Status
Niet open voor verdere reacties.
hey

Ik zit met een vervelende probleem.
ik heb een externe hdd die niet meer herkent word omdat ik die via een andere pc per ongeluk gedeleted heb.
dat was toen ik xp aan het instaleren was en niet besefte dat de externe hdd nog in de usb poort zat.
mja dom van me maar fouten worden gemaakt om er uit te leren he(lachen)
nu staat er data op de externe hdd die er zeker niet af mag.
de schijf is niet geformateerd maar gewoon gedeleted en daarom herkend windows die niet meer.
als ik die een schijfletter aanwijz vraag ie voor te formateren maar dit mag niet.
is er een oplossing voor mijn dom probleem?
ik heb easus partition home en profesional maar geen van beide geeft me de oplossing die ik wil.
enkel bij de profesional kan ik mij data terug krijgen en die over zetten naar een andere schijf maar dat heb ik niet.
er staat ongeveer 789 gb data op de externe dus moet ik al weer een externe van 1tb hebben om alles over te zetten.
is er een oplossing om gewoon de externe hdd terug herkenbaar te maken zonder te formateren??????

alvast bedankt voor de hulp
 
Je moet je bij Windows7 aanmelden met het administratorsaccount , niet met een account met administratorsrechten. Het administratorsaccount is het account waarmee je het systeem beheert.
Daarna via schijfbeheer een schijfletter geven en gebruikersrechten toewijzen.
 
Je moet je bij Windows7 aanmelden met het administratorsaccount , niet met een account met administratorsrechten. Het administratorsaccount is het account waarmee je het systeem beheert.
Daarna via schijfbeheer een schijfletter geven en gebruikersrechten toewijzen.

Een account met Administrator rechten is net hetzelfde als de Administrator account, enkel een andere naam.
En een schijf die Windows ziet als "niet geformatteerd" heeft geen geconfigureerde partition table, of zoals de TS vermeld, is deze gewist. Maw, afblijven met standaard Windows tools en de data recoveren met een tool die daartoe geschikt is. Niets is verloren van die data.
 
ik heb de tool find and mount laten runnen en de schijf heeft nu een letter gekregen.
de verkenner ziet de hdd maar als ik er op klik krijg ik "het medium is tegen schrijven beveiligd"
Ik heb dan via eigenschappen gekeken of ik de rechten kan veranderen maar dat gaat niet want die optie is er zelf niet.
Ben ik nu een stap dichter of verder???
Heb jullie nog raad?
 
Is normaal, volgens de documentatie bij de tool:
After Scan finishes, you will see the full list of found partitions. Now, you can add any found partition to the system by mounting and assigning a letter to it.

All partitions are mounted in the read-only mode. You won't be able to alter files on such partitions, but only to copy files off that partition. This guarantees that the data cannot be altered by the operating system or any software (including malware).

Kan je de data lezen?
 
Ik heb dan via eigenschappen gekeken of ik de rechten kan veranderen maar dat gaat niet want die optie is er zelf niet.

Zie mijn posting #4
Hoe te werk gaan.
Het administratorsaccount is in windows7 verborgen , dit dien je dan eerst zichtbaar te maken op volgende wijze. Als het administratorsaccount met een wachtwoord beveiligd is, en je kent dit niet zit je wel met een probleem.
Ga naar start > Alle Programma's > Bureauaccesoires en rechtsklik daar op Opdrachtprompt en voer uit als administrator.
In het zwarte venster dat verschijnt type je (let op de spaties).
Net user administrator /active:yes : Druk enter toets en sluit het opdrachtpromptscherm.
Meld je af en meld je aan met het Administratorsaccount.
Ga naar start > Computer en rechtsklik op de schijfletter en selecteer Eigenschappen.
Klik op tabbladje Beveiliging en klik daar op Geavanceerd en klik daar op Machtigingen en selecteer Machtigingen wijzigen.
Klik op Toevoegen.
Klik op Geavanceerd.
Klik op Nu zoeken.
Zoek nu je gebruikersaccount waarmee je jou aanmeld bij windows en dubbeklik op je gebruikersnaam en klik op OK.
Vink de gewenste machtigingen aan en klik op OK
Klik daarna op Toepassen > OK
Sluit alle vensters en meld je af met het administratorsaccount en meld je terug aan met je gebruikersaccount.
Controleer of je nu de nodige machtigingen hebt.
Om het administratorsaccount terug te verbergen , voer dit uit.
Ga naar start > Alle Programma's > Bureauaccesoires en rechtsklik daar op Opdrachtprompt en voeruit als administrator.
In het zwarte venster dat verschijnt type je (let op de spaties).
Net user administrator /active:no : Druk enter toets en sluit het opdrachtpromptscherm.

En nog een paar nuttige tips.
Beveilig het administratorsaccount met een wachtwoord.
Verander je account naar een standaardaccount . Met een standaardaccount voorkom je dat virussen ongewenste software kunnen installeren . Om nieuwe software te installeren heb je het administrators wachtwoord nodig.
 
Laatst bewerkt:
Zie mijn posting #4
Hoe te werk gaan.
Het administratorsaccount is in windows7 verborgen , dit dien je dan eerst zichtbaar te maken op volgende wijze. Als het administratorsaccount met een wachtwoord beveiligd is, en je kent dit niet zit je wel met een probleem.

Niet waar, met het standaard gebruikersaccount welke ook Administrator rechten heeft kan je het bestaande Administrator account "bewerken". Maw password verandere, disablen,.... Dus nogmaals, een gebruiker met Administrator rechten heeft evenveel rechten als dit Administrator account!

En dit is geen probleem van rechten! Die tool die ik eerst aangewezen heb zet die "recovered" disk in read only. Daarom dat je geen schrijf rechten hebt. Maar aangezien die tool geen oplossing bied moet er een andere gezocht worden. Dit heeft niets met de rechten op die "ongepartitioneerde" disk te maken. Die partities moeten gerecovered worden met een goede 3th party tool.

Je kan trouwens ook geen rechten toewijzen als er geen geldige NTFS tabel aanwezig is zoals nu!
 
Oke het tooltje die eerst voorstelde is eraf en heb de partition recovery geinstaleerd.
Hij heeft de schijf gevonden en kan de schijf aanvinken maar er staat dat er ongeveer 725 gb vrij is.
Dat klopt niet want ik moet ongeveer 725gb data hebben inplaats van free space.
Hij is nog altijd aan het zoeken en er komen er iedere keer wel iets bij maar mag ik nu de eerste aanvinken of best nog wachten tot ie volledig gedaan heeft??
Verwijder die tool terug.
Met volgende zou het ook wel moeten lukken, heb ik ervaring mee: Free Partition Recovery Software - Recover Deleted FAT/NTFS/HFS/HFS+/HFSX/Ext2/Ext3 Partition in Windows and Mac OSX.
 
Best volledig laten scannen. Als dit niet werkt denk ik toch dat er iets meer verwijderdt geweest is. Maar no panic. Ik gebruik ook nog regelmatig R-Studio als final redmiddel. Werkt zeer goed, maar dan moet je wel zien dat je extra 750GB vrije ruimte ergens hebt om alle data naartoe te recoveren. Kan je bijvoorbeeld data mee recoveren na een format enzo.
File Recovery and Data Recovery Software. Hard Drive recovery utility
Is wel niet gratis maar krijgt vrijwel elke klus klaar. Tenzij er fysieke beschadigingen op de schijf zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan