Status
Niet open voor verdere reacties.
De HD op mijn computer van 2TB is naar mijn zin verkeerd ingedeeld bij de leverancier.
De partitie 'C' is slechts 120 GB groot, de rest gaat naar de 'D' partitie.
Ik probeer alle programma's naar de 'C' te installeren, maar toch geraken er nog ongevraagd op de 'C' zoals o.a open office, pfotofiltre, enz...
Via schijfbeheer kan ik de 'D' verkleinen, maar niet de 'C' vergroten.
Kan iemand mij helpen, zonder gegevensverlies natuurlijk.
 
Het beste is om partitiesoftware te gebruiken , waarmee je de schijfruimte van D: verkleind en dan de ruimte toewijst aan de C: partitie .
Met Partition Wizard zou dat moeten lukken , wat je hier kan downloaden .
 
bedankt voor de hulp, maar op de HD staan 2 schijven, de C en de D.
Ik kan de D verkleinen met de tool, maar slaag er niet in om de vrij gekomen ruimte bij de 'C' te voegen, ondanks beide C en D op dezelfde HD staan.
Een tip?
 
je zegt ik kan de D verkleinen maar slaag er niet in om deze vrije ruimte dan toe te voegen aan de C
dit kan dus ook nooit vanuit Windows schijfbeheer ...
je dient daarvoor dus een extra programma te gebruiken en men heeft u verwezen naar de Partition Wizard free ..
dit programma ken ik dus niet persoonlijk gebruik ik de Aomei partition assistant pro deze is te verkrijgen via deze download site neem de "direct download link " die er vermeld word ..( heb hem juist getest en deze doet het nog steeds !)
 
hier is de werkwijze met de acronis disk director echter de wekwijze voor de Aomei partition assistant is bijna hetzelfde ...
 

Bijlagen

  • vergroot & verklein partities.pdf
    785.2 KB · Weergaven: 243
krijg volgende melding....waardoor het schijnbaar niet lukt
Knipsel.PNG
 
Ik denk dat ik er ga afblijven, in de pdf staat dat als er meer dan 4 partities in een schijf zijn je ze niet kan converteren. Ik heb er 5 staan, ingesteld door leverancier.

Kun je eens een screenshot plaatsen van schijfbeheer van deze harde schijf .
Een harde schijf met meerdere partities kan men niet converteren naar GPT schijfindeling , staat het er soms zo niet te lezen ?
Ik heb de indruk dat het om een harde schijf gaat die groter is dan 2 TB , en door de leverancier in meerdere partities werd gedeelt om in NTFS te kunnen formateren . NFTS herkent maar partities tot 2 TB , en als de schijf groter is dan 2 TB gaat men die dan in partities verdelen, of om gans de schijfruimte ineens te laten herkennen in windows converteren naar GPT schijfindeling . Maar om te converteren naar GPT mag de schijf dan geen meerdere partities bevatten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan