harde schijf 80 tot 100% en processor op 76%

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Dag Allemaal,
Op een Toshiba Satelite C50D-A134 draait de hd steeds op 80 en soms 100% terwijl geen programma loopt. Windows 10 is geïnstalleerd.
Het is een laptop vd mindere soort(AMD EssentialsE1-2100) maar het fenomeen vd steeds vol belaste hd en processor is natuurlijk niet normaal.
moet verduidelijken dat één bay voor het ramgeheugen defect is en het apparaat dus maar op één ram kaartje van 4GB draait.
Wanneer ik in de defecte bay (nr 2) een kaart steek dan draait de laptop tilt. Van daar mijn veronderstelling dat de kaarthouder kapot is.
Zien jullie een oplossing om dat ding stabiel te krijgen?
Bedankt voor nieuws.
Grt
Jdr
 
Ben je zeker dat de kaarthouder defect is? Steek het geheugen in het eerste slot en zie dit na. Zo weet je zeker of het niet het geheugen is die defect is.
Als Uw schijf zo zwaar belast is, is het vermoedelijk omdat hij alles moet wegschrijven door een niet werkend geheugen.
 
Heb uit een oude laptop 2 GB ram gehaald en op de tweede bay gezet, nu heb ik 6 GB. Het ram geheugen dat ik voorheen verwijderd had is inderdaad defect en niet de bay.
Maar dat verklaart nog niet de 100% schijfbelasting en 80% en 90% processor gebruik.
Door verder speurwerk vind ik nu dat er een update naar de 1709 bezig is. Waarschijnlijk is de laptop daar niet goed tegen opgewassen. Anderzijds zie ik na wat gegoochel dat héél veel mensen dit fenomeen van overbelasting kennen.
Wat nu?
Grt
Jdr
 
Dit is wel een mogelijke verklaring. Als je te weinig geheugen hebt, maakt de laptop méér gebruik van uw schijf om alles op te slaan. Komt daar dan de (oudere) update bij en je weet hoever het staat. De update 1709 is nog van september 2017. Mogelijks blijven updates mislukken. Dat kan ook de reden zijn.
Dus eerst alle updates binnenhalen en dan alles nazien of het nog zo is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan