Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag mijn pc opgestart HP d 530 sff met volgende op scherm ,
The following configuration options were automatically updated
cd rom atapi ms 8148c1
no ide fixed disk present

non system disk or disk errror
replace and strike any key when ready

Is mijn harddisk kapot ? en kan ik dan een andere instaleren , heb nog wel de recovery CD .
ik hoor het graag
met dank
 
vandaag mijn pc opgestart HP d 530 sff met volgende op scherm ,
The following configuration options were automatically updated
cd rom atapi ms 8148c1
no ide fixed disk present

non system disk or disk errror
replace and strike any key when ready

Is mijn harddisk kapot ? en kan ik dan een andere instaleren , heb nog wel de recovery CD .
ik hoor het graag
met dank

Kijk ens in het Bios, mogelijks staat er geen HD ingevuld.
 
idd
ik zie ook geen Hd staan in de bios , HD maakt ook tikkent lawaai .
hoe kan je trouwens HD in bios invullen ?

Meestal zie je in de opstart dat ge op de DELETE toets moet drukken. Het kan ook zijn dat het F2 is. Dan kijk je waar de HD vermeld staat. Laat pc dan zoeken welke het is. Die gegevens opslaan en opstarten. Menu geeft wel aanwijzingen.
 
Wat ik hier lees van in frigo of diepvries te stoppen is een fabeltje. Een HD die tikkend geluid maakt kan meerdere oorzaken hebben.
Ofwel is de HD inderdaad defect, ofwel moet de computer binnen eens goed gereinigd worden van stof. Stof geeft ook valse contacten, en zou dit ook de oorzaak kunnen zijn dat de HD door het BIOS niet meer herkend word. Een HD die in een stofferige computer zit maakt ook een tikkend geluid.
 
een hd is stofvrij ,het tikken kan veroorzaakt worden door de leeskoppen van de hd
ook kan de oorzaak liggen aan een usb station waar een stick of externe hd in zit waar een besturingssysteem op staat
 
Wat ik hier lees van in frigo of diepvries te stoppen is een fabeltje. Een HD die tikkend geluid maakt kan meerdere oorzaken hebben.
Ofwel is de HD inderdaad defect, ofwel moet de computer binnen eens goed gereinigd worden van stof. Stof geeft ook valse contacten, en zou dit ook de oorzaak kunnen zijn dat de HD door het BIOS niet meer herkend word. Een HD die in een stofferige computer zit maakt ook een tikkend geluid.

Heb trouwens in Clicks van 13 april 2010 gelezen over hoe ze ondermeer beschermde schijven probeerden kapot te maken. Met onbeschermd in de frigo te steken (met daarna een val) kregen ze die niet stuk. Dus als ze niet stuk gaat daarvan, zal ze zeker ook niet ervan herstellen.
 
goedavond all
nog es de hd geprobeerd uit de frigo maar werkt ook niet meer ( wel es gewerkt met externe HD)
nu niew gekocht en geinstaleerd met recoveru cd en instal cd van HP
na 4 tal uren pc in orde
thanks for de medewering
IVAN OP DEZE MAG EEN SLOTJE
ps; ik heb nog wel enkele vragen over mijn laptop maar zal deze wel op nieuwe forum zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan