Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Bij het starten van een laptop Acer krijg ik de melding :"a disk error occurred". Wat is daarmee aan te vangen? Groetjes.
 
Harddisk naar de eeuwige jachtvelden.

Ik heb nog nooit een HD vervangen en weet echt niet hoe dit in zijn werk gaat.
Hier geef ik een foto van de slechte HD

Ashampoo_Snap_2017.04.02_17h20m57s_001_.jpg

en hier een foto van een goede HD Zou ik deze kunnen gebruiken?

Ashampoo_Snap_2017.04.02_17h21m16s_002_.jpg

Zo ja, zou U me dan even op weg willen helpen aub?
 
je krijgt deze melding bij het opstarten ...of de HDD is dus overleden en dient vervangen te worden of er is een probleem bij het lezen van de opstart sectors ..
eventueel kun je eens een hard reset toepassen ..
d.w.z .de battery er uit en de power kabel er aan ..
druk de opstart button in en haal de stroom kabel er af bij het eerste scherm ...
herhaal dit nog 2x de 4de keer dat je de laptop opstart start je deze gewoon verder op ...geeft deze weer de melding "a disk error occurred". dan is er de bevestiging dat de HDD overleden is ...in het beste geval zou het besturingssysteem dus wel verder gaan met het opstarten..
 
Ik heb nog nooit een HD vervangen en weet echt niet hoe dit in zijn werk gaat.
Hier geef ik een foto van de slechte HD

Bekijk bijlage 18206

en hier een foto van een goede HD Zou ik deze kunnen gebruiken?

Bekijk bijlage 18207

Zo ja, zou U me dan even op weg willen helpen aub?

Als de aansluiting van deze schijf hetzelfde is kun je deze gewoon zonder problemen vervangen.
Wel daarna de besturing er op zetten met alle drivers en evenuele programma's die je er op wilt hebben.
Ik weet niet of het een gebruikte schijf is, anders tijdens de installatie de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken zodat hij helemaal leeg is. Dit kan allemaal met de installatie DVD van de besturing. Windows zal zich daarna ook gaan updaten, dus je bent nog wel even bezig.
Mochten er nog belangrijke bestanden op de nieuwe schijf staan, deze er eerst afhalen natuurlijk.
Is het een nieuwe schijf kan de besturing er meteen op.

Misschien heb je nog een image van de laptop, dan kun je deze terugzetten op de nieuwe schijf en zal alles er op staan zoals toen de image gemaakt werd. In dat geval hoef je de besturing met alle andere dingen er natuurlijk niet opnieuw op te zetten.

De oude schijf doet het niet meer, dus ik vrees dat de bestanden die daar op staan niet meer door u zelf terug te halen zijn. Staat er nog erg belangrijke data op zijn daar speciale bedrijven voor die nog veel kunnen terughalen. Maar dat is een dure grap.
 
je krijgt deze melding bij het opstarten ...of de HDD is dus overleden en dient vervangen te worden of er is een probleem bij het lezen van de opstart sectors ..
eventueel kun je eens een hard reset toepassen ..
d.w.z .de battery er uit en de power kabel er aan ..
druk de opstart button in en haal de stroom kabel er af bij het eerste scherm ...
herhaal dit nog 2x de 4de keer dat je de laptop opstart start je deze gewoon verder op ...geeft deze weer de melding "a disk error occurred". dan is er de bevestiging dat de HDD overleden is ...in het beste geval zou het besturingssysteem dus wel verder gaan met het opstarten..

Qtex, ik heb gedaan wat jij voorstelde, doch zonder resultaat. Dan heb ik maar een andere HD (reeds gebruikte) ingestoken en de laptop laten opstarten met cd als eerste. Dit heb ik nog nooit gedaan en vraag uw hulp. Ik heb een willekeurige installatie DVD Windows 7 Premium Service packt 1 64 bit gebruikt en hier zie je wat er te voorschijn komt.DSC01883.jpg
 
de partities 1-2-4 dien je te verwijderen zodat enkel 3 en 5 blijven staan ..daarna klik je op volgende en zal de installatie gestart worden.
 
Waarom niet gewoon alles verwijderen? Windows maakt gewoon dan de nieuwe correcte partities aan die nodig zijn. Terwijl je anders met een hoopje ongebruikte ruimte overblijft en niet zo propere indelingen.
 
@Bernard sorry ik ben ergens verkeerd en dacht dus dat deze HDD eerder gebruikt werd in deze laptop ..
jij dient inderdaad zoals Dragon80 vermelde de gehele schijf indeling te verwijderen zodat je 1 niet toegewezen ruimte verkregen heb ..
daarna klik je op volgende en zal de installatie zelf de nodige indeling aanmaken ...
 
@Bernard sorry ik ben ergens verkeerd en dacht dus dat deze HDD eerder gebruikt werd in deze laptop ..
jij dient inderdaad zoals Dragon80 vermelde de gehele schijf indeling te verwijderen zodat je 1 niet toegewezen ruimte verkregen heb ..
daarna klik je op volgende en zal de installatie zelf de nodige indeling aanmaken ...

Geen "sorry" hoor Qtex. Ik heb gedaan wat jij voorstelde en heb dan meteen kunnen installeren en is ook meteen geactiveerd. Dit ging razend snel. Hier zie je in de foto hoe hij is geïnstalleerd. Van harte dank voor jou hulp.DSC01887.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan