moest uploaden. enfin, doet er niet toe, bestaat toch niet meer, en zo is het duidelijk voor me. soms moet je wat geduld hebben met die domme belgen hé :p
 
Nee hoor, het uploaden kan / kon naar elke binaries nieuwsgroep die je maar wilt.
alt. binaries.ftd was meer de discussie groep.
 
Bedankt Pluis.
Dank zij deze tut heb ik mijn eerste spot op Spotnet (met succes) kunnen plaatsen.
Bij die spot wilde ik graag een cover meegeven maar ik heb geen idee hoe dat gaat.
Ik heb de originele cover en kan die scannen.
Het resultaat is dan een jpg file.Maar dan houdt het op.
Weet u ergens een handleiding hierover te vinden ?
B.v.d. Pestvogel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan